Uniradio
Moderator: admin6
Re: Uniradio
Omdat positieve reacties broodnodig zijn op dit forum: Database en ik hebben reeds contact met Patrick over UniRadio. We hebben screenshots gezien en het ziet er erg veelbelovend uit. Vanuit onze ervaring met andere systemen hebben we feedback en wensen doorgegeven, waar Patrick mee aan de slag is gegaan. Nu hopen we eerdaags een release te ontvangen om mee te testen.
- davevdberg
Wij willen hem ook graag testen in ons studio wij hebben de d&r webstation
Onse radio zender voor en door unieke mensen https://hitsradiovdberg.nl
- kienmeester
Het is weer akelig stil rondom dit topic. Draait er al iets ergens?
Sinds 2016 al pappen en nathouden. Gaan we het ooit nog meemaken?
Sinds 2016 al pappen en nathouden. Gaan we het ooit nog meemaken?
Voor zover ik weet draait het bij GLXY, een station in het buitenland en bij een DJ van Radio Continu. Ik heb ooit de database geïnstalleerd gekregen, en verder zijn we niet gekomen. De installatie van de software zelf werd steeds uitgesteld. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor een andere automatisering.
Ik ben al vele jaren een tevreden Beta tester van Uniradio in mijn thuisstudio
Patrick doet dit helemaal alleen en hoofdzakelijk in zijn vrije tijd .
Ik heb het hele proces meegemaakt en men heeft er geen idee van hoeveel werk hierin zit .
Vele , vele updates gehad en getest en het project heeft nooit echt stil gestaan .
Natuurlijk zijn er zaken die bij het maken van zon project ook instabiel waren maar dat is logisch en hier werd ook aan gewerkt en opgelost .
Dat is normaal met beta versie,s
Bij mij draait het prima , in combi met een digitale tafel
Op uniplayer.nl staat een blog waar patrick de laatste ontwikkelingen bijhoud .
Het is makkelijk iemand af te kraken natuurlijk maar dit is niet terecht vind ik .
Patrick doet dit hobbymatig en ik denk dat hij in de toekomst wellicht veel mensen hier blij mee gaat maken.
Patrick doet dit helemaal alleen en hoofdzakelijk in zijn vrije tijd .
Ik heb het hele proces meegemaakt en men heeft er geen idee van hoeveel werk hierin zit .
Vele , vele updates gehad en getest en het project heeft nooit echt stil gestaan .
Natuurlijk zijn er zaken die bij het maken van zon project ook instabiel waren maar dat is logisch en hier werd ook aan gewerkt en opgelost .
Dat is normaal met beta versie,s
Bij mij draait het prima , in combi met een digitale tafel
Op uniplayer.nl staat een blog waar patrick de laatste ontwikkelingen bijhoud .
Het is makkelijk iemand af te kraken natuurlijk maar dit is niet terecht vind ik .
Patrick doet dit hobbymatig en ik denk dat hij in de toekomst wellicht veel mensen hier blij mee gaat maken.
Ik kraak Patrick ook helemaal niet af. Ik weet ook dat hij dit in zijn vrije tijd doet, en dat het vooralsnog een hobby is. Het is alleen wel erg jammer dat het soms lijkt alsof hij in zeven sloten tegelijk loopt. Hij wil alles maar blijven uitbreiden en fixen. Prijzenswaardig, maar op een gegeven moment moet je ook een eerste versie uitrollen. Gelukkig heb ik gelezen dat er een community versie komt, waarmee we allemaal zijn software kunnen uitproberen. Ik hoop dat het niet bij een belofte blijft, maar echt zal komen. Ik denk dat als Patrick echt met een mooie eerste versie komt, de kritiek op hem al snel zou ophouden. Bovendien kan het een mooie kans zijn om de stap van hobby naar bedrijf te maken. Ik zie er wel markt voor: omroepen die graag iets als OmniPlayer willen, maar daar het budget niet voor hebben. Denk aan webradio, lokale omroepen, misschien zelfs enkele regionale omroepen, hobby DJ's die iets willen opnemen, etc.
Kleine reactie van de mij als developer van het systeem. Het is inderdaad als hobby begonnen, omdat ik soms functies mis in de huidige playout-systemen en deze er dan zelf in kan programmeren, wanneer ik dat nodig vind. Inmiddels zitten er wat meer mensen achter het systeem(want een is geen), maar de basis komt uit mijn vingers. In deze software zit jaren werk, passie voor software en radio, heel veel geduld en soms frustratie, want niet alles lukt in een keer en kan ik slecht tegen bugs. De source code ziet er ook niet uit als hobby-programmeur, maar is door mij professioneel geschreven in alle opzichten, zoals GUI logica en business/data logica e.d., e.d.; ook omdat ik zelf sta voor zowel product kwaliteit alsmede de achterliggende source-code van hoge kwaliteit. Dat ik wat terughoudend ben in het uitgeven van de software, is omdat ik niet zomaar zaken over de schutting gooi. Je wilt ook niet dat een software ontwikkelaar voor de auto-pilot van een Boeing 747, zomaar even een test versie installeert met alle gevolgen van dien. Die community versie gaat er ook echt komen, zodat iedereen er kennis mee kan maken en er voor de community er ook een soort van "pro-ervaring" opgedaan kan worden.
Deze versie kan ook echt niet alles wat de complete versie wel kan en is ook niet compatible(zowel database als software) niet met de echte versie, maar een goede indruk kan het wel geven.
Buiten dat zijn we met een aantal mensen het systeem stevig aan de tand aan het voelen wat de "hufterproefheid" zeker ten goede komt en is gekomen.
** EDIT: Ik wil er even aan toevoegen dat er niks is "gestolen" van OmniPlayer. Alle source-code, iconen e.t.c. zijn zelf ontwikkeld. UniPlayer/UniRadio zijn totaal afzonderlijk en verschillend van de mensen van OmniPlayer. Daarnaast is OmniPlayer in C++ gebouwd en UniPlayer in Delphi en C++
Deze versie kan ook echt niet alles wat de complete versie wel kan en is ook niet compatible(zowel database als software) niet met de echte versie, maar een goede indruk kan het wel geven.
Buiten dat zijn we met een aantal mensen het systeem stevig aan de tand aan het voelen wat de "hufterproefheid" zeker ten goede komt en is gekomen.
** EDIT: Ik wil er even aan toevoegen dat er niks is "gestolen" van OmniPlayer. Alle source-code, iconen e.t.c. zijn zelf ontwikkeld. UniPlayer/UniRadio zijn totaal afzonderlijk en verschillend van de mensen van OmniPlayer. Daarnaast is OmniPlayer in C++ gebouwd en UniPlayer in Delphi en C++
Ik snap het. Ik hoop dat er echt een werkend product komt. Als ik zo vrij mag zijn je een tip te geven: zorg ervoor dat de database en software van de community versie wél aansluiten op de betaalde versie. Zo is mAirlist ooit ook begonnen, en Torben heeft toch aardig wat licenties verkocht, op die manier. Alles opnieuw in moeten voeren is niet echt klantvriendelijk ;-). Al snap ik ook dat je jezelf wilt beschermen tegen mensen die de boel willen kraken..
In elk geval ben ik zeer benieuwd. Ik zal de community versie zeker testen.
Goed om te horen dat er ontwikkelingen zijn! Een paar jaar geleden hebben wij Uniradio een periode gebruikt als playout. In die tijd natuurlijk tegen de nodige bugs aangelopen, maar dat was te verwachten van een softwarepakket in beta fase. In de basis stond het en werkte het na elke update weer beter. Omdat we vooruit moesten als omroep, is er uiteindelijk voor gekozen andere playout software aan te schaffen. Ik ben dan ook benieuwd naar de community edition, en zal deze zeker in mijn thuisstudio installeren zodra deze beschikbaar komt.
Er is in dat geval een conversietool beschikbaar die dat in een keer kan migreren. Je kunt software altijd wel kraken. Is het niet via weg A en wel via weg B. Ik heb eens een algoritme gebouwd op basis van AI, maar het enigste wat je doet is het zo lastig mogelijk maken, het kost een bak tijd en geld en uiteindelijk kom je er toch wel 'n keer doorheen. Wat ik ermee wilt zeggen is: Als je iets gebruikt ben ik van mening dat je ook de licentiekosten ervan moet opbrengen. Daarvan worden immers ook weer nieuwe functies mee ontwikkelt. Je mengtafel D&R krijg je ook niet gratis van de leverancier. Voor je muziek geldt eigenlijk hetzelfde, maar dat is geen discussie voor hier. :)Feivel schreef: ↑08 apr 2022 00:45 Ik snap het. Ik hoop dat er echt een werkend product komt. Als ik zo vrij mag zijn je een tip te geven: zorg ervoor dat de database en software van de community versie wél aansluiten op de betaalde versie. Zo is mAirlist ooit ook begonnen, en Torben heeft toch aardig wat licenties verkocht, op die manier. Alles opnieuw in moeten voeren is niet echt klantvriendelijk ;-). Al snap ik ook dat je jezelf wilt beschermen tegen mensen die de boel willen kraken..
Dat er een community versie van komt, is natuurlijk ook gewoon omdat ik het zelf leuk vind dat men er plezier aan kan beleven, er een groep gebruikers ontstaat die elkaar kunnen helpen, het niveau van vrij te downloaden software een stuk omhoog gaat en komen we met de complete groep op een nog hoger niveau, zowel met de gebruikers van het complete software pakket alsmede de gebruikers van community versie. Er wordt in veelvoud verweten dat ik OmniPlayer klakkeloos heb nagebouwd, maar dat is onjuist. Als ik het zou nabouwen, dan kon ik beter een licentie daar kopen, want dat zou dan vele malen goedkoper zijn. Dat je in Uni dezelfde indelingen kan maken heeft te maken dat het universeel uitwisselbaar is. Heb je 2 uur shift gedaan met Omni en doe je daarna ergens anders 2 uur shift met Uni, dan verandert er niks en kan je meteen verder. Dat Uni niet klakkeloos is nagebouwd, zal t.z.t. wel zichtbaar worden en bouw ik het door passie voor Radio en muziek. Bijkomend hebben M&I en ik onderling geen discussies en geen ruzie. Sterker nog: We hebben ook geen contact. Zij doen hun ding en ik doe mijn ding. Dat ik integraties met Dalet/Omni kan maken, heeft te maken dat ik de database van beide producten 100% ken en dat maakt te maken van software bovenop deze databases een stuk makkelijker.