Persoonlijke grootste niet landelijke radio-dj

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Heggeschaar

Persoonlijke grootste niet landelijke radio-dj

Bericht door Heggeschaar »

Ik zag een leuk topic in “landelijk” 😬
Het idee geadopteerd/geleend voor hier.

Wie zijn jullie favoriete niet landelijke helden?
Misschien een Top 3 doen?

1. Ivo Boudewijns ( Hotradio )
- prachtige telefoongesprekken, unieke herkenbare stem.
Veel naar geluisterd . Wat doet hij tegenwoordig?

2. Wouter Gorter ( Free radio Rotterdam )
- deze jongen had ik graag op Veronica willen horen.

3. Eric Meijer ( Rebecca radio )
- deze dj herinner ik me van Rebecca Radio.
ik vond altijd dat hij landelijke capaciteiten had.
Hoort-u-mij

Re: Persoonlijke grootste niet landelijke radio-dj

Bericht door Hoort-u-mij »

Heggeschaar schreef: 01 okt 2020 22:32 Ik zag een leuk topic in “landelijk” 😬
Het idee geadopteerd/geleend voor hier.

Wie zijn jullie favoriete niet landelijke helden?
Misschien een Top 3 doen?

1. Ivo Boudewijns ( Hotradio )
- prachtige telefoongesprekken, unieke herkenbare stem.
Veel naar geluisterd . Wat doet hij tegenwoordig?

2. Wouter Gorter ( Free radio Rotterdam )
- deze jongen had ik graag op Veronica willen horen.

3. Eric Meijer ( Rebecca radio )
- deze dj herinner ik me van Rebecca Radio.
ik vond altijd dat hij landelijke capaciteiten had.
Dat deze namen in het niet landelijke lijstje voorkomen, heeft een reden natuurlijk. Niet goed genoeg.

Bij diverse lokale voetbal clubs zitten en zaten leuke jongens, helaas niet goed goed genoeg voor hogere devisies.

Leuk lijstje voor in de jaren 80, deze namen vallen weg anno nu.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Gunst, dat is een goeie.

1. Peter Koenders. Ooit de ster van de zondag middag op streekomroep Midland FM. Had niet de kwaliteiten om landelijk te gaan, maar wel het vermogen om heel veel jonge luisteraars (scholieren) te trekken.

2. Ivo Boudewijns. Vond HOT Radio sowieso een supervet radiostation, jammer dat het tegenwoordig een van de vele non-stop streams is.

3. Jules van Hest. Een talent uit de stal van Radio 538 die daar ooit doorbrak middels 538 Webstation en de Radio 538 dj school. Heeft daarna nog een tijd lang bij HOT Radio een programma gemaakt.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Rick Van Der Berg a.k.a. Rico van Amstel
https://loopreizenradio.nl/over/programmering
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Een aantal jaar terug was ik als niet noord-Nederlander groot liefhebber van Simone fm. Met Rianne Bekkink, Wim Drent en Stefan Leur en later René Steenbergen. Vond dat allemaal leuke jocks, leuke interactie en originele items.

Veel van de hierboven genoemde namen maken nogsteeds radio, maar wat ze nu doen spreekt me (vaak vooral door het format van de zender) minder aan.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Vroeger op de Nijmeegse piraten vond ik Hans Toernee en Balthazar van Puffelen altijd zeer de moeite waard.

Tegenwoordig zou ik het niet weten.
froz0

Bericht door froz0 »

Elly van Amstel
Ferjo

Bericht door Ferjo »

Ane Sybesma schreef: 05 okt 2020 13:19 Vroeger op de Nijmeegse piraten vond ik Hans Toernee en Balthazar van Puffelen altijd zeer de moeite waard.
Balthazar draait nog bij Optimaal FM -bier
powersfred

Bericht door powersfred »

Ik was / ben altijd erg gecharmeerd van de volgende regionale / lokale dj's:

Ronnie Balk a.k.a. Ronnie van Brabant - 8FM en nu Omroep Brabant. Prettig stemgeluid, fijne tone of voice maar wellicht niet ABN genoeg klinkend voor landelijke radio. Luisterde vaak de ochtendshow op 8FM, nu op Omroep Brabant hoor ik hem een stuk minder.

Erwin van der Bliek - Atlantis 103.2 Woudrichem / Channel X, Stadsradio Rotterdam en nu Wild FM. Zeker in de Atlantis 103.2 tijd een begenadigd radiomaker. Misschien wel de meest onderschatte discjockey van Nederland! Heeft ooit heel even iets landelijks gedaan maar - van horen zeggen - hij was wat te laks :eek:

Rick van de Velde - Royaal FM, C-Dance, 2FM en nu Paloma. Prettig stemgeluid, fijne tone of voice en creatief. Top in zijn C-Dance tijd en goed in zijn 2FM periode. C-Dance was in die tijd in Vlaanderen dekkend, dus landelijk maar in Nederland naar ik weet niet landelijk te horen geweest.

Willem Bakker - Hawaï Hit FM, Maasstad radio en gaat nu een ochtendshow doen op JNL. Lekker enthousiast met een eigen stijl. Heeft het - naar ik begrepen heb - nooit geambieerd, kan natuurlijk ook.

Wellicht vergeet ik er een aantal maar bovenstaande dj's luisterde of luister ik vaak en schoten mij direct te binnen.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ohja, Rijk en van Brabant. Ook veel naar geluisterd toen ik nog in Brabant woonde. Leuke ochtendshow!

Rijk leeft helaas niet meer, meen ik. Ronnie zit idd bij omroep Brabant.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

froz0 schreef: 07 okt 2020 14:37 Elly van Amstel
Dat is zeker een geweldige dj, al heel lang.

Jos van Heerden zit tegenwoordig bij Radio M en vind ik ook een zeer sterke dj. Ik vind het (doordeweeks) ook de sterkste regionale zender, hoewel het bereik vele malen groter is dan de regio Utrecht.

Ik las ook de naam Erwin van der Bliek. Eens dat ook dit een goede dj is.
Rock 'n roll is better than music!
superdeluxe

Bericht door superdeluxe »

Erwin doet z'n ding op Wild FM, is niet regionaal maar ook niet landelijk. Probleem van Erwin is zijn mobiliteit, maar zou anders niet misstaan op SLAM!
En wat is er gebeurd met Colin Banks? Ook oud C-dance en ochtendshow op 100%NL gedaan. Zie of hoor zijn naam nergens meer...
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.
boxfm

Bericht door boxfm »

superdeluxe schreef: 28 feb 2021 11:53 Erwin doet z'n ding op Wild FM, is niet regionaal maar ook niet landelijk. Probleem van Erwin is zijn mobiliteit, maar zou anders niet misstaan op SLAM!
En wat is er gebeurd met Colin Banks? Ook oud C-dance en ochtendshow op 100%NL gedaan. Zie of hoor zijn naam nergens meer...
Erwin doet tegenwoordig op Wild alleen nog zijn danceshow op zaterdagavond, niet meer de lunch doordeweeks. Wild FM is overigens wel regionaal hoor, NH + deel van Flevoland. Ben het met je eens dat Erwin thuis hoort op een grotere zender, maar denk eerder aan Decibel (ook qua format) dan aan SLAM!.

Colin Banks is gewoon nog steeds op 100%NL te horen. Komende week zelfs extra vaak, omdat ie doordeweeks invalt.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

boxfm schreef: 28 feb 2021 12:32 Colin Banks is gewoon nog steeds op 100%NL te horen. Komende week zelfs extra vaak, omdat ie doordeweeks invalt.
Invalt? Colin heeft gewoon een eigen programma van 13.00 tot 16.00 uur op maandag t/m vrijdag en doet op zaterdag ook nog de Top 20. Maar dat is allemaal niet regionaal.
Rock 'n roll is better than music!
boxfm

Bericht door boxfm »

Oortjes schreef: 28 feb 2021 19:02
boxfm schreef: 28 feb 2021 12:32 Colin Banks is gewoon nog steeds op 100%NL te horen. Komende week zelfs extra vaak, omdat ie doordeweeks invalt.
Invalt? Colin heeft gewoon een eigen programma van 13.00 tot 16.00 uur op maandag t/m vrijdag en doet op zaterdag ook nog de Top 20. Maar dat is allemaal niet regionaal.
Dan heb ik gemist dat hij weer een plekje doordeweeks heeft gekregen. Eerder ging hij namelijk van iedere werkdag naar de vrijdag, zaterdag en zondag.
Plaats reactie