Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Ja erg kortzichtig.
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 10 jun 2021 18:28
Henkjan2016 schreef: 10 jun 2021 17:21 Welke discussie is er klaar? Wat mij betreft die van het volledig opheffen van 3fm.

Wanneer je geen luisteraars hebt, dan heb je geen doelgroep. Hoe kun je dan standhouden als Jurre met de mening: het nadeel voor de niet luisterende luisteraar.
Geen luisteraars = honderdduizenden luisteraars per maand..

Te weinig voor het budget wat ze hebben, maar het is ook weer niet zo dat er niemand luistert.
Het is inderdaad erg zwart-wit hier.

Dat 3FM slecht presteert kunnen we het eens zijn, maar dat is niet per se een reden om ze ook van FM af te halen. Radio 5 doet het goed (qua luistercijfers), dus dan kunnen ze ook wel op FM. Of 3FM doet het niet goed, dus dan moeten ze er maar af. Zo kort door de bocht. Heb al eerder tegenargumenten gegeven, maar er wordt alleen maar naar luistercijfers gekeken. En het is en blijft een mediadiscussie.

Een discussie voeren over iets wat niet gaat gebeuren is gewoon tijdverspilling en het is een kleinere groep die het echt wil, maar wel het hardst schreeuwt.
Oren open!
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

density1 schreef: 10 jun 2021 15:25 Daar zet ik mijn vraagtekens bij of dat overleg er echt geweest is.
Kijk als je gewoon dus niet gelooft wat de radiobaas van de PO zegt (waarom zou hij hierover liegen?), tja... dan houdt het op.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
density1

Bericht door density1 »

Dan houdt het op inderdaad.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

density1 schreef: 10 jun 2021 17:48
Ane Sybesma schreef: 10 jun 2021 17:18 Verstandige keuze. Radio 5 redt zich prima zo. Verder biedt de NPO met 1, 2 en 4 al genoeg voor de senioren op FM.
Nee. Radio 2 is niet voor senioren, die worden juist steeds jonger. Radio 5 wordt ook wel jonger met de jaren maar blijft een ouder profiel hebben. Dus nee, geen verstandige keuze.
Zoveel mensen zoveel meningen.
Tone

Bericht door Tone »

Moorkop schreef: 11 jun 2021 17:50 Henkjan 2016, wat vind jij dan van die Olivier? Is toch drie keer niks.
Ik heb deze quote en reactie even hierheen verplaatst, omdat het niet over de wijziging in de programmering gaat.

Ik vond Olivier ook altijd helemaal niks, maar hij ontwikkeld zich wel en ik stoor me er steeds minder aan. In dit geval heb ik het over de overdag Olivier: chaotisch, soms smekend naar de luisteraar, pleasend en over de top enthousiast. Maar je hoort wel zijn liefde en kennis over (goede) muziek.

Er is een kantelpunt voor mij geweest. Sinds dat kantelpunt trek ik hem overdag ook beter. En zoals ik al zei, wordt hij overdag ook beter. Ook neutraler (minder over de top) en meer zichzelf. Al gaat het langzaam.

Oké, dan nu het kantelpunt. Sinds de eerste aflevering luister ik al Programmatitel Onbekend. Elke vrijdag op zaterdagnacht tussen 2:00 en 4:00 uur. Ik luister het bijna altijd terug, omdat ik het zo leuk vind. Hierin hoor je ook de echte Olivier. En ik garandeer je: er gaat een wereld voor je open!
SB92

Bericht door SB92 »

Tone schreef: 11 jun 2021 22:48
Moorkop schreef: 11 jun 2021 17:50 Henkjan 2016, wat vind jij dan van die Olivier? Is toch drie keer niks.
Ik heb deze quote en reactie even hierheen verplaatst, omdat het niet over de wijziging in de programmering gaat.

Ik vond Olivier ook altijd helemaal niks, maar hij ontwikkeld zich wel en ik stoor me er steeds minder aan. In dit geval heb ik het over de overdag Olivier: chaotisch, soms smekend naar de luisteraar, pleasend en over de top enthousiast. Maar je hoort wel zijn liefde en kennis over (goede) muziek.

Er is een kantelpunt voor mij geweest. Sinds dat kantelpunt trek ik hem overdag ook beter. En zoals ik al zei, wordt hij overdag ook beter. Ook neutraler (minder over de top) en meer zichzelf. Al gaat het langzaam.

Oké, dan nu het kantelpunt. Sinds de eerste aflevering luister ik al Programmatitel Onbekend. Elke vrijdag op zaterdagnacht tussen 2:00 en 4:00 uur. Ik luister het bijna altijd terug, omdat ik het zo leuk vind. Hierin hoor je ook de echte Olivier. En ik garandeer je: er gaat een wereld voor je open!
Eens.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ik vond Olivier als vervanger van Vera afgelopen weekend ook prima, met interview met artiest en sfeerverslag vanaf de beachclub. Mega Top 30 is ie me nog wat te enthousiast. En voor programma's op de dag matig, maar voldoende, voor mij.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

Orange schreef: 10 jun 2021 11:22 De speculaties over het FM-pakket kunnen stoppen. Jurre Bosman is er heel helder over: Radio 5 heeft als enige landelijke, publieke zender geen FM-frequentie. Er wordt al jaren geroepen dat NPO 3FM haar FM-frequenties zou moeten afstaan aan het beter beluisterde Radio 5. “De zender met de meeste luisteraars krijgt niet automatisch de FM-frequentie”, zegt Jurre daarover. “Radio 1, 2, 3 en 4 zitten al tientallen jaren op de FM. Ze daar van afhalen, zou een nadeel zijn voor de luisteraars van die zender.”

Zie https://www.radiofreak.nl/jurre-bosman- ... erugloopt/
Als het belang van FM steeds meer terugloopt is het ook eens de hoogste tijd om afscheid te nemen van FM in je naam. Het voegt niets toe en als landelijke zender is 3FM nog het enige station die dat doet. Verder lees ik ook tegenstrijdigheden: bereid geld uit te geven voor een nieuwe radio, maar toch ook weer niet (moet 40 jaar meegaan)
density1

Bericht door density1 »

Hij lult zich elke keer tegen inderdaad.
SB92

Bericht door SB92 »

aapdedino schreef: 11 jun 2021 23:15 Ik vond Olivier als vervanger van Vera afgelopen weekend ook prima, met interview met artiest en sfeerverslag vanaf de beachclub. Mega Top 30 is ie me nog wat te enthousiast. En voor programma's op de dag matig, maar voldoende, voor mij.
Ik vind de Mega Top 30 het matigste programma dat hij maakt. Programmatitel Onbekend is een heerlijk freaknacht programma en zijn zondagmiddagshow is wel oké.
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Ik moet ook toegeven dat ik nu voor het eerst Olivier kan waarderen. Hij doet het goed als vervanger van Jorien deze twee weken. Gewoon dikke prima!
Plaats reactie