Wild FM nieuwe stijl

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Wild FM nieuwe stijl

Bericht door De Nachtwacht »

Een aantal jaren terug had je YAM fm (als ik het me goed herinner), een kabelstation in delen van Nederland. Was een christelijke hitzender. Mede door de slechte dekking niet erg succesvol, maar het is dus al eens vaker gedaan en het concept vond ik toen (ik woonde in een ontvangstgebied) best goed klinken.

Verschil was wel dat YAM geen programma's met echt christelijke inhoud maakte, maar wild doet dat vooralsnog ook alleen 's nachts.
Feivel

Bericht door Feivel »

De Nachtwacht schreef: 23 jul 2020 13:47 Een aantal jaren terug had je YAM fm (als ik het me goed herinner), een kabelstation in delen van Nederland. Was een christelijke hitzender. Mede door de slechte dekking niet erg succesvol, maar het is dus al eens vaker gedaan en het concept vond ik toen (ik woonde in een ontvangstgebied) best goed klinken.

Verschil was wel dat YAM geen programma's met echt christelijke inhoud maakte, maar wild doet dat vooralsnog ook alleen 's nachts.
Dat klopt inderdaad. Zond uit vanuit Amersfoort en had ook namen die we tegenwoordig nog steeds op radio en TV horen en zien: Henk van Steeg en Klaas van Kruistum, bijvoorbeeld. Een andere naam die nu nog bij de NPO rondloopt was Herbert Codée. Destijds werd er ook aansluiting gezocht bij de populaire kindersite KABOEM, met de ‘KABOEM TOP 15’. Daarnaast maakten ook Elmar Haneveld en Jolien Veldwijk er programma’s. Eigenaar van de zender was Johan Blom.

Ik weet nog dat het een zender was die in alle opzichten op een gewone hitzender leek, met themaweken rondom de ‘grote sterren van dat moment’, zoals Sita en Jim. Het christelijke was eigenlijk maar heel licht aanwezig.

Dat zou Bas nu ook kunnen doen. Echt christelijke programma’s maken lijkt me wel een heel gewaagde stap. Dat kan luisteraars in verbinding met het geloof stellen, maar tegelijkertijd ook veel anderen afschrikken (zij die niet gelovig zijn, zich er niet voor openstellen of die andere religies dan het christendom aanhangen).
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Opmerkelijk Barry brand terug naar wild FM
Marco79

Bericht door Marco79 »

Zoals hij het zelf zegt: het kan raar lopen. Benieuwd wat Wouter gaat doen. Heeft er lang gezeten (helemaal voor Wild FM begrippen...).
Radiooo

Bericht door Radiooo »

Marco79 schreef: 21 aug 2020 16:03 Zoals hij het zelf zegt: het kan raar lopen. Benieuwd wat Wouter gaat doen. Heeft er lang gezeten (helemaal voor Wild FM begrippen...).
Dan zal Wouter wel weggaan lijkt mij?..
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Vliegendereporter schreef: 21 aug 2020 15:51 Opmerkelijk Barry brand terug naar wild FM
Barry heeft nooit bij Wild gezeten.

Wel bij Bas emons zijn Decibel 94.9 Amsterdam en de randstad versie.

Vraag me wel af hoelang dit goed blijft gaan.
Marco79

Bericht door Marco79 »

Hoort-u-mij schreef: 21 aug 2020 18:49
Vliegendereporter schreef: 21 aug 2020 15:51 Opmerkelijk Barry brand terug naar wild FM
Barry heeft nooit bij Wild gezeten.

Wel bij Bas emons zijn Decibel 94.9 Amsterdam en de randstad versie.

Vraag me wel af hoelang dit goed blijft gaan.
Barry heeft er wel gezeten... Vlak voor de overname door Bas. Welgeteld 2 weken en vertrok toen direct:
http://radio.nl/815828/barry-brand-al-w ... a-overname
Marco79

Bericht door Marco79 »

Radiooo schreef: 21 aug 2020 16:47
Marco79 schreef: 21 aug 2020 16:03 Zoals hij het zelf zegt: het kan raar lopen. Benieuwd wat Wouter gaat doen. Heeft er lang gezeten (helemaal voor Wild FM begrippen...).
Dan zal Wouter wel weggaan lijkt mij?..
Vanmiddag was Wouter nog 'on air'.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Edit: laat maar iemand was me voor
Hoort-u-mij

Wouter wilde geen bijbel voorlezen?
Hoort-u-mij

Beetje vreemd om nu dan weer toch naar wild te gaan, gezien hij weg is gegaan omdat het station over ging en nog steeds in handen is van Bas Emons. Niet echt heel geloofwaardig...

Ik stop! Per direct met mijn middagshow Brand in de middag bij Wild Hitradio. Sinds deze week is het management in handen van een oude bekende van mij. Iemand die bij mij maar ook in de radiowereld een niet al te beste naam heeft en waar ik verder geen woorden aan vuil maak. Dus was de beslissing snel genomen. Het was kort en krachtig maar ik ben per direct weg bij Wild Hitradio.
Radiooo

Bericht door Radiooo »

Hoort-u-mij schreef: 21 aug 2020 19:43 Beetje vreemd om nu dan weer toch naar wild te gaan, gezien hij weg is gegaan omdat het station over ging en nog steeds in handen is van Bas Emons. Niet echt heel geloofwaardig...

Ik stop! Per direct met mijn middagshow Brand in de middag bij Wild Hitradio. Sinds deze week is het management in handen van een oude bekende van mij. Iemand die bij mij maar ook in de radiowereld een niet al te beste naam heeft en waar ik verder geen woorden aan vuil maak. Dus was de beslissing snel genomen. Het was kort en krachtig maar ik ben per direct weg bij Wild Hitradio.
Alles wat de man nu zegt, trek ik voortaan in twijfel!
boxfm

Bericht door boxfm »

Hoort-u-mij schreef: 21 aug 2020 19:43 Beetje vreemd om nu dan weer toch naar wild te gaan, gezien hij weg is gegaan omdat het station over ging en nog steeds in handen is van Bas Emons. Niet echt heel geloofwaardig...

Barry geeft aan dat hij een sponsor heeft gevonden voor de middagshow, dit zorgt voor hem zo dus voor inkomsten. Eerder heeft Rick Waltmann (toenmalig stationmanager van Wild) al aangegeven dat het on air team vrijwillig er zat. Kan mij goed voorstellen dat Barry door zijn ruime ervaring met Emons daar dus als vrijwilliger wegging.

Nu met inkomsten is de situatie voor hem waarschijnlijk heel anders. Er moet daarnaast toch brood op de plank komen he. En wellicht is Bas Emons ook wel echt veranderd en heeft Barry die verandering ook gezien, dat er nu gewoon ruimte is voor een goede en succesvolle samenwerking?
Radiooo schreef: 21 aug 2020 19:57 Alles wat de man nu zegt, trek ik voortaan in twijfel!
Wordt leuk als je Barry het weerbericht of de verkeersinformatie hoort vertellen op de radio dan ;-) (grapje)
Marco79

Bericht door Marco79 »

Hoort-u-mij schreef: 21 aug 2020 19:41 Wouter wilde geen bijbel voorlezen?
Begreep iets met betalingen / financieel geschil. Dat komt bij Bas anders nooit voor...
Plaats reactie