Interne storm bij regionale omroep L1

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Pascal. K

Interne storm bij regionale omroep L1

Bericht door Pascal. K »

Het is niet alleen bal binnen vele lokale omroepen, ook 1 van de 13 zwaar gesubsidieerde regionale omroepen, L1 Limburg heeft wat probleempjes tussen het personeel en de nieuwe doorgeslagen directeur....

. Elbers zou zich amper laten zien op de werkvloer. Daarnaast zou de directeur mailverkeer willen kunnen inzien. Gisteren kwam daar het voornemen bij om verborgen camera’s op te kunnen hangen op de redactie van de omroep. De hoofdredactie van L1 verzet zich keihard tegen dit ‘paardenmiddel’. “Dat hoort niet thuis in een cultuur waar vrijheid van de pers hoog in het vaandel staat

https://www.radiofreak.nl/eerste-actie- ... lang-neer/
Echtwel

Re: Interne storm bij regionale omroep L1

Bericht door Echtwel »

Al deze Gesubsidieerd koningrijkjes opheffen.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 03 feb 2021 20:29 Al deze Gesubsidieerd koningrijkjes opheffen.
Denk niet dat je alle regionale over een kam moet scheren... er zijn er ook die wel goed functioneren...
MFM

Bericht door MFM »

Een beetje journalist zoekt dit uit.
Ik heb alleen even gegoogled en vond dit
https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... e-werkplek

En dit https://www.juridict.nl/juridict-nieuws ... er-kijken/

Het lijkt erop dat er dus juridisch nogal wat haken en ogen aan het plaatsen van camera’s en inzien van werkmail zittwn.
Dus waarschijnlijk heeft men in Limburg ergens een steekje laten vallen, een goed redactieteam had dit allang uitgezocht en was niet gaan staken maar had hier wat nuttigs mee gedaan.

Let wel; ik ben alleen even van de gegevens uit het artikel en dit topic uit gegaan, geen idee wat er aan vooraf gegaan is waardoor er door de directie ingezet wordt op camera’s en mail controles op de werkvloer.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Pascal. K schreef: 03 feb 2021 21:02
Echtwel schreef: 03 feb 2021 20:29 Al deze Gesubsidieerd koningrijkjes opheffen.
Denk niet dat je alle regionale over een kam moet scheren... er zijn er ook die wel goed functioneren...
Je heb gelijk maar soms (vaak) lees ik hier zo weer dat het oorlog is binnen de publieke koningrijksjes dan denk ik waarom wordt hier nog belastinggeld aan uitgeven.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Orange

Bericht door Orange »

Echtwel schreef: 04 feb 2021 09:22
Je heb gelijk maar soms (vaak) lees ik hier zo weer dat het oorlog is binnen de publieke koningrijksjes dan denk ik waarom wordt hier nog belastinggeld aan uitgeven.
Omdat het in bepaalde provincies voor heel veel mensen van grote meerwaarde is. En zijn de regionale omroepen in vergelijking met de landelijke omroepen niet redelijk efficient.
Overigens, de landelijke NPO is in vergelijking met andere landen ook efficient.
wave

Bericht door wave »

Bij een paar regionale omroepen kun je inderdaad wat vraagtekens zetten over hoe ze hun rol invullen, maar het grootste deel van de regionalen heeft een zeer stevige verankering onder de bevolking en op de sociale kaart. Het al 75 jaar(!) bestaande L1 mag je daar zeker onder rekenen, die hebben hun sporen echt wel verdiend. Intern rommelt het helaas, als je de berichten volgt, al langer bij L1 en dat trekt een zware wissel. Veroordelen van het personeel is heel makkelijk, maar ze doen dit niet zonder een heel goede reden. Beter verdiep je je eerst even in de achtergronden, voor je zo’n ongenuanceerde uitspraak doet.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De regionale omroepen hebben met aanzienlijk minder budget dan de landelijke omroepen forse luistercijfers, met programma's die er toe doen voor veel mensen. Ik begrijp dus helemaal niets van deze post.

Dat de directeur bij L1 mismanagement tot kunst verheven heeft en daarom een enkeltje uitgang verdient, is echt wat anders.
Rock 'n roll is better than music!
ruudam

Bericht door ruudam »

Bij het komend noodweer (code rood) zouden de Regio omroepen wel weer eens een belangrijke rol kunnen spelen, zoals in het verleden.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

ruudam schreef: 06 feb 2021 20:20 Bij het komend noodweer (code rood) zouden de Regio omroepen wel weer eens een belangrijke rol kunnen spelen, zoals in het verleden.
Op de AM zal het iig niet gebeuren :D
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 04 feb 2021 09:22
Dat is eerder bij de lokale omroepen. Ik heb daar niet zoveel meer mee, al tientallen jaren komt dat niet van de grond en is het intern vaak bal en dit heb ik meermaals van dichtbij mee gemaakt. Ook lees je er genoeg over..
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

De provinciale regio omroepen zijn stugge instanties.
Heb een halfjaar bij een regio omroep in de randstad gewerkt als technicus. Ik moest om 5.30 aanwezig zijn om de studio aan te zetten voor de verwende programmamaker... tevens aanwezig zijn om de reclame te starten. Verder schoof hij zelf.. krankzinnig!

Ook werd er letterlijk gezegd je komt hier verder door je dienbaar op te stellen en zo dus als een soort picolo alles maar te doen voor iedereen en vooral veel koffie te halen.

Verloning ging via de wel bekende schimmige payrol constructie, terwijl ik als zzp’er gewoon kan factureren. Ook het inwerk traject was raar... men stelde voor een week vrijwillig te komen om je te bewijzen. Daarna 18 euro per uur. In de eerste in werk weken waar ik met iemand mee moest kijken, zou dit maar 50 procent zijn.

Parkeren zelf betalen of kom maar met OV en dat terwijl ze een garage onder het pand hebben.. eng clubje en snel weg gegaan.
wave

Bericht door wave »

Als operationeel tech is dienstbaarheid toch gewoon onderdeel van je vak? Of je nou een uitzending schuift, FOH of monitors staat te mixen of monteert, je bent altijd dienstverlenend bezig. Als je dat niet wilt, dan moet je je afvragen of je niet gelukkiger wordt in een ander vak.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

wave schreef: 07 feb 2021 14:56 Als operationeel tech is dienstbaarheid toch gewoon onderdeel van je vak? Of je nou een uitzending schuift, FOH of monitors staat te mixen of monteert, je bent altijd dienstverlenend bezig. Als je dat niet wilt, dan moet je je afvragen of je niet gelukkiger wordt in een ander vak.
Niet als ondankbaar koffie sloofje en “haal jij maar even de printjes uit de printer” en vooral met de mededeling “je moet laag beginnen en je bewijzen”

Zelf wel de muziek schuiven maar zich te goed voelen om reclame in te starten.
Luiheid heerste daar voornamelijk. Programmamaker in de ochtend vond zich ook op het zelfde niveau als Frits Spits.
ruudam

Bericht door ruudam »

Hoort-u-mij schreef: 06 feb 2021 21:30
ruudam schreef: 06 feb 2021 20:20 Bij het komend noodweer (code rood) zouden de Regio omroepen wel weer eens een belangrijke rol kunnen spelen, zoals in het verleden.
Op de AM zal het iig niet gebeuren :D
Graag de prijs voor flauwste, nergens op slaande, opmerking naar Hoort-U-Mij.
Zo'n durfal die anoniem blijft.
Plaats reactie