XLR 5 pins aansluiting Yellowtec

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Pascal. K

Re: XLR 5 pins aansluiting Yellowtec

Bericht door Pascal. K »

Neem eens contact op met Gert van PRO FM Broadcast, hij verkoopt een kant en klaar kastje en denk dat hij wel raad weet met jouw situatie.

https://www.profmbroadcast.com/nl/produ ... ht-switch/
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Dat ziet er goed uit. Ik ga daar maandag even contact mee opnemen. Dank je wel!
Re Lex in het weekend. Instagram
wave

Bericht door wave »

Of vraag het even bij de leverancier waar je die arm hebt gekocht. Als het de firma is die net een M begint, dan hebben ze al veel vaker net dat bijltje gehakt 😉.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Het is inderdaad Media ......... Erg fijn en behulpzaam bedrijf. Aanrader! Als het een beetje meezit komt vandaag de bezorger langs om de microfoonarm af te leveren.
Er wordt ook chassisdeel 5 pol xlr ​bijgelever. Het enige wat moet gebeuren is dacht ik solderen. Maar kant & klare oplossingen zoals waar Pascal. K mee kwam ben ik toch wel voorstander van. We gaan het vandaag en de komende dagen even rustig bekijken.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Media Utilities zal je inderdaad ook kunnen helpen, die hebben vast ook wel een kant en klare oplossing.

Succes er mee
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

En ik heb hem zojuist besteld. Zo als het er naar uit ziet is het plug & play en in de configuratie van de Airlite MK2 moeten wat aanpassingen verricht worden.

Ik hou jullie op de hoogte.
Pascal. K schreef: 11 feb 2022 19:53 Neem eens contact op met Gert van PRO FM Broadcast, hij verkoopt een kant en klaar kastje en denk dat hij wel raad weet met jouw situatie.

https://www.profmbroadcast.com/nl/produ ... ht-switch/
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ben heel benieuwd! Succes !
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Kastje is gisteren afgeleverd. Volgende week een weekje vrij en tussen het sporten en dagjes weg, maar even tijd maken om aan te sluiten en werkend zien te krijgen.

Wordt vervolgd!
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Oke, beter laat dan nooit. Ik zat enorm in de knoei wat betreft tijd. Tijdje geleden de shure SM7b en de Yellowtec on air arm aangesloten op het kastje wat ik een tijdje terug heb gekocht. Inderdaad plug & play. Maar............ het LED lampje van de Yellowtec gaat niet branden als ik fader 1 van de microfoon omhoog schuif. Ik heb zitten klooien met het menu van de D & R, maar kom er niet uit. Wie heeft voor mij een Jip & Janneke uitleg wat ik moet doen in het menu?
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Zie pagina 48 en 51 van de D&R-handleiding: https://nl.dnrbroadcast.com/_files/ugd/ ... cd8729.pdf

Aldus pagina 48 kun je per fader aangeven of je het signaal OnAir1 en/of OnAir2 wilt activeren per fader incl. de keuzemogelijkheid voor de Mic- en/of Line-input. Vervolgens kun je op pagina 51 zien hoe je dit OnAir-signaal koppelt aan de GPO1- of GPO2-uitgang. Als je OnAir1 wilt koppelen aan de GPO1-uitgang moet in de mastersectie van de configuratie-software in het vakje GPO1 bij "Trigger" kiezen voor On-Air1 en bij "Type" voor Continu.

Sluit vervolgens je "kastje"' aan op de GPO1-uitgang op de achterzijde van de Airlite.

Stuur eens een foto hoe op dit moment e.e.a. aangesloten is.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Bedankt voor je reactie!

Een foto maken gaat moeilijk omdat ik er niet echt gemakkelijk bijkom.

Het on air lampje brandt van de Yellowtec als ik de schuif van mic 1 openzet. Maar......dat doet die nu dus op alle kanalen, ook op kanaal 4 en 5
waar ik players A en B van ProppFrexx heb zitten.

Even een snelle uitleg hoe ik de boel heb aangesloten: De XLR (5 pins) van de Yellowtecgaat naar het kastje, vervolgens gaat er een 3 pins XLR van het kastje naar de microfoonversterker, vanuit de microfoonversterker gaat er weer een kabel naar de microfooningang van de D & R.
Op ingang 1 van het microfoonkanaal gaat er ook een kabel van remote naar OUT van het kastje. Verder heb ik nog een kabel van master (mic on) naar IN lopen van het kastje.

Ook heb ik alles naar voorbeeld van pagina 48 en 51 ingesteld.

Mocht het zo zijn dat mijn verhaaltje niet helemaal duidelijk is dan hoor ik dat graag.
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Ik snap je methode van aansluiten en ik snap nu ook waarom het niet goed werkt. Je hebt e.e.a. namelijk niet goed aangesloten.

De "remote" aansluiting op fader 1 t/m 3 is namelijk geen uitgang maar een ingang voor een kuch-knop. Dat jouw kastje op die aansluiting toch reageert door de onair-lamp (van alle faders) aan te zetten vindt ik een godswonder. Net zo goed als het een wonder is dat jouw mixer hierdoor nog niet in rook opgegaan is. Om jouw probleem op te lossen moet je de steker uit de remote-ingang van fader 1 halen en in de GPO1-uitgang steken die bij fader 4 op de achterkant van je mixer zit. Houdt je vervolgens exact aan de instellingen die ik je eerder deze week al gaf.
wave

Bericht door wave »

Als je naar de achterkant van de mixer kijkt, dan kan ik me die aansluitfout goed voorstellen en zal Lex vermoedelijk zeker niet de enige zijn. Die connectors de naam “remote” geven is wat dat betreft gewoon een ontwerpfout in de human interface, die D&R zou moeten herstellen naar de logische naam “Cough” of “GPI-IN”. Wellicht heeft een wakkere elektronica ontwerper er al rekening mee gehouden dat die aansluitfout op de loer ligt, en de elektronica zo ontworpen dat ze toch heel blijft 🤭.

Dat gezegd hebbende, ben ik nieuwsgierig of Lex e.e.a. nu wel werkende heeft gekregen???
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Nou, ik kan jullie vertellen dat het uiteindelijk is gelukt. Soms denk je hoe moeilijk kan het zijn. Even aansluiten en in het menu even wat veranderingen instellen. Maar helaas wou het bij mij maar niet lukken. Dus hulp ingeschakeld. Wat bleek: De cijfers van de externe host waren veranderd. Hoe dat kan is een raadsel, waarschijnlijk door een update van Windows. Maar goed, toen dit weer goed was ingesteld lukte de instellingen voor de microfoon on air signalering op de Yellowtec ook.
Plaats reactie