Iemand hier ervaring met de Behringer BA 19A PZM microfoons? Aan de prijs kun je je geen heel grote buil vallen, maar € 140,- voor een setje is wat teveel om de gok maarte nemen.

Moderator: admin6
Ik vermoed dat je antwoord daar al in zit ... ik heb een paar "reviews" bekeken en beluisterd, maar kom hiermee (zeker gehoormatig) tot de conclusie dat alle waar naar zijn geld is. Behringer bediend met dit product 'als vanouds' een bepaalde (instap en/of PA) groep - dat doen ze al jaar en dag. Dat is geen nieuws denk ik.
Mooi benoemdDukard schreef: ↑29 jul 2022 00:22
Ik vermoed dat je antwoord daar al in zit ... ik heb een paar "reviews" bekeken en beluisterd, maar kom hiermee (zeker gehoormatig) tot de conclusie dat alle waar naar zijn geld is. Behringer bediend met dit product 'als vanouds' een bepaalde (instap en/of PA) groep - dat doen ze al jaar en dag. Dat is geen nieuws denk ik.
Nee, ik heb geen ervaring met dit product - wat imo naar alle waarschijnlijkheid ook niet frequent gebruikt zal gaan worden in een 'radio setting'.
Remedie > Nieuwsgierigheid bevredigen door te bestellen.
Behringer claimt een frequentie curve van 50 ~ 18K maar is allesbehalve "neutraal" te noemen.
Niet echt verwonderlijk met zo'n curve
Ik weet uit ervaring dat in de begindagen van bijv. de lokale wel veel meer "live" werd gedaan - zo ben ik er zelf vrij intensief mee bezig geweest.
Ik heb bij mijn lokalo een niet meer te tellen aantal live bandjes en muzikanten op bezoek gehad. Dat ging van lokale beginnende rockbandjes tot country, nederlandstalige zangerts, amerikaanse singer-songwriters en shanty-koren. Maar sinds de corona-perikelen is het wel wat rustiger op dit gebied.
Zeker eens, maar ... als er dan tenminste ook zoveel viel te plunderen ... bij de meeste lokalo's is dit al een utopie als het gaat om dergelijk materiaal.Aart Rietveld schreef: ↑07 aug 2022 14:09 Je moest het doen met wat er aanwezig was maar met het plunderen van de aanwezige studio's kun je best een eind komen. Met een A&H Mixwizard en/of een X32, een stapeltje Shure SM's en Beta's, een paar MD-421's, een stelletje AKB Blueline kleinmembraam-condensators en een setje Takstar drum-mics was er best wel iets van te maken.
Aart Rietveld schreef: ↑08 aug 2022 18:12 Die Takstar mic's zijn als set ooit bij ons binnengekomen toen we voor een jongeren-programma hadden die lokale beginnende bandjes live wilde laten optreden. Ik ben nooit opgewonden geweest over de kwaliteit van zowel die bandjes als de mic's. De prijs-kwaliteits-verhouding is onovertroffen. Het is alleen jammer dat die dingen zo goedkoop zijn.... De overheads klinken best redelijk, de kick-mic klinkt alsof ze kartonnen dozen plat staan te trappen en de vier mic's voor tom en snare heb ik na vijftien jaar nog steeds niet durven gebruiken.... Overigens zag ik net dat Behringer een soortgelijk setje verkoopt die nog een paar euro goedkoper is!