Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

marbles schreef: 25 nov 2021 10:04
Kraft schreef: 24 nov 2021 12:02
Phoenix schreef: 24 nov 2021 10:17 Ik vraag me af of Stenders die tijd gaat krijgen van het management.

In ieder geval ze als duo op de radio uit elkaar halen zal al veel uitmaken. Solo is Stenders toch stukken beter. Ik ben echt benieuwd naar de luistercijfers van de Bonanza. Volgens mij vallen deze heel erg tegen. Klijn en Duvall (ja daar is 'ie weer) scoorden veel beter op dat tijdslot. Dat kan toch niet anders.
Dat vraag ik me ook af. Wat leverde Veronica op afgelopen jaren? Ik denk nul. Als het nu niks kost, dan zou ik ze de tijd geven. Maar wie ben ik? :cool:

Als je kijkt naar de Top 1000 Allertijden, nu, dan zie je wel dat er in ieder geval luisteraars mee zijn gekomen. Dat compenseert zeker niet de uitstroom, dat is wel duidelijk. Jammer genoeg is dat ook lastig in beeld te brengen.
Opvallend dat je nu al weet dat er luisteraars mee zijn gekomen... er zijn nog geen cijfers van november...
Dat zou blijken uit de samenstelling van de top 1000 allertijden, begrijp ik uit deze post. Er staan best wat Stenderiaanse nummers in. Tenzij je de complottheorie aanhangt dat Stenders die er zelf inrommelt zit er wel wat in.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 25 nov 2021 10:54

Dat vraag ik me ook af. Wat leverde Veronica op afgelopen jaren? Ik denk nul. Als het nu niks kost, dan zou ik ze de tijd geven. Maar wie ben ik? :cool:

Als je kijkt naar de Top 1000 Allertijden, nu, dan zie je wel dat er in ieder geval luisteraars mee zijn gekomen. Dat compenseert zeker niet de uitstroom, dat is wel duidelijk. Jammer genoeg is dat ook lastig in beeld te brengen.
Opvallend dat je nu al weet dat er luisteraars mee zijn gekomen... er zijn nog geen cijfers van november...
Dat zou blijken uit de samenstelling van de top 1000 allertijden, begrijp ik uit deze post. Er staan best wat Stenderiaanse nummers in. Tenzij je de complottheorie aanhangt dat Stenders die er zelf inrommelt zit er wel wat in.
Ik hoor dat er flink wat Talpa medewerkers op de lijst gestemd hebben. Dat zou misschien een verklaring zijn waarom de lijst misschien Stendriaans oogt.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 24 nov 2021 23:01 Wat ik we opmerkelijk vind is dat er eindelijk 1 station. Mensen het is maar 1 station hoor Veronica dat iets anders doet en dat het gelijk als de cijfers iets teruglopen tot het bot af afgezaagd wordt. Gelijk moet het beleid overboord. Krijgt Stenders de tijd niet meer.

Laten we blij zijn met een station als Veronica. Ik vind het een fijne muziekmix. Die heel dicht in de buurt van mijn smaak komt. Natuurlijk kunnen er nog verbeteringen plaatsvinden. Dat zal ook wel gaan gebeuren.

Als je 10 jaar Bon Jovi en RHCP op repeat draait kom je daar niet in een half jaar vanaf en ook niet in 1,5 jaar als je de tijd van Van Baarle meerekent. Daar heeft Veronica nu nog mee te kampen. Eigenlijk heeft een Veronica een trekker als Edwin Evers nodig. Als was het maar voor een aantal dagen. Bijvoorbeeld ma - do.

Laat Veronica nu voorlopig Veronica zijn zoals ze nu zijn. Er zijn een hele rits andere stations om naar te luisteren als je het niet leuk vind. Q - 538 - Radio 2 - Radio 10 - Sky en nog veel meer. Wees blij dat op Veronica iets anders is te horen.

Bovendien maakt het Talpa wellicht niets uit. Als die paar tienden van Veronica naar Radio10 gaan. Iemand gaf hier een goede analyse dat Talpa bijn 75 procent van de reclame radio markt in handen heeft. Alleen de STER en Qmusic hebben ze niet. Talpa verkoopt ook reclame voor Slam en ook voor 100%Nl bijvoorbeeld. Dus heel snel raken ze geen geld kwijt.
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Dat jij gelukkig bent me Veronica is duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat anderen hun mening niet mogen uitten. De argumenten dat het maar één zender betreft of dat er nog genoeg andere zenders zijn kunnen dan ook ingebracht worden als er kritiek is op andere zenders.

De repeat-periode van Veronica mag je dan niet aanspreken (mij ook niet overigens), maar deze was wel succesvoller dan de huidige periode onder Stenders. Dat is een feit en mag bijvoorbeeld benoemd worden. Zeker wanneer het een commerciële zender betreft.

En ook al heb ik op bepaalde punten kritiek op Veronica, de hele rits aan andere stations zijn geen volledig alternatief voor mij.

Radio 2 heeft mij nog nooit (volledig) kunnen bekoren. Het zwalkt van het BNNVARA geluid naar het door Nederlandse muziek gedomineerde geluid van AVROTROS en vervolgens ook nog een vleugje Q Music gebracht door de KRONCRV.
Q Music is te studentikoos. 538 heb ik enkel in de beginjaren interessant gevonden.
Radio 10 is teveel verjongd naar mijn mening en muzikaal verrast het mij niet zoals Veronica dat doet.

Kortom, Veronica is vooralsnog mijn meest favoriete zender, maar ik blijf kritiek uitten als ik daar aanleiding toe zie.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

In de periode onder Rick en Niels ben ik steeds meer naar Veronica gaan luisteren. Goede dj's, redelijke programmering, format dat flink werd verbreed. Nu Stenders aan het roer staat kan ik niet zeggen dat ik dat nog vind. Format is nog verder verbreed maar heeft ook een alternatief randje dat ik niet zo best trek. Programmering vind ik niet aansprekend, dj's zitten niet in hun kracht (Muijs), hebben niets toevoegende sidekicks (Stenders zelf maar zéker ook Tim). Probleem is alleen dat er ook weinig alternatief is. Phoenix verwoord het hierboven heel treffend wat betreft radio 2 en 10. Q luister ik dan weer wel graag, maar kan geen hele dag naar een hitzender luisteren. 538 is door een gebrek aan leuke en originele acties en items al jaren niet interessant meer voor mij. Denk dat een deel van mijn kritiek op Veronica hier ook uit voortkomt; als oud-luisteraar wordt je niet meer bedient en je kunt eigenlijk nergens echt terecht.

Dat er zo weinig ruimte is voor kritiek/verbeterpunten op/voor Veronica is trouwens best jammer. Helemaal omdat een groot deel van de users die daar geen ruimte voor biedt zelf wel heel veel kritiek heeft op andere zenders/programmamakers.

Om het positief af te sluiten; ik vind de top 1000 een mooie lijst. Een beetje top 2000, maar dan zonder alle gekke extremen die die lijst de laatste jaren steeds meer zijn gaan domineren, maar alleen de echte klassiekers. Vind 't bijzonder goed te doen, misschien niet zo verrassend, maar prima.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 25 nov 2021 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
density1

Bericht door density1 »

Arrow Classic Rock misschien iets? Daar draaien ze ook alle usual suspects die Veronica voorheen vaak draaide.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 25 nov 2021 11:55 Arrow Classic Rock misschien iets? Daar draaien ze ook alle usual suspects die Veronica voorheen vaak draaide.
De muziekmix vind ik persoonlijk nog het minste probleem van Veronica. Mijn opmerkingen zitten op andere vlakken. Lees mijn eerdere, uitgebreide analyse/mening maar eens terug.
Disclaimer:
Richard Miedema

Bericht door Richard Miedema »

Dat luistercijfers eerst achteruit gaan is begrijpelijk. De luisteraars van het 'oude' Veronica haken af en nieuwe luisteraars stappen niet gelijk massaal over.
Het geluid, de sfeer en het Veronica gevoel is aardig aan het terug komen. Hoewel ik weet dat Jeroen van Inkel bij Radio 2 zit, zou Rob Stenders hem terug moeten halen naar de ochtend. Geef hem de vrijheid als één van de beste radiomakers van Nederland.
Kraft

Bericht door Kraft »

Phoenix schreef: 24 nov 2021 10:17 Ik vraag me af of Stenders die tijd gaat krijgen van het management.

In ieder geval ze als duo op de radio uit elkaar halen zal al veel uitmaken. Solo is Stenders toch stukken beter. Ik ben echt benieuwd naar de luistercijfers van de Bonanza. Volgens mij vallen deze heel erg tegen. Klijn en Duvall (ja daar is 'ie weer) scoorden veel beter op dat tijdslot. Dat kan toch niet anders.

Kiwanuka op 13 zegt voor mij genoeg. Natúúrlijk zijn er luisteraars meegekomen. En er zijn er een hoop afgehaakt. Part of the process.
jessica

Bericht door jessica »

De Nachtwacht schreef: 25 nov 2021 11:46 In de periode onder Rick en Niels ben ik steeds meer naar Veronica gaan luisteren. Goede dj's, redelijke programmering, format dat flink werd verbreed. Nu Stenders aan het roer staat kan ik niet zeggen dat ik dat nog vind. Format is nog verder verbreed maar heeft ook een alternatief randje dat ik niet zo best trek. Programmering vind ik niet aansprekend, dj's zitten niet in hun kracht (Muijs), hebben niets toevoegende sidekicks (Stenders zelf maar zéker ook Tim). Probleem is alleen dat er ook weinig alternatief is. Phoenix verwoord het hierboven heel treffend wat betreft radio 2 en 10. Q luister ik dan weer wel graag, maar kan geen hele dag naar een hitzender luisteren. 538 is door een gebrek aan leuke en originele acties en items al jaren niet interessant meer voor mij. Denk dat een deel van mijn kritiek op Veronica hier ook uit voortkomt; als oud-luisteraar wordt je niet meer bedient en je kunt eigenlijk nergens echt terecht.

Dat er zo weinig ruimte is voor kritiek/verbeterpunten op/voor Veronica is trouwens best jammer. Helemaal omdat een groot deel van de users die daar geen ruimte voor biedt zelf wel heel veel kritiek heeft op andere zenders/programmamakers.

Om het positief af te sluiten; ik vind de top 1000 een mooie lijst. Een beetje top 2000, maar dan zonder alle gekke extremen die die lijst de laatste jaren steeds meer zijn gaan domineren, maar alleen de echte klassiekers. Vind 't bijzonder goed te doen, misschien niet zo verrassend, maar prima.
Kritiek leveren op welke zender dan ook staat iedereen natuurlijk vrij om te doen. Maar als ik hier zo de reacties lees komt Veronica er nog het best uit van alle andere zenders. Toch krijgt het nog bakken kritiek te verduren. Wat ik bij 538 en Radio10 bijvoorbeeld niet zie.

Misschien is het ook een goed signaal dat Veronica leeft. In ieder geval hier.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 25 nov 2021 11:06
Janno schreef: 25 nov 2021 10:54
Ik hoor dat er flink wat Talpa medewerkers op de lijst gestemd hebben. Dat zou misschien een verklaring zijn waarom de lijst misschien Stendriaans oogt.
Denk je dat al die Talpamedewerkers dezelfde smaak hebben als Rob Stenders? Of dat ze om hem te pleasen alleen maar op nummers stemmen die hij goedkeurt? Dat begint toch op een complottheorie te lijken :))
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Toevallig of niet, maar zat er gisteren ook over na te denken. Hoe mooi zal het zijn als Jeroen van Inkel weer een ochtendprogramma zou maken op radio Veronica. En dan één keer per jaar(of ietsjes vaker) op vrijdag een ouderwetse Stenders & van Inkel.
Richard Miedema schreef: 25 nov 2021 13:51 Dat luistercijfers eerst achteruit gaan is begrijpelijk. De luisteraars van het 'oude' Veronica haken af en nieuwe luisteraars stappen niet gelijk massaal over.
Het geluid, de sfeer en het Veronica gevoel is aardig aan het terug komen. Hoewel ik weet dat Jeroen van Inkel bij Radio 2 zit, zou Rob Stenders hem terug moeten halen naar de ochtend. Geef hem de vrijheid als één van de beste radiomakers van Nederland.
Re Lex in het weekend IG
Kraft

Bericht door Kraft »

Lex Dumol schreef: 25 nov 2021 15:27 Toevallig of niet, maar zat er gisteren ook over na te denken. Hoe mooi zal het zijn als Jeroen van Inkel weer een ochtendprogramma zou maken op radio Veronica. En dan één keer per jaar(of ietsjes vaker) op vrijdag een ouderwetse Stenders & van Inkel.
Ik heb de optie nergens voorbij zien komen in het eerdere Toine van Peperstraaten-geplug als opvolger van Genee. Maar ik vond Jurgen van den Berg écht de allerbeste optie als je een vervanger zoekt die een goede 'mix' is van muziek en actualiteit. Maar dat even geheel terzijde.

Zou Jeroen van Inkel nog een keer het beste in zichzelf naar boven kunnen halen? Ik denk dat het een te betalen optie is, die eveneens zorgt dat er nog wat budget overblijft waardoor je de programmering nog wat verder kunt aanscherpen waar nodig.
Laatst gewijzigd door Kraft op 25 nov 2021 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
MFM

Bericht door MFM »

Reactie op @johanneke van een bladzijde terug..

Nee, dat zie je niet aan de samenstelling van die lijst. Wat je wel aan die lijst ziet is dat er de usual Stenders suspects tussenstaan.
jessica

Bericht door jessica »

Kraft schreef: 25 nov 2021 15:41
Lex Dumol schreef: 25 nov 2021 15:27 Toevallig of niet, maar zat er gisteren ook over na te denken. Hoe mooi zal het zijn als Jeroen van Inkel weer een ochtendprogramma zou maken op radio Veronica. En dan één keer per jaar(of ietsjes vaker) op vrijdag een ouderwetse Stenders & van Inkel.
Richard Miedema schreef: 25 nov 2021 13:51 Dat luistercijfers eerst achteruit gaan is begrijpelijk. De luisteraars van het 'oude' Veronica haken af en nieuwe luisteraars stappen niet gelijk massaal over.
Ik heb de optie nergens voorbij zien komen in het eerdere Toine van Peperstraaten-geplug als opvolger van Genee. Maar ik vond Jurgen van den Berg écht de allerbeste optie als je een vervanger zoekt die een goede 'mix' is van muziek en actualiteit. Maar dat even geheel terzijde.
Jurgen van de Berg gaat vanaf januari een nieuw programma maken volgens mij iedere middag 1,5 uur lang op Radio1. Dan zal hij niet in de morgen op Veronica kunnen zitten.

Rick van Velthuysen zou ook op Veronica kunnen. Maar ik vermoed dat hij op Radio2 blijft. De geruchten zijn dat hij vanaf januari iedere nacht van 12 tot 3 een programma krijgt.
Pot

Bericht door Pot »

Jeroen van Inkel wou juist naar Radio 2 (net als Giel). Ik kan me niet voorstellen dat hij daar nu weg wil. Hij heeft gewoon een contract bij BNNVARA, hoeft niet meer op een belangrijk tijdstip een programma te maken en noemde Radio 2 'een handschoen die hem past'. En waarom een avontuur aangaan, als je veilig zit. Bij commerciële radio kan Van Inkel er zo uitgegooid worden.
Oren open!
Plaats reactie