Winterse 50 vs CvdM

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
djchris

Winterse 50 vs CvdM

Bericht door djchris »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de winterse 50, het is leuk initiatief enzo, maar kom je als omroep niet in de problemen als je een banner plaatst van de winterse 50 op je website, vanwege de CvdM die nu de regels heeft aangescherpt wat betreft reclame?

Grt.

Chris
mfjans

Bericht door mfjans »

Je zegt het al: reclame. De Winterse 50 heeft niet het doel er commercieel aan te verdienen, dus wordt het naar mijn weten niet gezien als reclame. En een banner is toch louter een doorlink naar de site. Dus het zal wel meevallen denk ik...
Groet,
Micha

Vanaf 31 juli iedere maandag t/m vrijdag van 15 tot 18 uur mijn radioprogramma Afslag 7 op RN7, een samenwerkingsverband van N1, de Wijchense Omroep en RTV Totaal
djchris

Bericht door djchris »

Verkapt verdient de winterse 50 er wel aan, namelijk 5 euro inschrijfgeld + dat er banners op staan van bedrijven en dat de winterse 50 i.s.m. een bedrijf dit organiseert.
mkleinsman

Bericht door mkleinsman »

djchris schreef:Verkapt verdient de winterse 50 er wel aan, namelijk 5 euro inschrijfgeld + dat er banners op staan van bedrijven en dat de winterse 50 i.s.m. een bedrijf dit organiseert.
Zolang het maar geen winst gaat maken. Een verzorgingstehuis krijgt ook geld van de overheid maar is ook geen commerciële instelling. En de de organisatie van de Winterse 50 krijgt weer geld van een publiekek lokale omroep om de organisatie mogelijk te maken. Dus problemen zul je niet krijgen.
Adriaan

Bericht door Adriaan »

Poeh hé, we moeten ook weer niet te voorzichtig worden.

De Winterse 50 is een belangenloos initiatief. De bijdrage van € 5 dient om de kosten te dekken, hier zal de organisator vrijwel niets aan verdienen. De bedrijven welke een vermelding hebben op de website stellen prijzen ter beschikking, dit genereert géén inkomsten voor de organisator.

Ik denk dat CvdM dergelijke initiatieven juist toe moet juichen in plaats van tegenwerken. Gewoon mee doen dus zou ik zeggen.
Plaats reactie