DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

glokhoff

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door glokhoff »

GLXY is nog luid en duidelijk te ontvangen via Allotment 76 in Brainport Eindhoven...
remco_k

Bericht door remco_k »

Ik weet niet of dit is waar jullie het over hebben maar op 7B (DAB Lokaal 47) en 7D (MTVNL) hoor ik muziek onder de service naam 'GLXY home of rap'. (id:0x8DAD)
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Feivel

Bericht door Feivel »

Kennelijk een storing, of iets dergelijks. Nu is de website van GLXY weer terug met speler en info :).
Badeendje

Bericht door Badeendje »

FCDR (Funky Cool Dance Radio) op de Mux Alkmaar heeft nu ook een website:

https://funkycooldanceradio.com/
Kwak kwak!
density1

Bericht door density1 »

Ziet er goed uit. Geluid blijft erg zielloos. Te veel dynamiek voor dit format.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

NIeuwe lijst vergunninghouders per 28/10 : https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... tale-radio

Verdwenen in allotment 31 Excellent FM
Echtwel

Bericht door Echtwel »

glokhoff schreef: 02 nov 2021 12:21 NIeuwe lijst vergunninghouders per 28/10 : https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... tale-radio

Verdwenen in allotment 31 Excellent FM
Snap toch niet waarom sommige zenders zoveel allotment plekken moeten hebben Radio Exellent FM is daar een voorbeeld van
ik had meer gehoopt op meer diverse lokale internet stations die ook op dab radio gaan zitten als NRG / HOFSTAD ect leuk en anders
en niet gehele klitten op een serrie freq.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ben het met je eens, maar de wet laat het nu eenmaal toe dat je via lokale DAB+ netwerken een soort van landelijk radionetwerk kunt opbouwen. Iets wat tenslotte ook al jaren wordt toegelaten op de regionale kavels. JINX, Arrow Bluesbox of Girlpower kiezen blijkbaar voor een goedkopere oplossing via een lokale DAB+ dan uitzenden op bijvoorbeeld MTVNL. Maar het heeft uiteraard alles behalve met lokale radio te maken.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Madurodam FM schreef: 05 nov 2021 08:59 Ben het met je eens, maar de wet laat het nu eenmaal toe dat je via lokale DAB+ netwerken een soort van landelijk radionetwerk kunt opbouwen. Iets wat tenslotte ook al jaren wordt toegelaten op de regionale kavels. JINX, Arrow Bluesbox of Girlpower kiezen blijkbaar voor een goedkopere oplossing via een lokale DAB+ dan uitzenden op bijvoorbeeld MTVNL. Maar het heeft uiteraard alles behalve met lokale radio te maken.
Mee eens. Toch heb ik hier geen moeite mee, zolang de echte lokale omroepen hierdoor niet gehinderd worden. De kans dat er twaalf echte lokale omroepen actief zijn in een bepaald gebied, is niet zo groot. Datzelfde geldt in mindere mate ook voor de regionale multiplexen.

Ik zou lokale omroepen (publiek én particulier) voorrang geven in de lokale muxen. De ruimte die over blijft, mag wat mij betreft gebruikt worden voor omroepen die in meerdere gebieden actief zijn. Ik zou wel een maximum aantal muxen per station instellen. De enige vraag die over blijft is: wat moet er gebeuren als een nieuwe echt lokale omroep zich meldt voor een plaatsje in een volle mux?
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ik denk dat een publieke en commerciele lokale omroep lokaal genoeg kunnen zijn zonder daarbij in elkaars vaarwater te zitten. Doordat veel publieke lokale omroepen niet veel meer dan de PC hebben aanstaan met een roterende playlist is die kans dan weer wel aanwezig terwijl zij mij als inwoner eigenlijk horen te informeren met nieuwsberichten en informatie uit mijn gemeente. In mijn stad kunnen een publieke Den Haag FM en het commerciele Hofstad Radio prima naast elkaar. Het bijt elkaar absoluut niet door het afwijkende format. Dat gaat overigens ook op voor NRG.

Wat betreft 'nieuwe' publieke lokale omroepen die graag een plek willen op de overvolle lokale mux hoop ik dat Unity.NU nog op tijd is voor een plek op de DAB-mux in de regio Leiden. Daar zitten ze momenteel al met zowel Unity.NU als UnityNL op, maar nu zij sinds enige tijd ook de lokale omroep voor de gemeente Wassenaar zijn geworden verwacht ik een eigen Unity-editie voor die gemeente. Op FM moet de 107.9 nog worden aangezet en dan op DAB+ het allerlaatste plekje wat nog vrij is :wink:
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
perikelen

Bericht door perikelen »

density1 schreef: 25 okt 2021 15:28Ziet er goed uit. Geluid blijft erg zielloos. Te veel dynamiek voor dit format.
Volgens mij is er aan het geluid van Funky Cool gesleuteld. Wel nog steeds zonder vormgeving?
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
density1

Bericht door density1 »

Clipt nogal ja.
perikelen

Bericht door perikelen »

density1 schreef: 07 nov 2021 17:55 Clipt nogal ja.
Op DAB of op stream? Hoor dat op de stream niet volgens mij? (Hoor wel slecht materiaal af en toe)
density1

Bericht door density1 »

Op de stream. Ja en slecht materiaal zou kunnen maar snap dat nooit zo om met krakkemikkige versies te draaien van tracks. Als alles gelijk is moet dat niet mogen en die een andere bitrate of mp3 files b.v. zijn zou je er zo uit kunnen filteren.
perikelen

Bericht door perikelen »

density1 schreef: 07 nov 2021 19:53Op de stream. Ja en slecht materiaal zou kunnen maar snap dat nooit zo om met krakkemikkige versies te draaien van tracks. Als alles gelijk is moet dat niet mogen en die een andere bitrate of mp3 files b.v. zijn zou je er zo uit kunnen filteren.
Ik heb het een tijdje aan laten staan en vind het geluid wel lekker klinken nu. Ben er wel vrij zeker van dat het probleem bij de bestanden zit. Hoor ook regelmatig vinyl voorbijkomen. Kan me zo voorstellen dat dit spul ook gewoon niet meer te krijgen is?
Plaats reactie