Dat noem ik een ouderwetse lokale omroep!Zwarte IJsbeer schreef: ↑11 mei 2021 20:18 Ik mis een station dat schijt heeft aan alle ''radioregels'', een zender die gewoon gezellige, lekkere muziek draait van alle tijden. Niet bang om van de lijnen af te wijken. Waar je Metallica hoort en daarna een nummer van Frans Bauer. Ik zal wel weer voor gek verklaart worden maar ik ben er van overtuigt dat zo'n radiozender toekomst heeft.
Wat voor soort station mis jij in de ether? (Of online)
Moderator: admin6
Re: Wat voor soort station mis jij in de ether? (Of online)
-
Ik denk dat ook daar zeker een markt voor is, maar voor die muziek is nauwelijks ander luisterpubliek dan de Polen en Roemenen zelf. Bij Latin is dat een compleet ander verhaal. In onze nationale hitlijsten duiken regelmatig Spaanstalige hits als Dura, A dios le pido of Despacito op. Waarom deze enkel op de radio draaien tijdens een Zomerse Top 50 of Sky Summer Top 500 ? Gewoon, het hele jaar door zomerse muziekWinnaarRadioring2023 schreef: ↑11 mei 2021 19:53Misschien kan de Bulgaarse muziekzender ook wel worden uitgebreid met een Roemeens en een Pools radiostation.Madurodam FM schreef: ↑11 mei 2021 18:51 Je hebt ook nog het webstation Radio van de Lach met enkel stand-up comedy/cabaret. Je hebt nog best veel nichestations die zich op een specifieke doelgroep richten. Dan denk je al snel dat het voor dit soort stations nauwelijks rendabel is als de groep luisteraars vrij beperkt is, maar lokale stations op DAB in bijvoorbeeld Londen bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is. Bijvoorbeeld zo'n GLXY vind ik een leuke toevoeging op ons landelijke DAB+ netwerk. Van mij mogen er echt meer van die stations komen die zich richten op 1 muziekgenre, inplaats van het zoveelste station met de bekende playlist aan 80's en 90's hits of 'feel good' deuntjes.
Ik heb het vast al vaker geroepen, maar volgens mij is er best een markt voor een DAB+ station die zich enkel richt op alles binnen de stroming Latin met o.a. salsa, bachata, merenque, cumbia en reggaeton. Voor de vele liefhebbers die van zomerse muziek houden, op salsa-dansles zitten, de Latin festivals bezoeken, de Nederlanders met een Antilliaanse of Surinaamse achtergrond, kortom... tropische klanken uit je speakers. Da's dus wat ik nog mis in de Nederlandse ether![]()

"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
- Zwarte IJsbeer
Dat is wel erg kortzichtig maar ik denk dat een lokale omroep op dit moment wel de enige plek is waar zoiets mogelijk is. Toch hoor ik daar ook veel radio dat lijkt op alles wat er al in Hilversum gebeurd. Ze doen elkaar daar allemaal na en zijn te bang om het anders te doen, spelen vooral op save. Qua muziek is het allemaal eenheidsworst met veel gekrijs en kattengejank en herrie die niks met muziek te maken heeft.Pascal. K schreef: ↑11 mei 2021 21:06Dat noem ik een ouderwetse lokale omroep!Zwarte IJsbeer schreef: ↑11 mei 2021 20:18 Ik mis een station dat schijt heeft aan alle ''radioregels'', een zender die gewoon gezellige, lekkere muziek draait van alle tijden. Niet bang om van de lijnen af te wijken. Waar je Metallica hoort en daarna een nummer van Frans Bauer. Ik zal wel weer voor gek verklaart worden maar ik ben er van overtuigt dat zo'n radiozender toekomst heeft.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Frans Bouwer is natuurlijk geheel ten top maar mijn radio station heeft zo een speellijst.
Van alles en nog wat, Van Amadeus tot ZZtop en hoe gek je het niet kunt voorstellen worden na elkaar gedraaid.
Geen thema geen jaartallen of decennia's, echt alles door elkaar heen.
Van de Heikrekels tot aan the Heck om maar eens wat te noemen.
Van alles en nog wat, Van Amadeus tot ZZtop en hoe gek je het niet kunt voorstellen worden na elkaar gedraaid.
Geen thema geen jaartallen of decennia's, echt alles door elkaar heen.
Van de Heikrekels tot aan the Heck om maar eens wat te noemen.
-
Je punt is duidelijk hoor!Satfreak13 schreef: ↑13 mei 2021 17:47U hebt mij twee keer becommentarieerd zonder eerst even te googelen.
U kunt dit soort informatie in een paar minuten vinden. Scheelt voorbarig reageren.
Grappig dat we het bijna altijd hebben over muziek. De trend tegenwoordig is een zender met muziek. Vroeger had je discussieprogramma's of ander soort praatprogramma's omlijst met muziek. KRO's zalige liefdeslijn, 50 pop of een envelop. Harro de Jonge met de Elpeeshow, een Meta de Vries, Radio Romanica op Radio 5. Allemaal doelgroep programma's met wat inhoud. tegenwoordig gaat het alleen nog over muziek. Een populaire zender draait blijkbaar muziek. Neem nou BNR, dat soort zenders zijn er te weinig. Een half uur zonder muziek hoeft nu ook weer niet, maar waarom niet een zender dat iets toevoegd en zich onderscheidt van al die muziekstations ? En dan draaien ze ook vaak hetzelfde, de ene draait de top 100, de andere de foute 500 en die weer de top 2000. kortom..... veel is er niet meer. Ik zou weer graag zien dat we als 3FM terug gaan naar de radio 3 van 1984 !
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
Yesssss, en niet alleen radio 3. Radio 2 zou ook best weer meer inhoud mogen krijgen. Programma’s als het Theater van het Sentiment, Weeshuis van de Hits, Het Zwarte Gat, Meta de Vries idd, het legendarische Los Vast, kortom, de infotainment programma’s: daar zou van mij best weer meer van op zender mogen komen. Programma’s als “De toestand in de wereld, toegelicht door Mr. G.B.J. Hiltermann”, daar heb ik echter geen heimwee naar. Maar ik denk dat er nu wel wat mensen gaan roepen dat we oud zijn en niet snappen wat radio anno 2021 issverrips schreef: ↑13 jun 2021 02:35 Grappig dat we het bijna altijd hebben over muziek. De trend tegenwoordig is een zender met muziek. Vroeger had je discussieprogramma's of ander soort praatprogramma's omlijst met muziek. KRO's zalige liefdeslijn, 50 pop of een envelop. Harro de Jonge met de Elpeeshow, een Meta de Vries, Radio Romanica op Radio 5. Allemaal doelgroep programma's met wat inhoud. tegenwoordig gaat het alleen nog over muziek. Een populaire zender draait blijkbaar muziek. Neem nou BNR, dat soort zenders zijn er te weinig. Een half uur zonder muziek hoeft nu ook weer niet, maar waarom niet een zender dat iets toevoegd en zich onderscheidt van al die muziekstations ? En dan draaien ze ook vaak hetzelfde, de ene draait de top 100, de andere de foute 500 en die weer de top 2000. kortom..... veel is er niet meer. Ik zou weer graag zien dat we als 3FM terug gaan naar de radio 3 van 1984 !

It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
1 Woord beste heren ; Podcasts!wave schreef: ↑15 jun 2021 19:17Yesssss, en niet alleen radio 3. Radio 2 zou ook best weer meer inhoud mogen krijgen. Programma’s als het Theater van het Sentiment, Weeshuis van de Hits, Het Zwarte Gat, Meta de Vries idd, het legendarische Los Vast, kortom, de infotainment programma’s: daar zou van mij best weer meer van op zender mogen komen. Programma’s als “De toestand in de wereld, toegelicht door Mr. G.B.J. Hiltermann”, daar heb ik echter geen heimwee naar. Maar ik denk dat er nu wel wat mensen gaan roepen dat we oud zijn en niet snappen wat radio anno 2021 issverrips schreef: ↑13 jun 2021 02:35 Grappig dat we het bijna altijd hebben over muziek. De trend tegenwoordig is een zender met muziek. Vroeger had je discussieprogramma's of ander soort praatprogramma's omlijst met muziek. KRO's zalige liefdeslijn, 50 pop of een envelop. Harro de Jonge met de Elpeeshow, een Meta de Vries, Radio Romanica op Radio 5. Allemaal doelgroep programma's met wat inhoud. tegenwoordig gaat het alleen nog over muziek. Een populaire zender draait blijkbaar muziek. Neem nou BNR, dat soort zenders zijn er te weinig. Een half uur zonder muziek hoeft nu ook weer niet, maar waarom niet een zender dat iets toevoegd en zich onderscheidt van al die muziekstations ? En dan draaien ze ook vaak hetzelfde, de ene draait de top 100, de andere de foute 500 en die weer de top 2000. kortom..... veel is er niet meer. Ik zou weer graag zien dat we als 3FM terug gaan naar de radio 3 van 1984 !![]()
![]()
Daar, alleen al daar, verdwaal je in alles waar jullie naar op zoek zijn.
Jij snapt 'em ;)wave schreef: ↑15 jun 2021 19:17Yesssss, en niet alleen radio 3. Radio 2 zou ook best weer meer inhoud mogen krijgen. Programma’s als het Theater van het Sentiment, Weeshuis van de Hits, Het Zwarte Gat, Meta de Vries idd, het legendarische Los Vast, kortom, de infotainment programma’s: daar zou van mij best weer meer van op zender mogen komen. Programma’s als “De toestand in de wereld, toegelicht door Mr. G.B.J. Hiltermann”, daar heb ik echter geen heimwee naar. Maar ik denk dat er nu wel wat mensen gaan roepen dat we oud zijn en niet snappen wat radio anno 2021 issverrips schreef: ↑13 jun 2021 02:35 Grappig dat we het bijna altijd hebben over muziek. De trend tegenwoordig is een zender met muziek. Vroeger had je discussieprogramma's of ander soort praatprogramma's omlijst met muziek. KRO's zalige liefdeslijn, 50 pop of een envelop. Harro de Jonge met de Elpeeshow, een Meta de Vries, Radio Romanica op Radio 5. Allemaal doelgroep programma's met wat inhoud. tegenwoordig gaat het alleen nog over muziek. Een populaire zender draait blijkbaar muziek. Neem nou BNR, dat soort zenders zijn er te weinig. Een half uur zonder muziek hoeft nu ook weer niet, maar waarom niet een zender dat iets toevoegd en zich onderscheidt van al die muziekstations ? En dan draaien ze ook vaak hetzelfde, de ene draait de top 100, de andere de foute 500 en die weer de top 2000. kortom..... veel is er niet meer. Ik zou weer graag zien dat we als 3FM terug gaan naar de radio 3 van 1984 !![]()
![]()
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )