Windows 10 en Maya44eX

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radio2020GL

Windows 10 en Maya44eX

Bericht door Radio2020GL »

Vraag: Weet je een oplossing als Windows 10 niet de geluidsinstellingen vast houdt? En je het ene moment wel geluid krijgt als je koptelefoon aansluit en volgende moment niet? En het de schijn er van heeft heeft dat koptelefoon/speakers geen link leggen met de geluidskaart op het moederbord. (niet zichtbaar zijn).

Achtergrondinformatie:
Deze (over) enthousiaste radiomaker heeft een computer laten bouwen waarbij ik de Maya44ex geluidskaart heb laten inbouwen.
Mijn audio in (extern mengpaneel) sluit ik aan op of 1) de input van de Maya44
2) via usb-aansluiting via Behringer XENYX 302 USB
Op het mengpaneel en de Behringer zelf hoor ik geluid/signaal
Probleem 1:Het geluid via speakers die aangesloten zijn op de computer geven niet standaard altijd geluid
Als ik externe bron afsluit (dus plug/usb in de computer stop) moet ik in 'geluid afspelen' van windows juiste keuze geven.
Sluit ik de bron af en later weer aan, moet dit iedere keer opnieuw.
Oplossing kan zijn: laat alles zitten waar het zit en veroer je niet. Maar dan moet toch anders kunnen?
Probleem 2: Als ik koptelefoon op computer aansluit geeft deze niet/niet altijd geluid.
Windows geeft aan dat er een plug wordt aangesloten. Maar bij geluiden zie ik koptelefoon niet.

Wat heb ik zelf al gedaan (samenvatting)

- Juiste drivers van Maya 44 geinstalleerd.
- Mee laten kijken door PC-bouwer: technsich zijn er geen mankementen. Maar men is geen expert in Maya44E
- 2 x Student aan huis gehad: de juiste drivers zijn geinstalleerd, bevestigde mij. Maar verder raakte ik van de regen in de drup.

Positief nieuws: Ik maak ondanks dit nog wekelijks met veel lol twee internetradioprogramma's.
Dit plezier neemt vast toe met jouw hulp/goede advies.
MFM

Re: Windows 10 en Maya44eX

Bericht door MFM »

Dat kan lastig zijn ja.

Wat je kunt doen is als eerste in windows aangeven welke geluidskaarten er als voorkeur (standaard) staan.
De voorkeursingang voor opnemen en de voorkeursuitgang voor afspelen.

Daarna in de Maya geluidskaartconfig evt nog aangeven welke line in/uit, evt monitor etc open moeten staan.

Volgens mij hoort Win10 met alleen de Maya driver niet eens te detecteren dat er een stekker in of uitgetrokken is.
Plaats reactie