Wat voor soort station mis jij in de ether? (Of online)

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.

Moderator: admin6

Feivel

Re: Wat voor soort station mis jij in de ether? (Of online)

Bericht door Feivel »

Pascal, we hebben het hier over MTVNL: de distributeur van DAB-ruimte. Dat heeft niks te maken met de TV-zender MTV.
density1

Bericht door density1 »

Satfreak13 schreef: 06 mei 2021 19:10 Wat mij betreft zou MTVNL een paar goede Amerikaanse online non-stop oldies radiostations op dab+ mogen zetten.
Alleen al vanwege de playlists met allerlei oude hits die we hier amper tot nooit meer horen.
Ik ben wel voorstander van het SiriusXM (satelliet radio in de US) idee: voor elk muziek genre een kanaal. Dat zou ook op DAB kunnen. Dan maak je het uniek, en nog unieker als je dat station dan ook niet nog eens aanbied via internet dus enkel DAB-only. Zo promoot je DAB ook nog eens.
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

Wat ik mis is een cabaretzender. Eerst had je 538Lacht en later de Radio van de Lach. Maar dat is er niet meer.
Laat Ons Luisteren!
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

jessica schreef: 06 mei 2021 19:28 Op welke stations doel je?
BigR Radio - R%B Classics
Boss Boss Radio
Jammin 105
San Francisco's 70s Hits

En wat mij betreft mogen Nova Classic Rock en LXClassics er ook (weer) bij.

Zomaar even een paar internet-only stations, want er zijn er natuurlijk veel meer. En zo voeg je echt wat toe met dab+.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Feivel schreef: 07 mei 2021 15:07 Pascal, we hebben het hier over MTVNL: de distributeur van DAB-ruimte. Dat heeft niks te maken met de TV-zender MTV.
Ah je bedoelde gewoon Broadcast Partners

Die gaan niet zomaar amerikaanse zenders uitzenden, die zenden alleen iets uit als je teveel geld doet betalen.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Pascal. K schreef: 07 mei 2021 18:20 Die gaan niet zomaar amerikaanse zenders uitzenden, die zenden alleen iets uit als je teveel geld doet betalen.
Ik zou het fijn vinden als je niet zomaar wat roept over mijn bijdragen maar eerst even goed verdiept in waar het over gaat.

Nee, geen Broadcast Partners!

Volgens mij heb jij nog nooit een dab+ scan gedaan. Anders had je wel geweten wat MTVNL is.
En verder geef ik gewoon even een reactie op een vraag van Jessica.
En Nova Classic Rock en LXClassics zijn Nederlandse internetzenders!
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Satfreak13 schreef: 07 mei 2021 18:56
Pascal. K schreef: 07 mei 2021 18:20 Die gaan niet zomaar amerikaanse zenders uitzenden, die zenden alleen iets uit als je teveel geld doet betalen.
Ik zou het fijn vinden als je niet zomaar wat roept over mijn bijdragen maar eerst even goed verdiept in waar het over gaat.

Nee, geen Broadcast Partners!

Volgens mij heb jij nog nooit een dab+ scan gedaan. Anders had je wel geweten wat MTVNL is.
En verder geef ik gewoon even een reactie op een vraag van Jessica.
En Nova Classic Rock en LXClassics zijn Nederlandse internetzenders!
Ik zou het fijn vinden als je niet meteen zo in de aanval gaat, niet iedereen is zo goed en foutloos als jij!

Wat een vriendelijkheid! IK haalde even 2 dezelfde benamingen doorelkaar! Kan gebeuren toch?

Ik weet zeker wat MTVNL is op DAB+

En een scan heb ik zeker gedaan, vaak genoeg. Niet gaan oordelen voor een ander... dank-u!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Via Internet is er genoeg te vinden de vraag is zit er in je regio nog wat je mist
eerlijk nee niks, maar als zich een nieuw station aanbied luister ik wel altijd gewoon naar het totale station. format , vormgevening ect.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
jessica

Bericht door jessica »

Toch wel Talkradio. Is er gewoon niet in Nederland.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

hanilascoltatore schreef: 07 mei 2021 17:05 Wat ik mis is een cabaretzender. Eerst had je 538Lacht en later de Radio van de Lach. Maar dat is er niet meer.
Patrick Kicken heeft de pretzender. Een leuk idee, maar ook een beetje kaal, want te weinig items.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Je hebt ook nog het webstation Radio van de Lach met enkel stand-up comedy/cabaret. Je hebt nog best veel nichestations die zich op een specifieke doelgroep richten. Dan denk je al snel dat het voor dit soort stations nauwelijks rendabel is als de groep luisteraars vrij beperkt is, maar lokale stations op DAB in bijvoorbeeld Londen bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is. Bijvoorbeeld zo'n GLXY vind ik een leuke toevoeging op ons landelijke DAB+ netwerk. Van mij mogen er echt meer van die stations komen die zich richten op 1 muziekgenre, inplaats van het zoveelste station met de bekende playlist aan 80's en 90's hits of 'feel good' deuntjes.
Ik heb het vast al vaker geroepen, maar volgens mij is er best een markt voor een DAB+ station die zich enkel richt op alles binnen de stroming Latin met o.a. salsa, bachata, merenque, cumbia en reggaeton. Voor de vele liefhebbers die van zomerse muziek houden, op salsa-dansles zitten, de Latin festivals bezoeken, de Nederlanders met een Antilliaanse of Surinaamse achtergrond, kortom... tropische klanken uit je speakers. Da's dus wat ik nog mis in de Nederlandse ether :wink:
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
WinnaarRadioring2023

Heb er nog eens over nagedacht, maar ik mis heel veel goede, lokale radiostations in de ether. De afgelopen 5 jaar is het aanbod aan radiostations enorm gegroeid, maar om nou te zeggen dat er veel goede, lokale radio bijgekomen is.

Graag zou ik radiostations horen die veel nieuws en informatie brengen, live verslagen van sportwedstrijden, gesprekken met mensen uit de streek, live muziek, enz. Dat je moet kiezen waarnaar je luistert, wetende dat je heel veel leuks gaat missen op een ander radiostation.
WinnaarRadioring2023

Madurodam FM schreef: 11 mei 2021 18:51 Je hebt ook nog het webstation Radio van de Lach met enkel stand-up comedy/cabaret. Je hebt nog best veel nichestations die zich op een specifieke doelgroep richten. Dan denk je al snel dat het voor dit soort stations nauwelijks rendabel is als de groep luisteraars vrij beperkt is, maar lokale stations op DAB in bijvoorbeeld Londen bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is. Bijvoorbeeld zo'n GLXY vind ik een leuke toevoeging op ons landelijke DAB+ netwerk. Van mij mogen er echt meer van die stations komen die zich richten op 1 muziekgenre, inplaats van het zoveelste station met de bekende playlist aan 80's en 90's hits of 'feel good' deuntjes.
Ik heb het vast al vaker geroepen, maar volgens mij is er best een markt voor een DAB+ station die zich enkel richt op alles binnen de stroming Latin met o.a. salsa, bachata, merenque, cumbia en reggaeton. Voor de vele liefhebbers die van zomerse muziek houden, op salsa-dansles zitten, de Latin festivals bezoeken, de Nederlanders met een Antilliaanse of Surinaamse achtergrond, kortom... tropische klanken uit je speakers. Da's dus wat ik nog mis in de Nederlandse ether :wink:
Misschien kan de Bulgaarse muziekzender ook wel worden uitgebreid met een Roemeens en een Pools radiostation.
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Ik mis een station dat schijt heeft aan alle ''radioregels'', een zender die gewoon gezellige, lekkere muziek draait van alle tijden. Niet bang om van de lijnen af te wijken. Waar je Metallica hoort en daarna een nummer van Frans Bauer. Ik zal wel weer voor gek verklaart worden maar ik ben er van overtuigt dat zo'n radiozender toekomst heeft.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
jessica

Bericht door jessica »

Zwarte IJsbeer schreef: 11 mei 2021 20:18 Ik mis een station dat schijt heeft aan alle ''radioregels'', een zender die gewoon gezellige, lekkere muziek draait van alle tijden. Niet bang om van de lijnen af te wijken. Waar je Metallica hoort en daarna een nummer van Frans Bauer. Ik zal wel weer voor gek verklaart worden maar ik ben er van overtuigt dat zo'n radiozender toekomst heeft.
Beetje een soort JackFM dus.

https://www.jackfm.co.uk/radioplayer/

Dit soort stations zijn er in Nederland nooit gekomen. Maar af en toe best leuk om naar te luisteren.

We play what we want is hun slogan.

In tegenstelling tot We play what you want. Al die verzoekplatenmachines.
Plaats reactie