Je vergeet nog een bedrijfje tussen NOB en Technicolor, namelijk NOB Cross Media Facilities. In dat bedrijf werd de corebusiness het uitzendproces Radio en TV. TV Reportagewagens/Muziekregistratiewagens gingen naar Dutchview en TV nabewerking/video editsuites naar Ciris.radiolady schreef:NOS Facilitair Bedrijf - NOB - Technicolor - Ericsson...
NOB is met hulp van de PO (en met 78 miljoen euro in kas) overgenomen door Technicolor voor 22 miljoen euro als die partij ook de lasten zou overnemen. Die lasten lagen in enkele productieverplichtingen, die later zijn vervallen door programmatische herindelingen. Dus de bonus voor het nieuwe bedrijfje was... 56 miljoen euro. En de publieke omroep mag zich (wet) niet dienstbaar opstellen aan het maken van winst door derden. Damn right dat die locatiestudio dus gewoon van PUBLIEKE MIDDELEN is gebouwd. Desondanks moet de PO nu BETALEN voor het gebruik van deze studio. Kan het krommer? Maar het Commissariaat voor de Media slaapt rustig verder. Zo kan iedereen een prachtstudio bouwen op kosten van de belastingbetaler.
Gelukkig zijn er meer bedrijven die locatiestudio's leveren. En die zou ik het daarom dus eerder gunnen dan mensen die eigenlijk alles doen op kosten van... ons.
Lokatiestudio's
Moderator: admin6
- Oldschoolradio
Re: Lokatiestudio's
Laat maar weer, ik laat het hierbij...ongekend hilarisch weer, moet ik zeggen. Ik loop nu al zo lang mee in de radiowereld dat ik weet wat er komen gaat, let nu maar op!
Inderdaad. Het verhaal van radiolady is verre van compleet. NOB Cross Media Facilities was reeds een commercieel bedrijf.
Misschien is niets geheel waar, en zelfs dát niet.
- Multatuli
- Multatuli
Jimboe schreef:Inderdaad. Het verhaal van radiolady is verre van compleet. NOB Cross Media Facilities was reeds een commercieel bedrijf.
Dank u :)
Ga er NIET vanuit dat hetgene wat ik zeg op RadioForum, enigzins in de buurt komt van waarheid of betrouwbaarheid. Nooit...
-
Ik zal het wel navragen in hoeverre de studio voor een allen is in te huren, of alleen PO.
Ben binnenkort samen met die jongens van die studio op stap voor Radio 2, gevalletje Alpe de HuZes.
Ben binnenkort samen met die jongens van die studio op stap voor Radio 2, gevalletje Alpe de HuZes.
Bump. Lokatiestudio van Slam! (en mogelijk de rest van de 538 groep?). Wordt nu gebruikt door de Avondploeg in bioscopen..

Full pic: http://puu.sh/46DgR.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Full pic: http://puu.sh/46Dis.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Full pic: http://puu.sh/46DgR.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Full pic: http://puu.sh/46Dis.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt wel veel op de studio die ze ook gebruikte bij 538 voor warchild dus waarschijnlijk zullen ze die dan wel voor de hele 538 groep gebruiken.
I'm Just Saying
-
Er zijn er meerdere, lijken allemaal op elkaar!
- castmember

Foto bron : 3FM
3FM heeft sinds kort een nieuwe mobiele studio in gebruik genomen. Hij heeft intussen al enkele festivals gezien (Zwarte Cross / Mysteryland / ITGWO) en ook in Hotel Di-Rect heeft hij dienst gedaan, maar als ik zoek op foto's of goede filmbeelden van deze mobiele studio dan kom ik niet heel ver. Weten jullie toevallig waar ik meer materiaal van deze set kan vinden. Ik vind hem er wel apart uit zien.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
-
kijk eens op 3fm. Veel foto's en live beelden van de uitzendingen, ook tijdens de uitzendingen zoals nu op het eilandje Pampus.
- castmember
Nu op pampus hebben ze een andere set bij zich dan deze. Ik heb in de (video)beelden gezocht en tourlijk niet alles bekeken maar in mijn best ruime steekproef heb ik nog niet echt een goed idee kunnen krijgen over de look&feel van dit nieuwe meubel.
-
Ik weet ook niet of ze zelf een set hebben. Normaal wordt die bij een evenement zoals deze ingehuurd.
Bedrijven waar omroepen inhuren zijn o.a. Ericsson, Kees van 't Hof, DB Media en Showbizz.
Mogelijk zijn er nog anderen, maar ik denk dat dit de groters zijn.
Bedrijven waar omroepen inhuren zijn o.a. Ericsson, Kees van 't Hof, DB Media en Showbizz.
Mogelijk zijn er nog anderen, maar ik denk dat dit de groters zijn.
- castmember
Het is inderdaad een Ericsson meubel, dat heb ik intussen uitgevonden, maar die foto's en video's zijn een stuk lastiger!

Volgens mij heeft 538 ook een nieuwe lokatie studio, ziet er strak uit!