Behringer mengpaneel functioneert niet zoals ik wil

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

remco_k

Re: Behringer mengpaneel functioneert niet zoals ik wil

Bericht door remco_k »

DeanScholte schreef: 01 mei 2021 12:34 Misschien dat als het probleem aan het mengpaneel ligt dat ik het met speciale contactspray het probleem weg kan halen.
Uiteraard is een kans dat er een defect aan het mengpaneel is, maar gegeven je geschiedenis en wat je hier beschrijft is de kans 99% dat de oorzaak gewoon een aansluit- of inregelfout is.

Contactspray gebruik je onder totaal andere omstandigheden en zelfs dan is het goed om gebruik te voorkomen.

Als je nog een beetje geholpen wilt worden, geef dan even een goed antwoord op de vragen. Wat jij voor elkaar wilt krijgen is namelijk niet heel moeilijk. Je moet alleen ons helpen om jouw te kunnen helpen. En dat doe je steeds niet.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Zorg voor foto’s, schema, type nummers en eventueel audio opname
DeanScholte

Bericht door DeanScholte »

remco_k schreef: 01 mei 2021 21:52
DeanScholte schreef: 01 mei 2021 12:34 Misschien dat als het probleem aan het mengpaneel ligt dat ik het met speciale contactspray het probleem weg kan halen.
Uiteraard is een kans dat er een defect aan het mengpaneel is, maar gegeven je geschiedenis en wat je hier beschrijft is de kans 99% dat de oorzaak gewoon een aansluit- of inregelfout is.

Contactspray gebruik je onder totaal andere omstandigheden en zelfs dan is het goed om gebruik te voorkomen.

Als je nog een beetje geholpen wilt worden, geef dan even een goed antwoord op de vragen. Wat jij voor elkaar wilt krijgen is namelijk niet heel moeilijk. Je moet alleen ons helpen om jouw te kunnen helpen. En dat doe je steeds niet.
Ik denk dat het een defect is aan het mengpaneel, want het geluid komt gewoon te hard binnen. Maar het lijkt me wel heel raar dat een mengpaneel zomaar stuk gaat, dat gebeurt toch niet zomaar. Ik zal even laten horen wat het probleem is, ja. Schema dat gaat ook nog wel lukken denk ik 👍🏻
DeanScholte

Remco,

Het is geen aansluitingsfout... microfoon gaat gewoon via de uitgang naar de ingang van het mengpaneel via xlr... dat is gewoon de juiste wijze van aansluiten. Ik had het probleem altijd al. Ook voor de compressor. Zodra ik de gain omhoog hoor je dat en volgens mij is het zo dat je alleen oversturend geluid hoort te horen net voor het hoogste gain zegmaar. Dat is nu al als je de gain een beetje omhoog draait.
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Je hebt toch geen mic-processor op de Mic-ingang van de DX2000 aangesloten? Als de processor een line-out geeft gaat de DX2000 volledig over de zeik omdat je geluid een factor 100 te hard binnenkomt. Vertel nu alsjeblieft eens wat voor processor je gebruikt, anders kunnen we je echt niet helpen....
DeanScholte

Wave, dat kan. Maar nogmaals ik had het probleem al eerder en dat heb ik al proberen uit te leggen. Ik heb hier helaas geen geduld meer voor. Ik loop al een halfjaar met de apparatuur te kutten. Werk verder ook bij de lokale omroep en daar werkt alles wel lekker. Dus ik stop hiermee. Ik vind het jammer dat ik er geen geduld voor heb. Maar ik had me vanaf het begin al moeten inlezen, dan gebeuren dit soort dingen niet. Ik denk te snel het werkt wel en dan als het niet werkt dan wordt ik verrast, omdat ik van tevoren wel denk het even op te lossen en in het begin is het wel leuk als je wat kan sleutelen aan de apparatuur en dingen als een techneut op gaat lossen. Maar op een gegeven moment wordt het vervelend.
DeanScholte

Bedankt voor jullie moeite iniedergeval:)
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Dit is in ieder geval een duidelijk antwoord maar het komt we wel wat onbevredigend over. Er zit hier op het forum een hele club mensen klaar om je te helpen maar onze glazen bollen zijn beslagen omdat we geen antwoorden krijgen op onze vragen.

Ik probeer het daarom nog één keer: Stuur eens een foto van de processor of vertel ons het merk en type van die doos, dan kunnen wij je helpen met je probleem door vervolgens de instellingen met jouw samen door te lopen. Maar als je niet wilt vertellen welke spullen je gebruikt houdt het voor ons ook op.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

DeanScholte schreef: 02 mei 2021 11:41
remco_k schreef: 01 mei 2021 21:52

Ik denk dat het een defect is aan het mengpaneel, want het geluid komt gewoon te hard binnen. Maar het lijkt me wel heel raar dat een mengpaneel zomaar stuk gaat, dat gebeurt toch niet zomaar. Ik zal even laten horen wat het probleem is, ja. Schema dat gaat ook nog wel lukken denk ik 👍🏻
Verkeerd aansluiten wat uit jouw eerdere text blijkt is de oorzaak. Dit is geen garantengeval.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Contactspray gaat het alleen maar erger maken.
remco_k

Bericht door remco_k »

DeanScholte schreef: 02 mei 2021 11:53 Het is geen aansluitingsfout... microfoon gaat gewoon via de uitgang naar de ingang van het mengpaneel via xlr...
En hoe zit de compressor aangesloten dan?
dat is gewoon de juiste wijze van aansluiten.
Waarschijnlijk niet, maar je levert ons geen tekening, dus niemand die het hier weten kan.
Ik had het probleem altijd al. Ook voor de compressor.
Dan is er al die tijd iets verkeerd ingesteld of aangesloten geweest.
Zodra ik de gain omhoog hoor je dat en volgens mij is het zo dat je alleen oversturend geluid hoort te horen net voor het hoogste gain zegmaar. Dat is nu al als je de gain een beetje omhoog draait.
Oversturing van de gain stage, met als gevolg dat het kanaal gaat kraken, is geen defect maar een gebruikersfout.

Als je nog reageert hier in dit topic, doe dat dan MET schema en MET merk/modelnummers van je mic en compressor.
Doe je dat niet, dan heeft reageren geen enkele zin.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
DeanScholte

Remco,

Bij deze heb ik mij bedacht. Het kanaal kraakt, maar ik heb er maling aan. Aan dit geluid gaat een luisteraar zich niet aan ergeren. Gewoon de gain op de processor harder zetten en verder weg van de mic praten en iets zachter praten, dan is het nauwelijks hoorbaar. Ik irriteerde me er vroeger aan. Maar tis ff niet anders. Ik ben al lang aan het kloten, dus ik stop er ff mee,

wel bedankt voor de moeite nog.
Feivel

Bericht door Feivel »

Tjonge, wat een houding :eek:. Remco legt je uit dat je toch echt iets verkeerd hebt aangesloten. Van Remco mag je wel iets aannemen, als het om techniek gaat.

Maak een schemaatje. Zet alle merken en types hier neer. Vertel wat naar wat gaat. Plaats een geluidsfragment van wat je hoort. De meeste techneuten hier horen al aan het geluid wat eruit komt wat er mis is.

Doe er een klein beetje moeite voor. Radio is geen gemakkelijke hobby. Daar zit veel uur werk in om alles goed te laten klinken.
Delphi

Bericht door Delphi »

DeanScholte schreef: 02 mei 2021 17:11 wel bedankt voor de moeite nog.
Het is niet helemaal de houding die in de toekomst nog uitnodigt tot meedenken, zal ik maar zeggen. Als je allemaal vage vragen stelt en geen enkele moeite doet om duidelijkheid te verschaffen, hoef van in elk geval van mij geen hulp meer te verwachten. Succes met kloten ermee.
Doe het goed of doe het niet...
fdboer

Bericht door fdboer »

Nu is het maar hopen dat er geen FM zender achter hangt. ..
Plaats reactie