DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
radiogolfje

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door radiogolfje »

Oldies Radio
Gewoon een leuk station, eindelijk eens wat nieuws.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

jessica schreef: 06 jun 2020 11:51 Wat is Oldies Radio. Die kan ik ook ontvangen op DAB+
Zie https://www.camfactor.nl/radio/
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Dat hebben ze dan voor kliene commerciële zenders snel dichtgespijkerd
Nouja, het was al ruim van tevoren bekend gemaakt dat er op iedere mux ruimte was voor 12 stations; 6 voor publieke omroepen, 6 voor commercielen. Vervolgens was er een startdatum om in te schrijven, dus wie het eerst komt wie het eerst maalt. Nu zijn er regio's waar ze met minder lokale publieke omroepen zitten dan de daarvoor gereserveerde 6 plekken, dus zijn er publieke lokale omroepen die vooral geen haast hebben om aan te schuiven. Die hebben vast zoiets van; laat ze eerst maar eens alles uitrollen en optimaliseren en dan kijken we nog weleens. Dat is een ander verhaal bij de commercielen partijen waarbij er misschien meer gegadigden dan plekken zijn. Maar waar enkel muxen al aan hun max van 6 commercielen zitten, zijn er nog voldoende die ruimte beschikbaar hebben; waaronder die bij ons in Den Haag 'Echtwel' waar nog slechts 1 commercieel plekje leeg staat. In Leiden 2 en Gouda 1....je kan dus nog :))
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

radiogolfje schreef: 06 jun 2020 12:37
Oldies Radio
Ik heb op Oldies Radio alleen nog geen jingles gehoord. Kan dit kloppen?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 06 jun 2020 16:22
bij ons in Den Haag 'Echtwel' waar nog slechts 1 commercieel plekje leeg staat. In Leiden 2 en Gouda 1....je kan dus nog :))
Pfff moet ik nog gaan haasten ook 😅
:)

En in Rotterdam zal het ook wel snel gaan ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 06 jun 2020 17:58
Madurodam FM schreef: 06 jun 2020 16:22
bij ons in Den Haag 'Echtwel' waar nog slechts 1 commercieel plekje leeg staat. In Leiden 2 en Gouda 1....je kan dus nog :))
Pfff moet ik nog gaan haasten ook 😅
:)

En in Rotterdam zal het ook wel snel gaan ?

Rotterdam heeft geen allotment

En kwestie van tijd, er vallen binnen een jaar een hele lading af.
perikelen

Bericht door perikelen »

perikelen schreef: 05 jun 2020 19:33Heb net ff zitten neuzen bij AT, maar dit is best apart. Heerhugowaard en Langedijk (Radio Dijk en Waard???) zitten inderdaad op 8b, net als Heiloo, Uitgeest, Castricum en Bergen. Maar die hoor ik dus niet meer. Alkmaar zit op 7B, maar is nog niet aangemeld en er staat ook geen zender aan. Maar eigenlijk noemen de omroepen van Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk zich Halstad en die hoor ik ook op 8B. Maar ook Alkmaar Centraal... :???:
Nou, dit is blijkbaar wat er aan de hand is...
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
radiogolfje

wordt volgens mij nog veel erger daar. Afbeelding
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Daar in Alkmaar, dat is toch een raar verhaal. Dan regelt het AT dat er 6 commerciële en 6 publieke omroepen in 1 mux moeten zitten, maar niet dat men elkaars signaal door moet geven. Wat voor onnozelen werken daar, dat is toch niet te geloven.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 06 jun 2020 16:52
radiogolfje schreef: 06 jun 2020 12:37
Oldies Radio
Ik heb op Oldies Radio alleen nog geen jingles gehoord. Kan dit kloppen?
Stuur Bart vd Molen eens een berichtje
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

WinnaarRadioring2023 schreef: 06 jun 2020 22:43 Daar in Alkmaar, dat is toch een raar verhaal. Dan regelt het AT dat er 6 commerciële en 6 publieke omroepen in 1 mux moeten zitten, maar niet dat men elkaars signaal door moet geven. Wat voor onnozelen werken daar, dat is toch niet te geloven.
Onjuist, men moet samenwerken en doet dit niet.
DX'r

Bericht door DX'r »

perikelen schreef: 06 jun 2020 21:35
perikelen schreef: 05 jun 2020 19:33Heb net ff zitten neuzen bij AT, maar dit is best apart. Heerhugowaard en Langedijk (Radio Dijk en Waard???) zitten inderdaad op 8b, net als Heiloo, Uitgeest, Castricum en Bergen. Maar die hoor ik dus niet meer. Alkmaar zit op 7B, maar is nog niet aangemeld en er staat ook geen zender aan. Maar eigenlijk noemen de omroepen van Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk zich Halstad en die hoor ik ook op 8B. Maar ook Alkmaar Centraal... :???:
Nou, dit is blijkbaar wat er aan de hand is...
Ja dat was allang duidelijk :lol:
radiogolfje

Maar wat ik in het hele verhaal mis, is de (volgens de AT lijst) de enige rechthebbende vergunninghouder Coastline nog steeds niet in Alkmaar uitzend. En dat Alkmaar centraal (nog) geen vergunning heeft.
post-it

Bericht door post-it »

radiogolfje schreef: 06 jun 2020 21:39wordt volgens mij nog veel erger daar. Afbeelding
Inmiddels wat mensen gesproken, het verhaal op Radio.nl is behoorlijk accuraat. Voor zover ik het kan inschatten willen de BUCH omroepen absoluut niet met Halstad praten terwijl daar wel herhaaldelijk en langdurig om is gevraagd. Er is buiten Halstad om een eigen plan getrokken en de twee Halstad omroepen (Heerhugowaard en Langedijk) zitten daardoor zonder DAB dekking.

Ze 'mogen' nu alleen maar meedoen aan een allotment waar ze niets aan hebben. Om de NLPO en AT wakker te schudden hebben ze een zender aangezet. Volledig volgens de geldende regels (licenties, gebruikerovereenkomst, meldplicht, etc) maar ongesynchroniseerd. Best slim :lol:
Het doel is dat Heerhugowaard en Langedijk bij allotment 21 worden gevoegd, één van de opties die eerder door de BUCH omroepen werd geblokkeerd.
Plaats reactie