Jingles in Proppfrexx bedienen met Launchpad

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Dukard

Re: Jingles in Proppfrexx bedienen met Launchpad

Bericht door Dukard »

Ja, ik gebruik de mk3 sinds februari en dat werkt prima ... Zie foto's in vorige bericht :wink:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
djdeeno

Bericht door djdeeno »

Hoi,
Interessant om te lezen en indien het nog beschikbaar is zou ik graag een AS is willen ontvangen. Ik heb zelf een cartplayer hardware gemaakt op midi/usb transport en dat werkt prima, midi short message werkt prima om jingles af te vuren en met terug commando is een en ander mogelijk qua kleuren.
Vraag mij af hoe dit werkt als jingle ten einde loopt.... of de kleur die je instel voor bepaalde cart in de wall of je hier ook een bericht aan kan koppelen en deze kleur naar je midi device kan sturen.

Mocht beshikbaar zijn of iemand anders hier ervaring mee hebben dan hou ik mij aanbevolen. Gaat niet zo zeer om de device maar om een MIDI message de deur uit te sturen bij wijzigen van kleur player, einde nadering van x seconden per player .

Alvast bedankt, oja als hier beetje klaar is dan zal ik topic openen met wat video en fotos hiervan incl schema voor de liefhebber om zelf te bouwen.

Dukard schreef: 11 sep 2019 14:25 Nog even wat 'try-outs' gedaan om de launchpad helemaal naar T zin te krijgen, helaas ... zonder resultaat.
Denk dat het van de PF versie afhankelijk is welke MIDI mogelijkheden er beschikbaar zijn.

Zoals ik het nu werkend heb is het toch een leuk en functioneel extraatje - :D

-

Heb je ook interesse om je jingles in PF met een Launchpad te bedienen ?

Het plan was om mijn ervaringen hier te delen maar lijkt lastiger dan gedacht; ik kan alleen tekst plaatsen.
Het delen van bestanden, afbeeldingen e.d. lukt alleen vanuit externe links. Een berg werk!

Om die reden heb ik een "as is" tutorial gemaakt met uitleg en bestanden.
De link voor het zip-je is via een PM aan te vragen.

-

Het delen van deze info is "As is" ... je kan en mag natuurlijk alles naar eigen idee en gebruik aanpassen,
dit wel op eigen verantwoording. Voor verdere vragen, ideeën of ervaringen alleen via dit topic.
Dukard

Bericht door Dukard »

Ik zet mijn reactie hier maar even neer ... :wink:

-

Daar ben ik ook een tijdje mee bezig geweest - i.c.m. een launchpad mini mk3.

Ik heb mij uiteindelijk beperkt tot het starten en stoppen van de Jingles.
De RGB kleuren op de LP mk3 - heb ik verder niet actief sturend gekregen vanuit PF, maar deze via de Novation software ingesteld.
Dat is dus een vast kleur pallet op de LP - enige is dat een knop bij indrukken even rood wordt.
Eindtijd Jingle - leuk natuurlijk - maar vond ik zelf niet zo heel belangrijk - ik weet immers wat ik draai.

Ben benieuwd naar je foto's -bier

-

Binnenkort ga ik over op een X-keys 80 - daar zou meer functionaliteit mogelijk moeten zijn - door een deel via PF en een deel hardware matig op de X-keys. We gaan het meemaken. :lol:
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

Kleuren heb ik wel actief, alleen niet dat ze verkleuren dat de jingle stopt .
Instelling zit in Evebts/Commands,''\
I OnCartPlay : EXEC_SEND_MIDI_SHORTMSG 0x90 0x00 0x7

EXEC_SEND_MIDI_SHORTMSG 0x90 0x01 0x7

Zo loopt het door onder elke knop waar een jingle zit en zo een kleur er bij gezocht .
Dukard

Bericht door Dukard »

@SjoerdFM

Ja, zo heb ik het ook in events/commands staan, maar helaas werkt helaas niet met die kleuren. Om die reden heb ik er voor gekozen om met de Novation software het kleurenpallet wat ik in PF gebruik identiek in de LP te programmeren. Werkt goed en geeft overzicht. -bier
djdeeno

Bericht door djdeeno »

Nou ik ben inmiddels wat wijzer geworden, en ik vermoed dat ik nu op precies hetzelfde punt ben beland waar de meeste al zaten. Heb zelf een jingle kastje gemaakt met daarin , voor nu deze test, 4 buttons en daarin ws2811 digitale leds in verwerkt. De aansturing is een Arduino micro die als USB/MIDI functioneert en met programmeren zelf in eigen handen heb. Nu is het inderdaad zo dat met de butons zelf midi commano naar wens kan afvuren naar Propprexx, maar kan ook prima naar ander audio software, als het maar midi ondersteund, en alle commando's die ontvangen worden, word opgevangen door de Arduino en doet hij zijn ding er mee, in dit geval zijn de buttons groen, bij het starten van jingle worden ze rood, dit gaat nog per button maar bij de terug koppeling in Proppfrexx, dus wanneer de jingle in pauze komt, stuurt hij 1 commando weer terug om de button weer groen te maken, dit geld voor alle card id's tegenlijk, zover ik begrijp kan dat niet in Proppfrexx per card id ingesteld worden, kortom als je 4 jingles tegelijk afspeelt zal de minst lange jingle, alle buttons weer op groen zetten. Mocht dit wel apart kunnen dan verneem ik dit graag. Hier een foto van de test cardplayer in hardware. Geef me enkele weken, ik ben voor de liefhebbers een documentje aan het maken hoe je dit maakt, tevens 3d files ect en instellingen in de software. Volgende stap is uitbreiden hiervan naar 10 buttons incl aansluiting voor aansturen van studio led lamp (groen, orange, rood) wat ook over midi gaat.

zal binnenkort ook even een filmpje maken

Afbeelding
Dukard

Bericht door Dukard »

Dank voor je uitleg - en merk op dat ik tegen precies dezelfde ervaringen aanliep - zie hiervoor even mijn filmpje in de LPmk2 setup.
Intussen ben ik over op een LPmk3 - die heeft meer kleuren keuze - en ben overgestapt op een "statisch kleurpakket".

Filmpje Launchpad mk2: https://youtu.be/MGH-8Y9fxH8

en misschien ook wel interessant - zelf je Launchapd bouwen icm met een arduino: https://youtu.be/wyKStRyez5Y

-

Ben benieuwd naar het vervolg -bier
tatje

Bericht door tatje »

SjoerdFm schreef: 24 jan 2022 16:34 Kleuren heb ik wel actief, alleen niet dat ze verkleuren dat de jingle stopt .
Instelling zit in Evebts/Commands,''\
I OnCartPlay : EXEC_SEND_MIDI_SHORTMSG 0x90 0x00 0x7

EXEC_SEND_MIDI_SHORTMSG 0x90 0x01 0x7

Zo loopt het door onder elke knop waar een jingle zit en zo een kleur er bij gezocht .
Mischien zo
Events
1. oncartplay
EXEC_COMMAND2 ${cartisplaying}|Equals(1)|EXEC_SEND_MIDI_SHORTMSG 144 ${cartid} kleur

Events
1. onannycartendded
EXEC_SEND_MIDI_SHORTMSG 144 ${cartid} kleur
CW1_DESELECT_ALL

waarbij kleur het decimale getal van betreffende kleur moet zijn
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

1. onannycartendded, Deze zie ik niet event?
tatje

Bericht door tatje »

SjoerdFm schreef: 27 feb 2022 17:05 1. onannycartendded, Deze zie ik niet event?
Events/Commands <> Cartwall<>1:OnAnyCartEnded
Plaats reactie