Radiozender Digitaal Hit FM voor één dag terug

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

density1

Re: Radiozender Digitaal Hit FM voor één dag terug

Bericht door density1 »

En waar is het te beluisteren online?
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind het als ik met mijn internetradio zoek op alle stations in Bonaire / Curacao. Stream heb ik niet zo beschikbaar. Zie wel dat er staat DigitaalFM 91.1. Jingles zijn hetzelfde als die van Digitaal uit Baarn.
density1

Bericht door density1 »

Ja, deze ken ik ook maar volgens mij is dat niet de echte maar gewoon iemand met hetzelfde pakket. Ik vind een Digitaal FM 91.1 op TuneIn.com en 1 in mijn Receiver Radio app maar die draaien andere muziek.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 07 dec 2021 14:49 En waar is het te beluisteren online?
Je standaard vraag roest een beetje vast!

Je kan beter afvragen “hoelang duurt dit hobby project en wat voegt het daadwerkelijk toe”
density1

Bericht door density1 »

Is dat geen normale vraag dan. Dat is toch logisch omdat er geen enkele link naar het station werd genoemd in de posting van Jessica. Maar ook hier blijkt maar weer dat je niets mag zeggen/vragen van de 'radioforum politie....'
En voor wat betreft de andere opmerking; dat valt nog te bezien. Het is al een keer offline geweest.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

jessica

Bericht door jessica »

Ane Sybesma schreef: 08 dec 2021 11:46
jessica schreef: 08 dec 2021 11:32 Via Tunein:

https://tunein.com/radio/Digitaal-911-s111523/
En TuneIn gaat naar: https://schaijk.synology.me:8001/digitaal

En de website: https://digitaal911.com/
Ja klopt staat op op de site:

https://vanschaijk.eu/

Toch denk ik dat de originele makers er mee te maken hebben. Ron van der Zee (Mega FM en vroeger Digitaal Baarn) op Bonaire. Er staat ook dat dat het station daar gelokaliseerd is.
density1

Bericht door density1 »

Op de website fmscan.org en dan zoeken onder Bonaire zie ik inderdaad dat er een zender on air is op dit moment op 91.1 onder die naam.

De naam van Schaijk zegt me niets. Ook geen oud medewerker van de Baarnse versie van Digitaal Hit FM in de 80's dacht ik. Er zijn een aantal oud medewerkers richting Bonaire vertrokken om daar Digitaal nieuw leven in te blazen maar dat was van zeer korte duur.
De muziek is echter wel Digitaal achtig, zeker de classics.
Verder hoor ik vormgeving uit het laatste jinglepakket wat Digitaal gebruikte en wat voice over ID's van de bekende Digitaal voice over destijds. Hans Hoekman meen ik.
density1

Bericht door density1 »

Hoor trouwens ook nog Digitaal FM jingles uit andere pakketten die niet specifiek voor Digitaal Hit FM Baarn zijn geproduceerd destijds. Denk zelfs wat jingles van het Belgische Digitaal FM te herkennen waar Willem Dorreleijers, nu vaak te horen op Veronica, wat mee te maken had. Kortom; ik denk gewoon iemand met een hobby; muziek, een PC en wat jingles. Denk geen project van Ron van der Zee dus. Maar blijkbaar doet hij er niets tegen, maar heeft hij wel weet van dat dit station bestaat. Weet niet hoe lang het al draait? Heb het wel eens eerder gevonden dit station maar toen was de stream down.
jessica

Bericht door jessica »

Ja de twitter van het station wordt wel actief bijgehouden. Veel berichten per dag.
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

jessica schreef: 07 dec 2021 14:35 Volgens mij is DigitaalHitFm nu definitief terug vanaf Bonaire. Schijnt daar ook uitgezonden te worden op 91.1
Is 91.1 op Bonaire dan weer beschikbaar? Ben er al een tijdje niet geweest. Ik weet niet beter dan dat Radio Atventista Boneiru erop zit:
The church had dreamed of having its own radio station but obtaining a broadcast license costs a fortune, and the radio bandwidth is full

In 2016, church leaders saw an advertisement in the Dutch newspaper, which indicated the possibility of obtaining the commercial license of a radio station in Bonaire that had gone bankrupt. So the church voted to make a low bid and was able to purchase the station
nieuwsbericht: https://www.adventistreview.org/church- ... -caribbean
website met stream: https://rabonaire.interamerica.org/
jessica

Bericht door jessica »

Er was een tijd geleden dat een dag in het weekend op DigitaalFm weer gepresenteerd ging worden door een aantal oude DJ's.
Zou daar nog steeds sprake van zijn. Volgens mij was toen de bedoeling dat de zaterdag gepresenteerd ging worden.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Heb gisteren een aantal uren via TuneIn naar Digitaal 91.1 zitten luisteren. Persoonlijk vind ik het hinderlijk om een groot kwaliteitsverschil tussen de muziek en jingles te horen. Alsof de jingles van een cassettebandje komen zo slecht klinkt het. En wat hierboven al beschreven staat, het zijn jingles uit verschillende pakketten, niet enkel die uit Baarn. Al met al komt het als een hobbyproject op me over en dan is het toch wel geinig als ze daar op Bonaire een plek in de ether hebben gekregen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Plaats reactie