Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
petoi

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door petoi »

Durashift schreef: 01 apr 2021 23:24 ^^^ wat deed hij, in jouw ogen, dan verkeerd?
Je kan zijn stijl misschien niet waarderen.. maar an sich vind ik de platen niet verkeerd. Sagid luistert wel lekker weg hoor, maar zij heeft ook zo haar 'stopwoordjes', mixt veel populaire Engelse woordjes.. wat misschien voor de jeugdigden wel aanspreekt maar voor mij hoeft het niet.
(Slechte) grappen, hij praat heel snel over van alles en nog wat maar zit (daardoor?) geen samenhangend verhaal in, gaat een beetje op de hak van de tak. En als je zo snel over alles heen gaat en grappen loopt te maken dan mis ik het respect voor de veelal nieuwe muziek en artiesten in het programma.

Dat de platen niet verkeerd zijn is logisch het blijft 3v12 daar zit een hele goede muziekredactie achter, denk dat de invalpresentator daar amper invloed op heeft.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Het wordt allemaal iets te veel Olivier. Bij zowat ieder programma valt hij in. Die jongen was niks, is niks en het wordt nooit iets. Hij kan er gewoon niks van! Springt inderdaad van de hak op de tak waardoor het voor mij als luisteraar niet te volgen is.
Naar Jorien Renkema, Rob Janssen, Partij van de Vrijdag en Sophie Hijlkema wil ik nog wel eens luisteren. En naar Herman Hofman als hij weer op de zender is. Ik betrap me er op dat ik steeds vaker afstem op NPO Radio 2. Ach, misschien word ik 'te oud' voor NPO 3FM hoewel de muziek van NPO 3FM best oke is.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Het lijkt erop dat Desiree van der Heiden (KX) binnenkort een nachtshow krijgt op 3FM. Staat al bij programma's in de app, nog zonder omroep.
petoi

Bericht door petoi »

Iemand die haar kent, even opgezocht en die is "al" 30. Werkt als communicatieadviseur Loopt ook al een tijd rond op de NPO campus dus lijkt me niet dat die nu de vlieguren nodig heeft in de nacht. Wat dat betreft niet heel duidelijke waarom ze een programma zou krijgen.
Aan de andere kant kan het ook een groot talent zijn die ze zo snel overdag willen hebben.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

petoi schreef: 04 apr 2021 09:35 Iemand die haar kent, even opgezocht en die is "al" 30. Werkt als communicatieadviseur Loopt ook al een tijd rond op de NPO campus dus lijkt me niet dat die nu de vlieguren nodig heeft in de nacht. Wat dat betreft niet heel duidelijke waarom ze een programma zou krijgen.
Aan de andere kant kan het ook een groot talent zijn die ze zo snel overdag willen hebben.
Maar heb je haar ook al gehoord dan? Want met dit betoog kun je werkelijk alle kanten op.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Nog niet geluisterd, maar hier een link naar een uitzending: [urlhttps://www.npo3fm.nl/kx/uitzendingen/desiree/9 ... 24-desiree[/url]
petoi

Bericht door petoi »

Herman ven Schippers schreef: 04 apr 2021 13:56
Maar heb je haar ook al gehoord dan? Want met dit betoog kun je werkelijk alle kanten op.
Die , had een ? moeten zijn inderdaad. Het is een vraag en dus wilde eigenlijk duidelijkheid hebben waarom zij een plekje in de 3FM nacht krijgt meestal zijn het toch wel jongere personen. Het is ook niet meer zo 3FM de enige opleidingsplek is binnen de NPO is voor DJ's.

Edit HenkJan thx zal zo eens luisteren
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Wat ik interessant vind:

Nu het duidelijk is dat Sharrid Alles het niet meer gaat redden als programmaleider bij 3FM (dan moet er wel echt een wereldwonder gebeuren): wie moet volgens jou dan 3FM nog op de rit krijgen?
Dat moet een zwaargewicht zijn, 3FM kan zich niet nog een falende baas veroorloven. Ik denk dat je dan moet gaan denken aan mensen als Rob Stenders (helaas net te laat) of bijvoorbeeld Jeroen van Inkel. Heeft in het verleden ook ervaring als baas opgedaan in een succesvolle periode van Radio Veronica (1993-1995) en heeft zowel commerciële ervaring als publieke. En hij weet werkelijk alles van radio.

Een andere optie zou Niels Hoogland zijn. Die heeft na een aantal jaren FunX natuurlijk ook realistisch zicht gekregen op werken binnen de publieke omroep.

Of ze zouden eens iemand als Rick van Velthuijsen een kans moeten geven op zo'n plek. Iemand met een echt radiohart, maar die ook weet hoe het bij de publieken werkt. Mensen zouden bij 3FM wel terecht tegen hem opkijken denk ik.

Wie zou volgens jullie een goede zijn?
Henkjan2016

Voor mij zou het iemand zijn die marktonderzoek doet naar een grote groep die behoefte heeft aan een radiostation en nu niet wordt bedient. Succes gegarandeerd.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 07 apr 2021 20:56 Voor mij zou het iemand zijn die marktonderzoek doet naar een grote groep die behoefte heeft aan een radiostation en nu niet wordt bedient. Succes gegarandeerd.
En welke groep denk is er nog beschikbaar, denk je?
Oren open!
Henkjan2016

Pot schreef: 07 apr 2021 22:24
Henkjan2016 schreef: 07 apr 2021 20:56 Voor mij zou het iemand zijn die marktonderzoek doet naar een grote groep die behoefte heeft aan een radiostation en nu niet wordt bedient. Succes gegarandeerd.
En welke groep denk is er nog beschikbaar, denk je?
Daar heb ik geen idee van, maar wanneer men weer poppetjes gaat verplaatsen en/of een stroming gaat dienen waar niemand behoefte aan heeft, dan wordt het een herhaling van zetten.

Van mij mag het best iemand van buiten de radiowereld zijn.

Opheffen is optie 2, mijn mening daarover is al wel bekend.
Pot

Bericht door Pot »

Lotte van der Neven schreef: 07 apr 2021 20:31 Wat ik interessant vind:

Nu het duidelijk is dat Sharrid Alles het niet meer gaat redden als programmaleider bij 3FM (dan moet er wel echt een wereldwonder gebeuren): wie moet volgens jou dan 3FM nog op de rit krijgen?
Dat moet een zwaargewicht zijn, 3FM kan zich niet nog een falende baas veroorloven. Ik denk dat je dan moet gaan denken aan mensen als Rob Stenders (helaas net te laat) of bijvoorbeeld Jeroen van Inkel. Heeft in het verleden ook ervaring als baas opgedaan in een succesvolle periode van Radio Veronica (1993-1995) en heeft zowel commerciële ervaring als publieke. En hij weet werkelijk alles van radio.

Een andere optie zou Niels Hoogland zijn. Die heeft na een aantal jaren FunX natuurlijk ook realistisch zicht gekregen op werken binnen de publieke omroep.

Of ze zouden eens iemand als Rick van Velthuijsen een kans moeten geven op zo'n plek. Iemand met een echt radiohart, maar die ook weet hoe het bij de publieken werkt. Mensen zouden bij 3FM wel terecht tegen hem opkijken denk ik.

Wie zou volgens jullie een goede zijn?
Alles zei, in mei 2019, dat ze haarzelf nog twee jaar geeft om boven de 2.5% te komen. Die tijd is wel om; doelen niet gehaald. Dus een nieuwe zendermanager is een logische stap.

Zelf ben ik niet zo fan van DJ's als zendermanager. Iemand als Stenders heeft veel kennis en ervaring in het radiovak zelf. Maar of het een ideale zendermanager is? Er wordt bij 3FM nog wel eens over vriendjespolitiek met BNNVARA/Frank, Sander en Oliver geschreven, maar verwach dat net zo goed bij Veronica (en ben daarom erg benieuwd hoe hij het gaat doen bij Veronica).
Jeroen van Inkel is natuurlijk ook een vakidioot. Zou kennis over kunnen brengen aan nieuwe jocks, maar zie hem niet echt als zendermanager. Voor de naam leuk, maar voor de praktijk heb ik m'n twijfels. Dan zie ik liever een echte manager. Hetzelfde geldt voor Van Velthuyzen.

Eigenlijk komen bij mij drie namen op. Het is sowieso van belang dat de zendermanager kennis heeft van het station zelf; ervaring heeft als zendermanager (had Alles volgens mij niet) en succesvol is/was.

De ideale man is, in mijn ogen, Dave Minneboo. Bij Qmusic doet hij het uitstekend, gezien de luistercijfers. Hij heeft van een team met niet al te beste dj's een station gemaakt waar ze wel goed uit de verf komen en het station een geluid heeft. Succesvol bij 538 en succesvoller bij Qmusic. Een echte vakman (ook op muziekredactie). Daarnaast heeft hij zich regelmatig geuit over 3FM (https://www.radiofreak.nl/dave-minneboo ... ou-kunnen/ en https://www.radiofreak.nl/dave-minneboo ... nager-3fm/). De uitdaging is er ook en heeft een (muzikale) richting voor ogen, waar ik me wel in kan vinden.
Nadelen zijn wel dat hij nu bij Qmusic zit. Daar zie ik hem niet weggaan. Je verlaat dan een team die landskampioen kan worden: dat doet een coach niet. En wil hij wel bij een 'probleemzender zitten'. Dan heb je ook de omroeppolitiekcultuur die je ook niet zomaar kunt aanpassen.

Niels Hoogland zie ik ook als mogelijkheid. Zelf weet ik, als zendermanager zijnde, weinig van hem. Wel gaat het met FunX wel redelijk goed na veel gedoe eerder. Wil je er alsnog een jongerenzender van maken, dan zou het een logische keuze zijn. En ook gewoon een man met verstand.

Tenslotte zou ik Jurre Bosman het ook wel willen zien doen. Is toch een van de medeveroorzaker van de slechte luistercijfers van 3FM. Ik ben wel eens benieuwd of hij wel kan presteren. Is, in mijn ogen - van buitenaf, een baas in een hoge toren. Als Bosman nou eens zou moéten presteren. Wat dan? Dan ben ik benieuwd wanneer hij zijn vriendjes van Radio 2 weer terughaald (die hij er zelf naartoe heeft verplaatst). Als Alles weg moet, die door de NPO is aangesteld - onder leiding van Bosman, ben ik ook benieuwd of Bosman zelf ook zijn koffers pakt. Want van 12% naar 2% is niet uit te leggen, mede door zijn beleid van verjonging.

Maar goed: voordat er een zendermanager weggaat, zou ik al iemand aangesteld hebben. Anders krijg je weer een heel peleton aan interims. Daar wordt het niet beter van en veroorzaakt (meer) onrust. Dus Alles laten zitten tot de volgende gevonden is. Dat is sowieso mijn advies.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Waarom is de naam van Giel Beelen nog niet gevallen? Die kent 3FM als zijn broekzak. Die zou het nog 1x kunnen proberen, maar ja... al denk ik dat het punt van nieuwe programmaleiders aantrekken al ruim een gepasseerd station is. Kortom: alles is al eens geprobeerd met dit station maar zonder succes.
petoi

Bericht door petoi »

Zendermanager is niet alleen 3FM kennen en verstand muziek en radio. Het is ook (de naam zegt het al) managen. En zeker bij de NPO is dat veel gekonkel met omroepen. Zo'n iemand moet ook het politieke spel kunnen spelen, een bestuurder zijn. Ik ben het met Pot eens dat ik eigenlijk geen oud 3FM DJ kan bedenken die dat kan en wil doen.

Overigens Sander vanochtend weer een dieptepunt bereikt vanochtend naast de helft van alles wat werd ingestart, te vroeg, te laat of helemaal niet gebeurde om wat voor reden dan ook wenste meneer ook wat Mexicanen (in Mexico) die voorkruipen bij de inenting dood. Dieuwke had ook iets van wat zeg jij nu, maar wilde de discussie niet aangaan, wetende dat Sander het dan meestal niet beter maakt.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

petoi schreef: 08 apr 2021 08:24 Zendermanager is niet alleen 3FM kennen en verstand muziek en radio. Het is ook (de naam zegt het al) managen. En zeker bij de NPO is dat veel gekonkel met omroepen. Zo'n iemand moet ook het politieke spel kunnen spelen, een bestuurder zijn. Ik ben het met Pot eens dat ik eigenlijk geen oud 3FM DJ kan bedenken die dat kan en wil doen.

Overigens Sander vanochtend weer een dieptepunt bereikt vanochtend naast de helft van alles wat werd ingestart, te vroeg, te laat of helemaal niet gebeurde om wat voor reden dan ook wenste meneer ook wat Mexicanen (in Mexico) die voorkruipen bij de inenting dood. Dieuwke had ook iets van wat zeg jij nu, maar wilde de discussie niet aangaan, wetende dat Sander het dan meestal niet beter maakt.
Dat de nieuwslezer al niet meer in discussie durft te gaan vanwege slechte ervaringen zegt dan ook weer alles over het niveau. Bizar dat dit allemaal maar kan en mag bij een publieke omroep.
Plaats reactie