Streekomroep Midvliet niet zeker van voortbestaan

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: Streekomroep Midvliet niet zeker van voortbestaan

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Echtwel schreef: 10 feb 2021 22:58
WinnaarRadioring2023 schreef: 10 feb 2021 22:46
Orange schreef: 10 feb 2021 15:24 Een verkeerd voorbeeld van een streekomroep maakt het principe van een streekomroep nog niet verkeerd. Bekijk eens de goede voorbeelden (RN7, Dtv, Studio040 e.d.). Dat lijkt mij de richting die het op moet.
Ik heb even zitten kijken. Wat Studio040 doet was exact hetgeen wat mijn streekomroep doet. Weet niet welke dorpen Studio040 bedient, maar alleen Eindhoven kwam aan bod.

RN7 had een of ander kookprogramma. Een kookprogramma. Noem jij dat een goed voorbeeld voor streektelevisie? Ik noem dat verspilling van belastinggeld.

Dtv vind ik wel leuk om naar te kijken. Lokale uitleg van landelijke problematiek. Zeker een goed voorbeeld.
Een kookprogramma met streekgerechten misschien 😂
Dat zou kunnen. In dat geval valt er nog iets voor te zeggen, want streekgerechten = cultuur. Zo had ik het nog niet bekeken.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Het is klaar midvliet gaat gewoon door .....
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Wassenaar gaat naar Unity conform de voorkeur van de gemeenteraad van Wassenaar: https://www.unity.nu/Artikelen/regio/co ... -wassenaar
Laatst gewijzigd door deradioluisteraar op 12 feb 2021 17:59, 2 keer totaal gewijzigd.
froz0

Bericht door froz0 »

Het samenwerkingsverband tussen Stichting Lokale Media Wassenaar en Unity.NU wordt de nieuwe lokale omroep van Wassenaar. Unity verzorgt ook al de uitzendingen voor Leiderdorp, Voorschoten, Zoeterwoude en Oegstgeest. Het gemeentebestuur had een voorkeur voor deze constructie.

Twee kandidaten hadden zich aangemeld: Stichting Lokale Media Wassenaa/Unity.NUen de zittende lokale omroep, Midvliet FM/TV. Het gemeentebestuur vond het prettig om binnen een streekomroep te vallen.

“Zodra wij mogen starten zullen we direct een nieuwe radiozender en televisiezender lanceren voor Wassenaar”, zegt Unity-baas Rudo Slappendel. “De wethouder en raad hebben ons meerdere malen op het hart gedrukt dat Wassenaar op de Haagse regio gericht is, dit zal op deze editie van Unity.NU ook zeker merkbaar zijn. Uiteraard zullen we een aantal producties met elkaar ‘delen’, zoals het Unity.NU Weekoverzicht. Maar Wassenaar zal echt een eigen omroep krijgen.”

Leiderdorp
Deze week heeft ook het college van burgemeester en wethouders besloten de gemeenteraad te adviseren Stichting RTV Leiderdorp (Unity.NU/NL) te verlengen als lokale omroep. Eind maart neemt de gemeenteraad een beslissing over de verlening.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Moeten ze wel opschieten, want op DAB+ kanaal 11B is nog 1 plek beschikbaar. Kan de derde Unity-editie dus meteen op.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

WinnaarRadioring2023 schreef: 08 feb 2021 22:59
Hoort-u-mij schreef: 06 feb 2021 21:33 Stekker uit deze kibbelende clubs
Dat valt wel mee, de meeste omroepen waren tevreden zoals het ging. Tot er een 'brancheorganisatie' kwam, opgezet vanuit de NPO, die wel even wilde gaan bepalen hoe de regels zouden moeten zijn. En in gesprek ging met de VNG en het ministerie.

De lokale omroepen en de bijbehoren de OLON waren de enigen die niet aan tafel zaten, maar moesten wel de gevolgen van die rariteit dragen. En ja, daar kwamen kibbelende clubs van.

Overigens, het is wel wat gek dat de NLPO zich zo sterk maakt voor streekomroepen. Had het dan NSPO genoemd.

En laat die NLPO zich eerst maar eens druk maken over Omroep Randstad, de streekomroep van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag.
NLPO is de olon

Lokale omroepen hebben geen toekomst meer ben ik bang
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Rob de Greeuw schreef: 10 feb 2021 15:57
Orange schreef: 10 feb 2021 15:24 Een verkeerd voorbeeld van een streekomroep maakt het principe van een streekomroep nog niet verkeerd. Bekijk eens de goede voorbeelden (RN7, Dtv, Studio040 e.d.). Dat lijkt mij de richting die het op moet.
Graag het subsidiebedrag van Studio040 als minimum aanhouden voor alle streekomroepen. ;)
En dan ook dezelfde kwaliteit en prestaties eisen en geen ge hobby
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 12 feb 2021 09:29 Het is klaar midvliet gaat gewoon door .....
Maar niet in Wassenaar
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Madurodam FM schreef: 12 feb 2021 16:39 Moeten ze wel opschieten, want op DAB+ kanaal 11B is nog 1 plek beschikbaar. Kan de derde Unity-editie dus meteen op.
Er vallen er vanzelf wel weer af de komende tijd... sowieso de Haagse luchtbel van beat fm radio en hofstad
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 10 feb 2021 22:58
WinnaarRadioring2023 schreef: 10 feb 2021 22:46
Ik heb even zitten kijken. Wat Studio040 doet was exact hetgeen wat mijn streekomroep doet. Weet niet welke dorpen Studio040 bedient, maar alleen Eindhoven kwam aan bod.

RN7 had een of ander kookprogramma. Een kookprogramma. Noem jij dat een goed voorbeeld voor streektelevisie? Ik noem dat verspilling van belastinggeld.

Dtv vind ik wel leuk om naar te kijken. Lokale uitleg van landelijke problematiek. Zeker een goed voorbeeld.
Een kookprogramma met streekgerechten misschien 😂
Met lokale kok van een lokaal restaurant. Moet kunnen.
superdeluxe

Bericht door superdeluxe »

Pascal. K schreef: 14 feb 2021 18:03
Echtwel schreef: 12 feb 2021 09:29 Het is klaar midvliet gaat gewoon door .....
Maar niet in Wassenaar
LVTV kan nog in beroep gaan. Op de website van het CvdM is nog niks te lezen....
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Pascal. K schreef: 14 feb 2021 18:04
Madurodam FM schreef: 12 feb 2021 16:39 Moeten ze wel opschieten, want op DAB+ kanaal 11B is nog 1 plek beschikbaar. Kan de derde Unity-editie dus meteen op.
Er vallen er vanzelf wel weer af de komende tijd... sowieso de Haagse luchtbel van beat fm radio en hofstad
Haagse bluf 😂🤣😅
paul04

Bericht door paul04 »

Omroep Midvliet blijft toch uitzendem in Leidschendam-Voorburg. De gemeenteraad had al eerder geen besluit kunnen nemen wie de komende 5 jaar zal gaan uitzenden. Dus blijft midvliet daar gewoon uitzenden. Wassenaar haakt af. Die stapt over op Unity FM.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

paul04 schreef: 03 apr 2021 16:05 Omroep Midvliet blijft toch uitzendem in Leidschendam-Voorburg. De gemeenteraad had al eerder geen besluit kunnen nemen wie de komende 5 jaar zal gaan uitzenden. Dus blijft midvliet daar gewoon uitzenden. Wassenaar haakt af. Die stapt over op Unity FM.
Oud nieuws vraag is wanneer wassenaar omgaat en wassenaar had de wens meer Haags nieuws ik vraag me af of je dat met een leidse zender krijgt maar goed
Wassenaar zelf is niet zo groot en ik denk dat de meeste mensen uit wassenaar liever naar sky en 538 luisteren dan een hobby boy lokale omroep waar ze via de lokale belastingen nog aan mee betalen, zou lekker geld aan omroep West geven en de lokale omroepen opgeven
Plaats reactie