B-FM

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
js113500

B-FM

Bericht door js113500 »

Tijdje geleden ook een post met foto's van B-FM, op onze locatie. Inmiddels zijn wel (al ruim een jaar geleden) verhuist naar een nieuwe locatie.

In de tussentijd is er veel gebeurt, onderstaand wat plaatjes van onze studio :D )
Algemeen plaatje
Afbeelding
Afbeelding

Plek van de DJ/Technicus
Afbeelding
Afbeelding

De DJ/Technicus heeft naast 'uitzicht' op de tafel ook zicht op drie schermen aan de muur.
Links: afkijk van de webcamstream (work in progress)
Midden: meterapplicatie van de D&R Airence
Rechts: applicatie met nieuwsfeeds (NOS Teletekst, etc.) (work in progress)
Afbeelding

Iedereen heeft ook zicht op de lichtzuil die bepaalde zaken aan kan geven
Afbeelding

Achter/naast de DJ hangt een TV-scherm met een Twitterfeed, nowplaying en (indien in het interne systeem beschikbaar) de videoclip van de lopende plaat
Afbeelding

Werkplek voor de sidekick/presentator
Eigen werkstation + afkijk automatisering.
Afbeelding

Technische zaken
Van boven naar onder:
Studioswitch (niet in gebruik)
3x Voice-Processing
Rackmixer (output komt binnen op studiotafel)
Aansluitingen voor rackmixer
Afbeelding
Afbeelding

Lekker zitten kan ook :D -bier
Afbeelding
Uitzicht vanaf de bank
Afbeelding
Echtwel

Re: B-FM

Bericht door Echtwel »

Zeer netjes afgewerkt mooi studio top !

* ook de website net bezocht ziet een goed uit

(al zou ik het lokale nieuws op de 1 ste pagina zetten , maar dat is een persoonlijke keuzen )
Badeendje

Bericht door Badeendje »

Erg netjes! Ben wel benieuwd hoe je de videoclip intergratie hebt gedaan met mAirlist. Kun je daar iets over delen? :D
Kwak kwak!
rsbRED

Bericht door rsbRED »

Ziet er zeer mooi uit, complimenten!
MFM

Bericht door MFM »

Heel netjes! Complimenten! Maar..Ik persoonlijk vind het wel raar dat de man achter de knoppen geen zicht op de deur heeft. Zorgt toch vaak voor een moeilijke communicatie wanneer je niet ziet wat er in en uit (kan) lopen.
En dat (foto 3)van die rode tulp(cinch) stekkerverloopjes onder de mengtafel zou ik ook zsm vervangen voor iets dat een "werkster" niet zomaar even los kan trekken met de stofzuigerslang..hangt ook een beetje op beenhoogte van de DJ zo te zien? Misschien wegwerken met spy-rap of een kabelgootje al die loshangende kabels?
De oplossing voor de keyboards vind ik geniaal. De oplossing voor de 230V stopcontactjes op de werkplek van de side-kick/presentator riekt naar luiheid. Zorg gewoon voor een stevige stekkerdoos onder de tafel, staat een stuk netter én is een stuk veiliger.
Hoe zit het met de akoestiek? Schermpjes? Doek?
Neemt niet weg dat dit een nette werkplek is!

EDIT: Volgens mij zie ik het verkeerd om en is de deur achter de DJ geen toegangsdeur? :oops:
v.ijl

Bericht door v.ijl »

MFM schreef:..........
..........
Bekijk de foto goed...
Afbeelding
Plafond welke niet evenwijdig met de vloer loopt. Wanden welke niet evenwijdig lopen (plafondtegels!!!!!)
Op de andere foto's zie je dat er diverse 'rare' hoeken zijn. Weinig last van z.g. flutter-echo. (Lijkt mij!)
Over de nagalm kun je moeilijk iets zeggen.
Het is vaak roeien met de riemen die je hebt.
en dan is er koffie......
js113500

Bericht door js113500 »

Echtwel schreef:Zeer netjes afgewerkt mooi studio top !

* ook de website net bezocht ziet een goed uit

(al zou ik het lokale nieuws op de 1 ste pagina zetten , maar dat is een persoonlijke keuzen )
Dankje! De website is wat ons betreft nodig aan een update toe, je tip zal ik zeker meenemen!
Badeendje schreef:Erg netjes! Ben wel benieuwd hoe je de videoclip intergratie hebt gedaan met mAirlist. Kun je daar iets over delen? :D
Thx! De 'integratie' is niet echt zo te noemen. mAirlist schrijft continu nowplaying weg in een SQL-database (track start en track stop). Aan deze database is een (zelfgebouwde) API gekoppeld. De software op het scherm (HTML/PHP/JavaScript) checkt deze elke 2 seconden. Indien de nowplaying 'gewijzigd' is, zoekt hij in een andere (eigen) API de track op en kijkt of er een video is. Is er een video: dan wordt deze gestart in de videoplayer, zo niet dan staat er een placeholder. (Als je meer wil weten moet je het maar zeggen :smile: )
rsbRED schreef:Ziet er zeer mooi uit, complimenten!
Dankje! :D
MFM schreef:Heel netjes! Complimenten! Maar..Ik persoonlijk vind het wel raar dat de man achter de knoppen geen zicht op de deur heeft. Zorgt toch vaak voor een moeilijke communicatie wanneer je niet ziet wat er in en uit (kan) lopen.

...

EDIT: Volgens mij zie ik het verkeerd om en is de deur achter de DJ geen toegangsdeur? :oops:
Het is inderdaad niet te toegangsdeur, daar heeft de DJ vol zicht op, maar een deur naar een opslagruimte achter de studio :).
MFM schreef: En dat (foto 3)van die rode tulp(cinch) stekkerverloopjes onder de mengtafel zou ik ook zsm vervangen voor iets dat een "werkster" niet zomaar even los kan trekken met de stofzuigerslang..hangt ook een beetje op beenhoogte van de DJ zo te zien? Misschien wegwerken met spy-rap of een kabelgootje al die loshangende kabels?
De oplossing voor de keyboards vind ik geniaal. De oplossing voor de 230V stopcontactjes op de werkplek van de side-kick/presentator riekt naar luiheid. Zorg gewoon voor een stevige stekkerdoos onder de tafel, staat een stuk netter én is een stuk veiliger.
Neemt niet weg dat dit een nette werkplek is!
Kabelmanagement en afwerking kan en moet inderdaad beter, al hebben we -in dat opzicht- helaas geen schoonmaker :sad: . De oplossing voor de stopcontacten is inderdaad niet heel netjes, en meer een tijdelijke oplossing. Akoestiek is niet heel veel aan gedaan, maar er zijn weinig problemen mee.
v.ijl schreef: Plafond welke niet evenwijdig met de vloer loopt. Wanden welke niet evenwijdig lopen (plafondtegels!!!!!)
Op de andere foto's zie je dat er diverse 'rare' hoeken zijn. Weinig last van z.g. flutter-echo. (Lijkt mij!)
Over de nagalm kun je moeilijk iets zeggen.
Het is vaak roeien met de riemen die je hebt.
De ruimte is inderdaad zo schots en scheef als maar kan :roll: . Het is inderdaad roeien met de riemen die we hebben.
Plaats reactie