TV Ontvangst vroeger

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

v.ijl

Re: TV Ontvangst vroeger

Bericht door v.ijl »

Ik vraag mij nu af.. Waren er toen maar 8 zenders? op welke frequentie waren deze zenders uitgezonden?
Zie voorgaande threads.....
en is er nog een mogelijkheid om de tv te testen of op een andere manier beeld er op te krijgen?
Op een wat oudere DVD/harddiskrecorder bevindt zich nog een coax-aansluiting, kabeltje tussen DVD/HDrecorder, die op UHF kanaal 35 t/m 39 een signaal produceerd, en je TV levert, na wat afregelen, een schitterend zwart/wit plaatje op.
Een andere mogelijkheid, indien dit aanwezig is, via de AV input (van je TV), dit kan een SCART of 5 polig DIN aansluiting zijn.
Indien de kennis aanwezig is kun je zelf een AV aansluiting maken.....
en dan is er koffie......
glokhoff

Bericht door glokhoff »

(sorry... was reactie analoog aan vorige post...)
Laatst gewijzigd door glokhoff op 01 aug 2022 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

(En dit een foutje door op 'quote' te drukken i.p.v. 'bewerken')
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Er waren op de kabel soms wel meer zenders, maar je kon 8 zenders onder elk een eigen knop istellen.

Zowel in de ether als op de kabel zijn de analoge TV-kanalen verdwenen, je zult er dus nooit meer een TV-uitzending op kunnen bekijken. Wat wel kan is een oude video-recorder of DVD-speler op de kop tikken. Deze dozen hebben een TV-modulator aan boord waarmee je de afgespeelde content via (meestal) kanaal 36 kunt bekijken.
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

Nooit kabel gehad. Woon op boerderij in Twente. Heb in 1976 rugoperatie gehad en kreeg van tantes en ooms een draagbare tvtje. Kon Markelo ontvangen (Ned 1 en 2) Duitsland 1 2 3(WDR) via Munster NDR 3 via Lingen (kanaal 59 ?) en soms RTL Plus via Wesel (ik dacht 48 maar dat stond in de andere post anders?).
Laat Ons Luisteren!
voorenmedia

Bericht door voorenmedia »

hanilascoltatore schreef: 01 aug 2022 18:41 Nooit kabel gehad. Woon op boerderij in Twente. Heb in 1976 rugoperatie gehad en kreeg van tantes en ooms een draagbare tvtje. Kon Markelo ontvangen (Ned 1 en 2) Duitsland 1 2 3(WDR) via Munster NDR 3 via Lingen (kanaal 59 ?) en soms RTL Plus via Wesel (ik dacht 48 maar dat stond in de andere post anders?).
WDR 3 zat vanuit Wesel op kanaal 48.
Plaats reactie