probleem met audiostand in RadioDJ

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

probleem met audiostand in RadioDJ

Bericht door Echtwel »

Een vraag voor de techneuten.
Over RadioDJ een prima software maar nu heb ik een probleem waar ik jullie hulp voor vraag,

Ik plaats een audio bestand ( 10 sec) in mapje A en voeg deze toe aan RadioDJ echter het bestand wordt wel gezien in RadioDJ maar als ik dit dan in een tijdslot via de scheduler wil laten afspelen dan gebeurt er niks.

Dus heb ik bestandsnaam van het bestand aangepast en weer toevoeg en weer geprobeerd af te spellen ( deze truc ) werkt meestal / vaak / altijd als ik er niet uit kom. dus audiobestand.mp3 wordt audiobestand2.mp3. Nu Werkt dat dus ook niet .

Dus nog een truc,

Een nieuwe map gemaakt en daar alles in gezet dus nieuwe naam map2 en weer wilt de scheduler van radio DJ het bestand niet afspelen ik zie hem in de map staan en als ik hem sleep naar de afspeel lijst wil die wel afspelen.

Wat zie ik over het hoofd en wat is een truc om toch de scheduler van radio DJ het laten af te spellen.
Alvast thanks voor het meedenken
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
MFM

Re: probleem met audiostand in RadioDJ

Bericht door MFM »

Het kan zijn dat je een aparte samplerate wav.file gebruikt of dat er iets is met die file waardoor RadioDJ het wel ziet maar skipt. Meestal ligt dat niet aan de software maar een beperking van je geluidskaart of pc.

Converteer hetzelfde bestand eens naar bv mp3 in een formaat waarvan je zeker weet dat RadioDJ die af kan spelen. En plan het dan nog eens in. En haal er even een programma overheen om een evt jpeg eruit te halen.
Succes!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

MFM schreef: 19 sep 2022 23:03 Het kan zijn dat je een aparte samplerate wav.file gebruikt of dat er iets is met die file waardoor RadioDJ het wel ziet maar skipt. Meestal ligt dat niet aan de software maar een beperking van je geluidskaart of pc.

Converteer hetzelfde bestand eens naar bv mp3 in een formaat waarvan je zeker weet dat RadioDJ die af kan spelen. En plan het dan nog eens in. En haal er even een programma overheen om een evt jpeg eruit te halen.
Succes!
Bedankt voor de feedback maar helaas niet geholpen ( het waren al MP3 bestanden) en je als ik ze sleep naar een afspeller in radiodj dan spellen ze af en ze worden ook gezien in het mapje, ook in de planner laat hem ook zien maar daarna gaan ze in de afspeellijst maar worden dus niet afgespeeld :sad:
MFM

Bericht door MFM »

Dan denk ik, heb ergens nog wel een Radiodj pc staan dus ik ga het checken, dat je die files moet editten of cue punten erin moet zetten.
Gebeurt vaak dat normale tracks zonder cue punten anders reageren wanneer ze gescheduled worden.

Of, zit er niet een startcommando ergens verstopt in je scheduler?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

MFM schreef: 26 sep 2022 23:16 Dan denk ik, heb ergens nog wel een Radiodj pc staan dus ik ga het checken, dat je die files moet editten of cue punten erin moet zetten.
Gebeurt vaak dat normale tracks zonder cue punten anders reageren wanneer ze gescheduled worden.

Of, zit er niet een startcommando ergens verstopt in je scheduler?
Nee staat standaard , normaal speel Radiodj alles gewoon af ook korte bestanden ( bijvoorbeeld ) jingles / tekstberichtje nieuws ect dit is de 1e x
mijn truc is vraag bijvoorbeeld nieuwe map maken of bestand een getal geven dus bestand.mp3 wordt dan bestand1.mp3 en dan pakt hij hem wel.

Dat files moet editten of cue punten erin zetten heb ik nog nooit gedaan en nog nooit nodig gehad kan dat natuurlijk wel ff proberen

dat hoor je dan nog wel

NB aan de bestanden ligt het dus niet , want in bijvoorbeeld Sam Br. of Winamp speelt het bestand zo wie zo af (ter info)
Plaats reactie