DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door EtherScout »

edg-nl schreef: 30 sep 2021 15:36
Feivel schreef: 30 sep 2021 15:20 PopRockFM is dan ook een zender van goedbedoelende hobbyisten. Voor deze hobbyisten is het leuk om je eigen zender op DAB te kunnen horen, maar echt een serieus station, zie ik er niet zo in, eerlijk gezegd.
Is dat eigenlijk niet met vrijwel alle DAB+ Lokaal stations zo? Ik zit hier in de situatie dat ik tientallen van die lokale stations kan ontvangen, maar ik zie daar geen adverteerders achter kruipen om geld aan uit te geven.
De mindset van veel radiomakers zit nog in de vorige eeuw. Toen was het nog mogelijk om als nieuw stationnetje met een goed algemeen format veel luisteraars te trekken. Er was toen eenvoudigweg weinig keuze, dus de luisteraars wilden wel. Nu zijn er meer dan genoeg zeer professionele radiostations met een algemeen format. Er is bij de luisteraars geen behoefte aan meer van hetzelfde, zeker niet als het programma van dat nieuwe station niet met eenzelfde hoogwaardige professionaliteit gemaakt is.

Je moet je als nieuw station anno 2021 richten op een specifieke doelgroep met een goed gericht format. Breng dus iets wat er nog niet is. Alleen zo maak je nog een kans.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

[Je moet je als nieuw station anno 2021 richten op een specifieke doelgroep met een goed gericht format. Breng dus iets wat er nog niet is. Alleen zo maak je nog een kans.

Dat dus ! Ik hoor bij stations als Excellent, FlakkeeNieuws, Ideaal, Erasmus of GirlPower 'bijna' dezelfde playlist voorbij komen. Waarom zou ik op hun station afstemmen terwijl er landelijk soortgelijke stations zijn. Voegt echt he-le-maal niets toe aan het gene wat er al lang is.
Alleen als je, zoals in het buitenland op de grootstedelijke muxen je je als station weet te onderscheiden heb je nog kans te overleven. Country, Gay, Kids, Latin, Turks, Arabisch, Pools, Senioren, wereldmuziek, Musicals, spiritueel, humor/cabaret, Reggae, nog genoeg doelgroepluisteraars die tot nu toe bij ons nog niet aan het trekken komen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Madurodam FM

..
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Feivel schreef: 29 sep 2021 11:39
Echtwel schreef: 29 sep 2021 06:20
Feivel schreef: 28 sep 2021 12:34 Ik denk dat voor AMW DAB ook niet zo heel interessant is, om het hele jaar door op uit te zenden. Volgens mij heeft AMW een betrekkelijk groot publiek in het buitenland. In Nederland valt dat wel mee. De Nederlandse luisteraars zijn vooral vrienden van de eigenaren en mensen die de eigenaren nog kennen van het DR-tijdperk. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee, maar niet de moeite waard om zulke hoge kosten voor te maken op DAB.
Wat wacht je van db962 het oude decibel?
Ik sluit me aan bij density1. Eigenlijk geldt dit voor vrijwel alle DAB-zenders die geen landelijke omroep of adept daarvan zijn. Ik denk dat bijvoorbeeld een VIB-Radio of GLXY ook maar een handjevol luisteraars en fans heeft. Het zijn simpelweg geen bekende zenders en ze doen ook niet erg veel aan marketing en online vindbaarheid.
Ik ook al hoor ik wel wat verrassing o.a hofstad en NRG Radio
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Echtwel

Bericht door Echtwel »

edg-nl schreef: 30 sep 2021 07:40
Mediaplanet schreef: 30 sep 2021 02:05 Heeft iemand pop rock fm al gehoord op kanaal 21/7b? Ik kan het in de regio Alkmaar goed beluisteren. Iemand bekend met dit station? Alleen vreemd dat ze fm in de naam hebben en voor zover ik weet niet op de fm zitten, wel op DAB dus.
Die FM in de naam zie je vaker: MagicFM op MTVnl en Ideaal FM op 5a/8c.
WIJ gebruiken ook FM dit staat voor fijne muziek 😂
DX'r

Bericht door DX'r »

Na AMW nu ook FREAK31 exit op DAB lokaal
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

AMW maakt plaats omdat er een vergunninghouder (Goooeiemorgen! B.V.) bij komt.
Freak zat zonder poen, dus misschien komt AMW weer terug op de plek van Freak.
DX'r

Bericht door DX'r »

radiogolfje schreef: 02 okt 2021 14:27 AMW maakt plaats omdat er een vergunninghouder (Goooeiemorgen! B.V.) bij komt.
Wat een zooitje -smok
density1

Bericht door density1 »

En wat is Gooeeiemorgen B.V. dan weer voor een club?
DX'r

Bericht door DX'r »

density1 schreef: 02 okt 2021 20:14 En wat is Gooeeiemorgen B.V. dan weer voor een club?
27-9-21 DAB+ nieuws
Wijziging op DAB+ lokaal 34. Het Stamcafe is toegevoegd en AMW is verdwenen.
https://www.radio-tv-nederland.nl/index.html
retep

Bericht door retep »

radiogolfje schreef: 02 okt 2021 14:27 AMW maakt plaats omdat er een vergunninghouder (Goooeiemorgen! B.V.) bij komt.
waarom moest ANW dan hun plek afstaan ?
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

AMW was tijdelijk (zonder vergunning) toegevoegd, dit om de loze ruimte te vullen.
Madurodam FM

Hoop dat AMW en Freak31 terugkeren op DAB+ als Amsterdam een mux krijgt :sad:
Echtwel

Bericht door Echtwel »

radiogolfje schreef: 02 okt 2021 22:51 AMW was tijdelijk (zonder vergunning) toegevoegd, dit om de loze ruimte te vullen.
Toch bizar geen vergunning en. Toch op de zender
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Madurodam FM schreef: 03 okt 2021 08:26 Hoop dat AMW en Freak31 terugkeren op DAB+ als Amsterdam een mux krijgt :sad:
Vermoed dat Amsterdam wel een duur plekje gaat worden.. veel animo voor en de helft zal al wel naar publieke gaan. salto heeft al 4 kanalen, lokale FunX Amsterdam. Verder zal jamm Fm er wel graag op willen, net als danceradio en AMW en freak31. Maar ook bijvoorbeeld 24 spice van Koen van Tijn.
Plaats reactie