ABBA - comeback
Moderator: admin6
ABBA - comeback
Gisteren heeft ABBA 2 nieuwe singles uitgebracht, voorlopers van een album, en een tournee (met hologrammen) aangekondigd volgend jaar. Voor het geld hoeven ze het niet te doen. Wat vinden radiofreaks hiervan: heerlijk om weer de typische ABBA-sound te kunnen draaien, totaal overbodig of.....?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Re: ABBA - comeback
Gewoon leuk. De muziek van Abba is legendarisch en het is leuk dat er nog wat bij komt.
Een concert met hologrammen heb ik zelf niks mee. De motivatie om het nu te doen omdat ze nu nog leven, vind ik wel weer geinig.
Een concert met hologrammen heb ik zelf niks mee. De motivatie om het nu te doen omdat ze nu nog leven, vind ik wel weer geinig.
Rock 'n roll is better than music!
Het is of de tijd heeft stilgestaan als je deze nummers van Abba hoort. Echt hun eigen sound. Bijzonder hoor na 40 jaar gewoon of het lijkt dat er een liedje zolang in de kluis heeft gelegen en nu pas is uitgebracht.
- Zwarte Stoomboot
Precies. En ik snap dat de fans dat helemaal geweldig vinden.
Zelf vind ik het om die reden niet zoveel toevoegen.
Abba heeft naar mijn idee betere liedjes gemaakt en ze zijn er natuurlijk ook niet jonger op geworden. Ik zou het leuker hebben gevonden als ze iets eigentijdsers hadden uitgebracht.
Dat deed Abba vroeger ook. Toen disco populair was maakte Abba iets discoachtigs, maar mét de kenmerkende Abba-melodieën. Dat uitgerekend Madonna vele jaren later teruggreep op iets van Abba bewijst wel hoe sterk de hits uit die tijd waren. Eigentijdse jaren 20-muziek in een Abba-jasje was wat mij betreft leuker geweest.
Resp. 6,8 en 3,2 miljoen YT hits voor beide nummers in 1 dag - of het daarmee een "come-back" is weet ik niet, maar het ABBA gevoel lijkt nog steeds te leven, misschien "nieuwigheid" van het moment, maar voor mij is het - als zoveel - een herinnering. Het vertegenwoordigd immers een tijdsbeeld.
Voor de liefhebbers zeg ik ... Enjoy it
Voor de liefhebbers zeg ik ... Enjoy it

Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Ik heb nu niet direct het gevoel van goh wat is dit mooi, of wat klinkt het mooi.
Er kwam geen klik met het nummer, en na nog een keer beluisteren heb ik er nog niets mee.
En ja ik ben wel ABBA fan
Er kwam geen klik met het nummer, en na nog een keer beluisteren heb ik er nog niets mee.
En ja ik ben wel ABBA fan

Twijfelmuziek. Dit is qua hype perfect om een tijd mee te laten roteren. Afwachten of het publiek er in mee blijft gaan dus laag in rotatie.
Persoonlijk vind ik het best wel leuke nummers, de buzz eromheen, nostalgie en herkenbaarheid, allemaal prima.
Dat wordt goed geplugd op alle platforms.
Tsja, die hologrammen. Dat is natuurlijk wel covid proof.
Persoonlijk vind ik het best wel leuke nummers, de buzz eromheen, nostalgie en herkenbaarheid, allemaal prima.
Dat wordt goed geplugd op alle platforms.
Tsja, die hologrammen. Dat is natuurlijk wel covid proof.
Het eerste nummer lijkt wel ABBA met het Metropole Orkest, hoog Night Of The Proms gehalte. Het 2e nummer is echt een ABBA liedje en doet een beetje denken aan de laatste single Under Attack wat ze uitbrachten voor het uiteenvallen van de groep.
Ja het lijkt wel of ze het net na Under Attack hebben geschreven en al die tijd op de plank hebben laten liggen en nu pas uitgeven. Niet het beste Abba nummer maar ook zeker niet het slechtste. Dat andere nummer met hoog NOTP gehalte vind ik niet geweldig.
-
Hoef van mij niet