Ik vrees dat ik het plan dan meteen kapot moet slaan. Het is niet mogelijk een internetstation op te richten dat gericht is op zowel Nederland, België, Duitsland als Frankrijk. Het probleem is dat je voor ieder van die landen ingezetene moet zijn (of er een bedrijf moet starten met een lokale vertegenwoordiger) om er licenties te kunnen krijgen (gecheckt bij de verschillende auteursrechtenorganisaties - ik ben er al 2 jaar mee bezig).Pascal. K schreef: ↑22 okt 2022 20:24Ik zou als eerste van start gaan op internet.mhkamp schreef: ↑22 okt 2022 15:24 * Stof Stof *
Ook hieraan begin ik aan te denken. Ik wil niet over één nacht ijs gaan en me goed voorbereiden.
Wat ik wil opstarten is in de trant van verkeersinfo (NL, B, D, F) waarbij F in de zomer staat van de zwarte zaterdag met easy listening (geen voorgekauwde rommel van Q-Music of 538) en in diverse talen (NL, D, UK en eventueel F). Dit mag zowel AM of FM zijn. AUB geen botte reacties, maar nuttige info zodat ik me kan voorbereiden op wat me eventueel te wachten staat. Nuttige links zijn welkom.
Een verkeerszender is er al: Traffic Radio. Ik heb niet het idee dat dat een bijster goed lopend station is. Persoonlijk zou ik me liever focussen op het bedenken van een format dat meer heeft dan alleen easy listening muziek en verkeersinformatie.
En heb je dan eindelijk een goed idee, dan is het inderdaad zaak om investeerders mee te krijgen. Een FM-frequentie zal er niet in zitten, maar DAB misschien wel. Ik denk dat je echt een goed plan moet hebben als je in deze tijden nog iets wil starten. We hikken tegen een economische recessie aan, en dan is de wil om te investeren er meestal niet.
Maar wie weet heb je een flinke zak poet liggen, of krijg je mensen met je plan mee. Dan wens ik je alle succes!