Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DJ_Nick

Re: Veranderingen 538

Bericht door DJ_Nick »

Jobfr schreef: 03 mei 2021 18:28 Weet iemand wie er nu te horen is in de vroege ochtenduren deze week (04-06)? 538 site staat er niks.
Volgens mij Danny en Jaimy, maar kan ook best heel de week Danny en Jaimy alleen in het weekend. Weet het niet zeker.
Daan!

Bericht door Daan! »

Wat vinden jullie van Mart Grol als nieuwslezer? Zelf vind ik het een hele fijne nieuwslezer, goede stem, stelt ook goede vragen in de ochtendshow van Wietze en bevindt zich in de leeftijdsgroep van 538.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 04 mei 2021 10:02 Wat vinden jullie van Mart Grol als nieuwslezer? Zelf vind ik het een hele fijne nieuwslezer, goede stem, stelt ook goede vragen in de ochtendshow van Wietze en bevindt zich in de leeftijdsgroep van 538.
Ja als nieuwslezer zeker prima, mee eens. Team Wietze blijf ik zwak vinden maar kan me voorstellen dat Mart in een team zoals bij Frank wat meer tot zijn recht zou komen. Maar blijft smaakgevoelig, een aantal forumleden vindt de shows van Wietze prima
Hitje

Bericht door Hitje »

Johanneke schreef: 04 mei 2021 10:16 ...een aantal forumleden vindt de shows van Wietze prima
Zeker. Daarom ook jammer dat Chris er even niet is.

Maar Wietze in de ochtend én middag kan er natuurlijk alleen maar op wijzen dat ze hem een van die twee plekken vast gaan geven. Denk dat ze daar achter de schermen al mee bezig zijn.
''Spotify?''
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Hitje schreef: 04 mei 2021 12:30
Johanneke schreef: 04 mei 2021 10:16 ...een aantal forumleden vindt de shows van Wietze prima
Zeker. Daarom ook jammer dat Chris er even niet is.

Maar Wietze in de ochtend én middag kan er natuurlijk alleen maar op wijzen dat ze hem een van die twee plekken vast gaan geven. Denk dat ze daar achter de schermen al mee bezig zijn.
Daar twijfel ik ook niet aan. Maar denk dat hij ook een hoge irritatiefactor heeft en daarom ook de nodige mensen weg gaat jagen. Hij kan bijvoorbeeld niet in de schaduw staan van zijn oude Mattie, hoewel ik daar persoonlijk ook niet naar kan luisteren. Hoever wil 538 de luistercijfers nog laten zakken, vraag ik me echt af...
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Wat vind jij dan irritant of niet leuk aan Wietze? Ik denk dat een vervanging van Frank Dane of Coen en Sander wel nodig is. Beide shows gaan niet meer stijgen. Die kunnen alleen nog het huidige niveau houden of dalen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Maar gaat het dan met een andere show wel stijgen?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Jobfr schreef: 04 mei 2021 15:12 Wat vind jij dan irritant of niet leuk aan Wietze? Ik denk dat een vervanging van Frank Dane of Coen en Sander wel nodig is. Beide shows gaan niet meer stijgen. Die kunnen alleen nog het huidige niveau houden of dalen.
Ik vind Wietze een erg vervelend stemgeluid hebben, zijn grappen vind ik niet leuk, zijn tone of voice zeurderig. Vind hem totaal geen niveau voor landelijke radio hebben. Denk echt dat de daling bij 538 afgelopen jaar voor een groot deel aan hem te danken is, maar cijfers heb ik daar niet van natuurlijk.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 04 mei 2021 15:22 Maar gaat het dan met een andere show wel stijgen?
Het huidige station kan het beste Frank Dane en Coen en Sander laten zitten, lijkt me. Met Wietze op drive time gaat Q Music alleen maar verder stijgen. Maar ze gaan het ongetwijfeld toch een keer proberen 🙄
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik vind Wietze vooral sterk met een technische DJ naast hem en Wietze meer in de rol van side-kick of tweede man. Hij heeft ooit Sander Lantinga vervangen. Ik vond de wisselwerking met Coen Swijnenberg toen erg vermakkelijk. Tijdens de lunch zit Wietze op de verkeerde plek. Overdag heb je jocks nodig die strak kunnen jocken. Wietze haalt er dan toch de vaart uit.

Mochten Coen & Sander vertrekken dan heeft 538 twee opties. Wietze, Chris & Klaas of Barend & Ivo.

Niek van der Bruggen zou ik op de lunchuren zetten.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Johanneke schreef: 04 mei 2021 17:47
Jobfr schreef: 04 mei 2021 15:12 Wat vind jij dan irritant of niet leuk aan Wietze? Ik denk dat een vervanging van Frank Dane of Coen en Sander wel nodig is. Beide shows gaan niet meer stijgen. Die kunnen alleen nog het huidige niveau houden of dalen.
Ik vind Wietze een erg vervelend stemgeluid hebben, zijn grappen vind ik niet leuk, zijn tone of voice zeurderig. Vind hem totaal geen niveau voor landelijke radio hebben. Denk echt dat de daling bij 538 afgelopen jaar voor een groot deel aan hem te danken is, maar cijfers heb ik daar niet van natuurlijk.
Oké. Maar vergeet niet dat dit jou mening is. Je moet je eigen mening nooit teveel overschatten. Ik denk namelijk dat de meeste mensen niet zoals jou erover denken. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. Hij zou toch niet voor niks de ochtendshow bij Q music hebben gedaan voor 3 jaar en nu bij 538 ook de vervanger van de ochtend en middagshow zijn?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Daan! schreef: 04 mei 2021 15:22 Maar gaat het dan met een andere show wel stijgen?
Dat weet je natuurlijk niet. Maar dat kan je zeggen over alle veranderingen. Mensen houden niet zo van veranderingen meestal. Of het moet een duidelijke verbetering zijn. Ze moeten dus wel goed nadenken of ze denken dat Wietze de cijfers gaat laten stijgen of niet voordat ze het besluiten. Misschien dat ze daarom hem nu en in de kerstvakantie de ochtend en middagshow geven. Daar kunnen ze uit metingen waarschijnlijk zien wat de cijfers in die week zijn.
Daan!

Bericht door Daan! »

Jobfr schreef: 04 mei 2021 15:12 Ik denk dat een vervanging van Frank Dane of Coen en Sander wel nodig is. Beide shows gaan niet meer stijgen. Die kunnen alleen nog het huidige niveau houden of dalen.
Ik zie dan alleen niet in hoe je mening dan rijmt met bovenstaande quote. Waarom zou je (een van) de drivetimeprogramma's vervangen als je niet weet of de cijfers dan gaan stijgen?

Er zijn hier mensen die denken dat simpelweg een ander poppetje gaat zorgen voor stijgende cijfers. Maar er zijn zoveel meer factoren die van invloed zijn op het luistergedrag.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Jobfr schreef: 04 mei 2021 19:11
Johanneke schreef: 04 mei 2021 17:47
Oké. Maar vergeet niet dat dit jou mening is. Je moet je eigen mening nooit teveel overschatten. Ik denk namelijk dat de meeste mensen niet zoals jou erover denken. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. Hij zou toch niet voor niks de ochtendshow bij Q music hebben gedaan voor 3 jaar en nu bij 538 ook de vervanger van de ochtend en middagshow zijn?
Onzin natuurlijk, daar had wietze natuurlijk een sterke mede presentator erbij. Wietze solo is niet zo sterk, maar dat geeft niet dan blink je ergens anders heel erg in uit. Maar er is blijkbaar een publiek voor Wietze.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Daan! schreef: 04 mei 2021 19:21
Jobfr schreef: 04 mei 2021 15:12 Ik denk dat een vervanging van Frank Dane of Coen en Sander wel nodig is. Beide shows gaan niet meer stijgen. Die kunnen alleen nog het huidige niveau houden of dalen.
Ik zie dan alleen niet in hoe je mening dan rijmt met bovenstaande quote. Waarom zou je (een van) de drivetimeprogramma's vervangen als je niet weet of de cijfers dan gaan stijgen?

Er zijn hier mensen die denken dat simpelweg een ander poppetje gaat zorgen voor stijgende cijfers. Maar er zijn zoveel meer factoren die van invloed zijn op het luistergedrag.
Ja daarom zei ik ook dat ze goed moeten onderzoeken of de cijfers gaan stijgen als je Wietze op de ochtend of middagshow zet. Ik denk dat ze daar de kerstvakantie en deze week voor gebruiken.
Plaats reactie