NRW1 start officiel per 1 september met uitzenden in Nordrheinwestfalen. Met een muziekformat tussen Skyradio en Qmusic in.
Op dit moment staan er al een aantal zenders aan zie: https://fmscan.org/net.php?r=f&m=m&itu=D&pxf=NRW+1
Zie Filter>Status 'P' voor alle geplande zenders.
Het bestaat voornamelijk uit een aantal zwakke zenders, met in het Ruhrgebied bijna volledige dekking. Daarnaast een 70kw zender in Bielefeld voor grote delen van het Noord oosten (Münster/Paderborn/Noord-Sauerland/Teutoburgerwald/Osnabruck/Hannover).
Aan de kaart te zien is ontvangst in Nederland (bijna) nergens mogelijk, net over de grens staan vooral afgeschermde zenders richting Nederland in onder andere de volgende plaatsen staan zenders:
Niederkruchten 91.3- 0.2 kw
Viersen 106.0 - 0.2 kw
Erkelenz 98.3 - 0.5 kw
Geilenkirchen 87.8 - 0.5 kw
Monchen Gladbach - 93.3 - 0.32 kw
Kalkar-Wissel 106.1 - 0.1 kw
In de grens regio rond Enschede en Winterswijk is helemaal geen ontvangst mogelijk.
Verder is er ook in de Eifel en Bergische Land tegen de grens met Rheinland pfalz geen ontvangst mogelijk.
NRW1
Moderator: admin6
Re: NRW1
NRW1 heeft geen frequentie in de regio Münsterland - behalve in Dülmen met de 92.5, die verder naar het noorden moeilijk wordt vanwege NDR 1 Nedersaksen (Osnabrück).
Ik woon zelf in Münster en heb nog steeds een goede ontvangst met 103.0, die in het verleden door BFBS Radio 1 werd gebruikt. Veronica (103.1) wordt elke kilometer richting Enschede sterker. In het Ruhrgebied worden de oude frequenties gebruikt door BFBS en Deutschlandfunk Kultur, vandaar zoveel laagvermogen frequenties. Sterke frequencies zijn er niet meer, want ook 96.5 (voorheen BFBS) ging naar Deutschlandfunk Kultur (in 2010).
Ik woon zelf in Münster en heb nog steeds een goede ontvangst met 103.0, die in het verleden door BFBS Radio 1 werd gebruikt. Veronica (103.1) wordt elke kilometer richting Enschede sterker. In het Ruhrgebied worden de oude frequenties gebruikt door BFBS en Deutschlandfunk Kultur, vandaar zoveel laagvermogen frequenties. Sterke frequencies zijn er niet meer, want ook 96.5 (voorheen BFBS) ging naar Deutschlandfunk Kultur (in 2010).
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
Een maandje geleden ben ik vanaf Arnhem naar Bonn gereden en geprobeerd te luisteren naar NRW1. Behalve dat de zenders allemaal uit sync liepen (verschil van seconden) dus daar het schakelen van de rds onluisterbaar was was de ontvangst ook zeer slecht op de snelwegen in het Ruhrgebied. Heb het idee dat deze zender er vooral is ok voor de berg aandeelhouders de concurrentie buiten te houden.
Kwak kwak!
Nou ja, de groep achter NRW1 (Antenne) bestaat bepaald niet uit prutsers. Het ontvangst wordt vast nog beter. Persoonlijk vind ik het qua muziek wel een leuk format. De presentatoren vind ik alleen nog niet echt top, vooral in de eerste week was er veel herhaling. Eigenlijk stelde het niet veel meer voor dan het voorstellen van het station (met '10.000 (hits) voor jou'). Ongetwijfeld dat er aan de content wordt gewerkt.
-
Zou mooi zijn voor het regionale dab+ voor NRW 9D.
Maar daar zit toch al iets van Antenne NRW.
of is dat een andere versie op (FM NRW 1)
Maar daar zit toch al iets van Antenne NRW.
of is dat een andere versie op (FM NRW 1)