Kerst 2021 Free Radio DX rapport en Online Radio Rapport

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Plaats reactie
Madurodam FM

Re: Kerst 2021 Free Radio DX rapport en Online Radio Rapport

Bericht door Madurodam FM »

In Den Haag ook vandaag weer Radio Stad 97.2 en Dance Radio Den Haag 104.9 in de lucht.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
terrestrial

Bericht door terrestrial »

retep schreef: 26 dec 2021 11:47
terrestrial schreef: 24 dec 2021 17:29 Radio Totaal 104.3 uit Brabant (reclame voor winkel in boekel)
die ontvang ik hier (Rosmalen) ook en op 96.5 radio mexico
Die Radio Mexico lijkt wel een lokale omroep, zit al meer dan een half jaar 24/7 in de lucht met reclame etc.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 27 dec 2021 12:50 In Den Haag ook vandaag weer Radio Stad 97.2 en Dance Radio Den Haag 104.9 in de lucht.
Met de opmerking dat Radio Stad Den Haag op 972 niet de officiële livestream doorstuurt en in veel delen van Den Haag ronduit slecht door komt het beste signaal is in Den Haag Noord daar begint de RDS ook te lopen en is goed zichtbaar in andere delen van Den Haag staat de RDS stil of zie ik alleen de frequentie op de autoradio in kijkduin valt hij zelf weg. Ik denk dat de zender niet in Den Haag staat maar in Leidschendam of Zoetermeer gericht op Den Haag
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
density1

Bericht door density1 »

Wat zend RSDH dan precies uit en wat is er anders dan het geluid wat je doorgaans via hun 'officiële' stream hoort? Jammer dat er geen FM stream is.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Slechte italos en oude jingles uit de FM tijd je hoort dat ze van een band af komen teenkrommemd slecht geluid 2 jaar terug op FM 104.2 dat klonk teminste goed en zat denk ik de echte crew achter dit en of een copycat of een slecht afgesproken deal zie op de RDS reclame van een olie bollen bakker???
density1

Bericht door density1 »

Dacht dat ik ooit ook wel eens oude commercials op het RSDH wat op internet uitzend hoorde, dus wellicht opgenomen van internet en nu heruitgezonden op FM.
Madurodam FM

Ook vandaag Radio Stad en Dance Radio 104.9 die tot het einde van het jaar doorgaan. Skala 101 FM is nergens meer te bekennen. Uiteraard zullen er hier in Den Haag rond de jaarwisseling wel weer wat zenders aanschieten. En voor zover ik kan horen is het de livestream van het webstation van Radio Stad die te horen is op 97.2. Zal inderdaad het betere doorprik werk zijn waarvan Stad zelf misschien nieteens op de hoogte is. En hun muziek, 90% Italodisco, 10% 80's stampers... kwestie van smaak zullen we maar zeggen, en nog altijd een hoop liefhebbers in deze regio voor dit soort muziek.
density1

Bericht door density1 »

Stad Den Haag draait alleen maar Italo hè. Erg eenzijdig allemaal, kan daar nooit lang naar luisteren want er zijn niet erg veel goede Italo's vind ik. Volgens mij was Stad Den Haag nooit echt alleen Italo, heb wel eens oude airchecks gehoord en dat was gewoon een mix van disco/funk maar ook met Italo maar nooit 90% Italo en de rest overige disco/funk.
Madurodam FM

Denk dat het een bewuste keuze van Stad is geweest met een doorstart op internet. Er zijn tenslotte al enorm veel webstations met jaren '80 muziek, dus je specifiek richten op enkel Italo zorgt voor een doelgroep met enkel liefhebbers van dat genre. Ik hoor overigens tussen alle Italodisco door ook Shannon (Freestyle), Hazell Dean (Britpop) en Ramming Speed - Walk in a room.....niet enkel Italo dus.
density1

Bericht door density1 »

Dat zou wat mij betreft nog wel iets meer mogen zijn om het beter beluisterbaar en herkenbaar te maken en het door luisteren te bevorderen, en bovendien kent de doelgroep die toen naar Stad Den Haag luisterde het station ook nog eens als het station waar niet alleen Italo werd gedraaid.
Over het geluid op de stream ben ik ook niet zo te spreken overigens. Stream klinkt erg zachtjes als je het vergelijkt met andere streams.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Stad Den Haag vanmiddag opgerold
Dance radio Den Haag opgerold
Volgens de lokale tam tam ivm de melding hier op radiofreak ivm een evenement zender die zich niet aan de regels hield ze (de At) heeft een "Haags rondje '" gedaan....
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Echtwel schreef: 28 dec 2021 23:08 Slechte italos en oude jingles uit de FM tijd je hoort dat ze van een band af komen teenkrommemd slecht geluid 2 jaar terug op FM 104.2 dat klonk teminste goed en zat denk ik de echte crew achter dit en of een copycat of een slecht afgesproken deal zie op de RDS reclame van een olie bollen bakker???
Correct op mij oude post het is wel de stream die men door had gestuurd
density1

Bericht door density1 »

Echtwel schreef: 30 dec 2021 00:13 Stad Den Haag vanmiddag opgerold
Dance radio Den Haag opgerold
Volgens de lokale tam tam ivm de melding hier op radiofreak ivm een evenement zender die zich niet aan de regels hield ze (de At) heeft een "Haags rondje '" gedaan....
Slordig dat andere hun spullen niet voor elkaar hebben, dan krijg je dit.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Nee hoor een evenement station zat met te veel en de AT
Zal wel nog wat pieken zijn tegen gekomen toen maar ff door gereden hebben voor het Haagse ronden
De bekende frequentie in Den Haag kent elke amateur en luistraar dus daar zijn ze zo klaar mee :)
density1

Bericht door density1 »

Dat bedoel ik ook, een evenementen station met te veel vermogen dan het toegestane en ook storing op de luchtvaartband tot gevolg. Dan is het snel gedaan, ook voor andere die misschien illegaal waren maar wel hun spullen voor elkaar hadden. Iets met goede, en onder de kwade...
Plaats reactie