Mika OnAir arm aangesloten op een DHD RM3200

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
rene_m

Mika OnAir arm aangesloten op een DHD RM3200

Bericht door rene_m »

Deze vraag is vast al 100.000x behandeld op dit forum maar ik vind het niet.

Ik heb nu een jaar een DHD RM3200 mengtafel, dit was mijn eerste ervaring met een DHD tafel en heb alles qua configuratie zelf uitgezocht. Dit is me ook gelukt.

Nu heb ik deze week een Mika microfoonarm aangeschaft, met On-Air lamp, en die lamp wil ik uiteraard aansluiten op de mengtafel. Ik heb een 12V adapter gevonden en als ik die aansluit dan gaat de lamp branden (rood of wit afhankelijk van de polariteit). Viel me overigens wel op dat die lamp vrij fel is.

Verder heb ik een EELA Audio EA862 Red LIght Signal Unit. Hier heb ik de 12V adapter op aangesloten en als ik dan de betreffende poort kortsluit dan gaat de lamp inderdaad branden. (Wat ik wel irritant vind is dat de lamp nog zeker 5sec langer blijft branden als ik deze kortsluiting weer ophef).

Waar ik totaal niet uitkom is hoe ik dat ding aansluit aan de DHD. Ik heb er een 310 GPIO Electronic Relay kaart inzitten, ik denk zelf dat ik die nodig heb, al heb ik werkelijk geen flauw idee waar ik die kaart eigenlijk voor kan gebruiken, waar die precies voor dient en hoe ik de boel aansluit.

Wie kan me hierbij helpen? Is bv de EELA AUDIO unit uberhaupt wel benodigd voor mijn doel?
Aart Rietveld

Re: Mika OnAir arm aangesloten op een DHD RM3200

Bericht door Aart Rietveld »

De naam GPIO Electronic Relay-kaart doet mij denken dat dit een kaart is met o.a. relais-uitgangen.

Met een relais-uitgang van deze kaart kun je de lamp direct schakelen. Zet de relais-uitgang dan tussen de adapter en de Mika-lamp in. De Eela-unit is dan ook niet meer nodig. Je hebt dan ook geen last meer van het "nabranden" van de lamp. Dit komt namelijk door de energie die in de elco's van de adapter opgeslagen zit en de lamp nog even blijft voeden.

Aanaansluitgegevens van de GPIO-kaart kan ik je helaas niet helpen. Check wel voor het aansluiten de specs van de uitgangen of het wel daadwerkelijk relais zijn.
rene_m

Bericht door rene_m »

Aart Rietveld schreef: 16 apr 2021 21:19 De naam GPIO Electronic Relay-kaart doet mij denken dat dit een kaart is met o.a. relais-uitgangen.

Met een relais-uitgang van deze kaart kun je de lamp direct schakelen. Zet de relais-uitgang dan tussen de adapter en de Mika-lamp in. De Eela-unit is dan ook niet meer nodig. Je hebt dan ook geen last meer van het "nabranden" van de lamp. Dit komt namelijk door de energie die in de elco's van de adapter opgeslagen zit en de lamp nog even blijft voeden.

Aanaansluitgegevens van de GPIO-kaart kan ik je helaas niet helpen. Check wel voor het aansluiten de specs van de uitgangen of het wel daadwerkelijk relais zijn.
Ik had al zo'n vermoeden dat die kaart daar geschikt voor is, vroeg me alleen af of ik daar zomaar 12V op kan zetten... En hoe ik hem precies aan moet sluiten (Want is dit een GPI of een GPO) , dit is het aansluitschema:

Afbeelding

En dan moet ik de DHD ook nog configureren...
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Je hebt een GPO nodig. GPO = General Purpose Output. GPI is General Purpose Input.

Ik lees net in de manual van de Rm3200 dat de 310-kaart "halfgeleiderrelais" heeft die 300mA bij 48 volt mogen schakelen.
Zie bladzijde 2.17 van https://dhd.audio/dhd-downloads/archive ... tel1_2.pdf

Je zou dan de pennen 1 en 9 kunnen gebruiken op de A-connector. Ik kan alleen niet achterhalen of de "relais" polariteit gevoelig zijn.
rene_m

Bericht door rene_m »

Dank je wel Aart!

Dat van dat voltage had ik zelf ook even op kunnen zoeken, heb de handleiding hier notabene uitgeprint naast me liggen haha

Ik ga morgen even aan het solderen, en kijken of ik het aan de praat kan krijgen. Ik laat het nog weten!
rene_m

Bericht door rene_m »

Het is gelukt en idd zonder de EELA Audio unit.

https://youtube.com/shorts/rk17BA7Zi6M?feature=share

-+dance -+dance
Plaats reactie