Piraten in Tilburg
Moderator: admin6
-
Piraten in Tilburg
Sinds enige tijd heeft Tilburg 2 piraten die, voornamelijk in het weekend uitzenden. Vrij uniek aangezien het jaren geleden is dat er piraten in- en rond Tilburg actief waren.
Het gaat om radio Intercity op 91.6 en radio Favoriet op 105.5. Beide doen de naam 'piraat' wel echt eer aan maar ik vind het wel van durf getuigen om dit te doen. Ik meen dat Favoriet in het verleden al menig boete/dwangsom heeft gehad.
Het gaat om radio Intercity op 91.6 en radio Favoriet op 105.5. Beide doen de naam 'piraat' wel echt eer aan maar ik vind het wel van durf getuigen om dit te doen. Ik meen dat Favoriet in het verleden al menig boete/dwangsom heeft gehad.
Re: Piraten in Tilburg
Favoriet is deze week nog uit de lucht gehaald.
In Den Bosch 24/7 radio Mexico. Die zitten er ook al eeuwig in.
De gedachtengang van het AT is niet te doorgronden; heb het hier in de regio meegemaakt dat er tal van piraten uitgehaald werden, behalve 1 of 2 die altijd de dans ontsprongen - zonder aanwijsbare reden.
Met Mexico kan ik me nog voorstellen dat er wat onduidelijk is over de status, omdat ze in het verleden ook perioden via legale locale zenders gedraaid hebben.
Weet iemand trouwens of die Intercity een connectie heeft met de Intercity die in de jaren 80 in Tilburg actief was (John Huggers)?
Mexico heeft in het verleden frequentie legaal gehad. AT heeft natuurlijk gewoon een database met vergunde frequenties dus deze kunnen ze gewoon raadplegenCalypso schreef: ↑17 jul 2022 13:23De gedachtengang van het AT is niet te doorgronden; heb het hier in de regio meegemaakt dat er tal van piraten uitgehaald werden, behalve 1 of 2 die altijd de dans ontsprongen - zonder aanwijsbare reden.
Met Mexico kan ik me nog voorstellen dat er wat onduidelijk is over de status, omdat ze in het verleden ook perioden via legale locale zenders gedraaid hebben.
Weet iemand trouwens of die Intercity een connectie heeft met de Intercity die in de jaren 80 in Tilburg actief was (John Huggers)?
Ja, tot zover de theorie. Kan me een situatie van een aantal jaar geleden herinneren dat een illegaal station jaren heeft kunnen draaien en dat dat kwam (werd door de dienstdoende ambtenaar bij inbeslagname aangegeven) dat ze in veronderstelling waren dat het een legaal station was - waar ze dus pas na jaren achter kwamen dat dat niet het geval was.
een vergissing is menselijkCalypso schreef: ↑18 jul 2022 06:41Ja, tot zover de theorie. Kan me een situatie van een aantal jaar geleden herinneren dat een illegaal station jaren heeft kunnen draaien en dat dat kwam (werd door de dienstdoende ambtenaar bij inbeslagname aangegeven) dat ze in veronderstelling waren dat het een legaal station was - waar ze dus pas na jaren achter kwamen dat dat niet het geval was.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Er is in het verleden ook door AT perongeluk een lokale omroep die legaal uitzond uit de lucht gehaald omdat men dacht dat het een piraat was.
Dat mogen ze vaker doen lol ( ja komkommertijd ) je moet wel blijven oefen
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Er zijn met regelmaat wel enkele piraten te beluisteren in Brabant (Tilburg en ruime omgeving), vooral in het weekend.
Voor de liefhebbers hou de 92.2 of de 92.3 Mhz maar eens in de gaten, grote kans dat je wel wat piratenknallers hoort.
Sommige zenden maar een paar uurtjes uit, maar altijd leuk om wat mee te krijgen.
Ook de Geheime Piraat wil af en toe weleens een hard signaal aan de band zetten.
Uiteraard zijn de legale uit de Belgische grensstreek ook net te ontvangen.
Voor de liefhebbers hou de 92.2 of de 92.3 Mhz maar eens in de gaten, grote kans dat je wel wat piratenknallers hoort.
Sommige zenden maar een paar uurtjes uit, maar altijd leuk om wat mee te krijgen.
Ook de Geheime Piraat wil af en toe weleens een hard signaal aan de band zetten.
Uiteraard zijn de legale uit de Belgische grensstreek ook net te ontvangen.
Weet iemand hoe het nu staat qua piraten in de regio Tilburg? Zover ik weet is alleen radio intercity nog actief.
-
Radio Intercity hoor ik wel eens op zater- en zondagen op 91.6. Soms zelfs een dubbele frequentie, namelijk 99.7.
De geluidskwaliteit is bijzonder te noemen. Soms klinkt het een tijdje heel behoorlijk, niet super maar voor een piraat best oké. Maar de meeste tijd klinkt het zo abominabel slecht dat het niet luisterbaar is voor mij.
Soms hoor ik op 106.4 wel eens muziek zonder jingles en presentatie. Ook geen rds-signaal maar wel een goed geluid. Alleen op de uitzendtijden valt geen peil te trekken. Deze zender komt ook niet erg ver. Geen idee hoe dit heet.
Intercity daarentegen komt bijzonder ver en zitten waarschijnlijk met groot vermogen.
De geluidskwaliteit is bijzonder te noemen. Soms klinkt het een tijdje heel behoorlijk, niet super maar voor een piraat best oké. Maar de meeste tijd klinkt het zo abominabel slecht dat het niet luisterbaar is voor mij.
Soms hoor ik op 106.4 wel eens muziek zonder jingles en presentatie. Ook geen rds-signaal maar wel een goed geluid. Alleen op de uitzendtijden valt geen peil te trekken. Deze zender komt ook niet erg ver. Geen idee hoe dit heet.
Intercity daarentegen komt bijzonder ver en zitten waarschijnlijk met groot vermogen.
-
Zit dat Cocktail FM op 92.3 ook niet bij jullie in de buurt ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Die komt niet uit de regio Tilburg.Madurodam FM schreef: ↑18 jan 2023 07:51 Zit dat Cocktail FM op 92.3 ook niet bij jullie in de buurt ?
Wel daar te ontvangen.