Wim Drent weg bij Radio Continu

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

big T

Re: Wim Drent weg bij Radio Continu

Bericht door big T »

Wat als Nederlands talig wordt bestempeld voor velen, zie de inzending songfestival, is niet wat valt onder de term piraten hits.
Piraten hits zijn ook niet de liedjes uit de jordaan, het zijn hits met een geheel eigen stijl en geluid.
Het zijn liedjes waar niemand voor uit komt dat ze het leuk vinden, maar wel liedjes waar je altijd elke zaal mee plat speelt.
Ook en juist met name in de randstad, en deze wijsheid heb ik niet van mezelf maar van mensen die festivals organiseren.
Jannes kennen ze allemaal, net als Burdy of Bouke om maar wat bekende namen te noemen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

big T schreef: 14 mei 2022 11:10 Wat als Nederlands talig wordt bestempeld voor velen, zie de inzending songfestival, is niet wat valt onder de term piraten hits.
Piraten hits zijn ook niet de liedjes uit de jordaan, het zijn hits met een geheel eigen stijl en geluid.
Het zijn liedjes waar niemand voor uit komt dat ze het leuk vinden, maar wel liedjes waar je altijd elke zaal mee plat speelt.
Ook en juist met name in de randstad, en deze wijsheid heb ik niet van mezelf maar van mensen die festivals organiseren.
Jannes kennen ze allemaal, net als Burdy of Bouke om maar wat bekende namen te noemen.
Grappige is ook, dat de 'mega piratenfestivals' niet echt symbool (meer) staan voor de piratencultuur. De echte piraten (uit mijn omgeving) hebben helemaal niks met dat commerciële gedoe, die houden hun eigen feestjes wel in een weiland met een feesttent en een marathonuitzending. Dat zijn wel de top feestjes, eerlijk is eerlijk. Bij de Megapiratenfeesten is het, met alle respect, tokkie gehalte te hoog geworden.
big T

Bericht door big T »

Er zijn dingen die moet je niet openbaar maken, carnaval boven de rivieren en piraten feesten is er ook zo een.
Als je er weet van hebt, dan weet je ook wat een echt feest is, en nee das niet alleen drank zuipen :))
zend-amateur

Bericht door zend-amateur »

Net even geluisterd, snap niet dat dit soort zenders rendabel zijn.
Als je de gemiddelde beller naar dit soort zenders beluisterd en beoordeeld zitten die echt in de categorie werkloos, afgekeurd, laaggeschoold, dus mensen met weinig poen waar je als bedrijf je dure reclame geld niet aan wilt verspillen, om dat je aan deze groep weinig tot niets kan verdienen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

zend-amateur schreef: 14 mei 2022 18:41 mensen met weinig poen waar je als bedrijf je dure reclame geld niet aan wilt verspillen, om dat je aan deze groep weinig tot niets kan verdienen.
Ik denk wel mensen die beïnvloedbaar zijn door reclame?
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

zend-amateur schreef: 14 mei 2022 18:41 Net even geluisterd, snap niet dat dit soort zenders rendabel zijn.
Als je de gemiddelde beller naar dit soort zenders beluisterd en beoordeeld zitten die echt in de categorie werkloos, afgekeurd, laaggeschoold, dus mensen met weinig poen waar je als bedrijf je dure reclame geld niet aan wilt verspillen, om dat je aan deze groep weinig tot niets kan verdienen.
Voelde jij jezelf na het plaatsen van dit nu echt even heel goed? Ik hoop het, want verder is het ontzettend sneu en denigrerend.
jessica

Bericht door jessica »

zend-amateur schreef: 14 mei 2022 18:41 Net even geluisterd, snap niet dat dit soort zenders rendabel zijn.
Volgens mij is dit echt eenzijdig bekeken hoor. Deze muziek is in het noorden en oosten heel populair. Ik hou er niet van, maar ik kan wel af en toe een uurtje voor de grap naar die radiouitzendingen luisteren. Vaak zijn er ook nog feesten aan gekoppeld. Maar er zijn ook heel veel boeren en mensen met eigen bedrijven die het leuke muziek vinden en die hebben echt wel wat geld te besteden. De groep mensen die deze muziek leuk vind is heel divers en ligt helemaal niet alleen bij lage inkomens.
zend-amateur

Herman ven Schippers schreef: 14 mei 2022 20:39
Voelde jij jezelf na het plaatsen van dit nu echt even heel goed? Ik hoop het, want verder is het ontzettend sneu en denigrerend.
Mijnheer, uit uw reactie merk ik uit dat deze muziekgenre uw favoriete muziek is waar u continu naar luistert, zonder naar andere muziekgenres te luisteren, laat staan dat u buiten radio zenders die deze muziekgenres vertegenwoordigen, niet naar andere radio zenders luistert.

Zelf luister ik standaard veel tussen Radio 1, Radio 2, Bnr en Sublime, en daarnaast wil ik af en toe nog wel eens aan de knop draaien of er nog andere leuke zenders te ontvangen zijn.

Maar wat mij altijd opvalt bij het beluisteren naar radio zenders die het Nederlandstalige muziekgenre "piratenmuziek" uitzenden dat daar betrekkelijk maar een soort mensen naar zit te luisteren, als ik zo luister naar de mensen die naar deze zenders bellen, en naar de discjockeys die de programma's maken, luistert u alleen eens technisch naar het taal gebruik van deze mensen, daar zit weinig intelligentie tussen, als ik het zo mag stellen, daar uit alleen al kunt u op maken dat er veel laaggeschoolde mensen naar dit soort zenders luisteren.
En waar u dat nog meer kan uitmaken is de afgespeelde muziek, deze muziek is veel al taal technisch zeer slecht vertaald, meestal van uit het Duits, waar bij de gezongen tekst niet meer past bij het instrumentele deel van het lied.
En ook het gebruik van de muziek instrumenten kunt u op uit maken dat er weinig intelligentie in de liederen zit, neem nu eens de accordeon, deze instrument is in veel van deze liederen aanwezig, weet u waarom, nou de accordeon is een erg overheersend op de voorgrond staand instrument die het hele leid overruled, en zo mensen afleidt van de slechte kwaliteit van wat het bepaalde lied is, slecht gezongen, slecht vertaalt, tekst past niet meer bij het instrumentele deel van het gehele lied etc.

Mijns inziens moet er in de vergunning van dit soort radio zenders worden opgenomen, dat men ieder uitzend uur voor minstens 60% moet gaan vullen met educatie, om de luisteraars die naar deze zenders luisteren in niveau om hoog te brengen, zo dat ze een gezondere en hogere levensstijl krijgen, uit de uitkeringen blijven, geen loon aanvullende subsidies meer hoeven te hebben en volledig onafhankelijk zijn iets wat de gemeenschap veel geld gaat opleveren die dan anders besteed kan worden.
zend-amateur

jessica schreef: 14 mei 2022 21:00
Volgens mij is dit echt eenzijdig bekeken hoor. Deze muziek is in het noorden en oosten heel populair. Ik hou er niet van, maar ik kan wel af en toe een uurtje voor de grap naar die radiouitzendingen luisteren. Vaak zijn er ook nog feesten aan gekoppeld. Maar er zijn ook heel veel boeren en mensen met eigen bedrijven die het leuke muziek vinden en die hebben echt wel wat geld te besteden. De groep mensen die deze muziek leuk vind is heel divers en ligt helemaal niet alleen bij lage inkomens.
big T

Bericht door big T »

zend-amateur schreef: 15 mei 2022 08:20 om de luisteraars die naar deze zenders luisteren in niveau om hoog te brengen, zo dat ze een gezondere en hogere levensstijl krijgen, uit de uitkeringen blijven, geen loon aanvullende subsidies meer hoeven te hebben en volledig onafhankelijk zijn iets wat de gemeenschap veel geld gaat opleveren die dan anders besteed kan worden.
Dus als ik het goed begrijp, dan zijn de zogenaamde piraten muziekliefhebbers uitkering trekkers een trieste bevolking groep?
Zij behoeven dus hulp te krijgen om uit deze accordeon spiraal te komen.

:))

Wat zijn dan de radio zenders om te beluisteren, waar je dan als geslaagde burger niet uitkerings trekker, naar moet luisteren?
(En naar welke maatstaven gaan we beoordelen of iemand te laag van niveau is, Sievert of de amsterdamse zuidas bewoners?
Of nemen we de netjes in kleren zittende gegoede samenleving van de old fello groepen?
)
Oortjes

Bericht door Oortjes »

zend-amateur schreef: 15 mei 2022 08:20 Mijns inziens moet er in de vergunning van dit soort radio zenders worden opgenomen, dat men ieder uitzend uur voor minstens 60% moet gaan vullen met educatie, om de luisteraars die naar deze zenders luisteren in niveau om hoog te brengen, zo dat ze een gezondere en hogere levensstijl krijgen, uit de uitkeringen blijven, geen loon aanvullende subsidies meer hoeven te hebben en volledig onafhankelijk zijn iets wat de gemeenschap veel geld gaat opleveren die dan anders besteed kan worden.
Hoewel ik bij het jaarlijkse Piratenfestijn in het Gelredome altijd veel andere hoog opgeleiden tegenkom, wil ik het best met je eens zijn dat piratenmuziek en bijbehorende zenders vooral populair zijn bij lager opgeleiden. Dat je media moet verplichten educatie uit te zenden als de doelgroep gemiddeld lager opgeleid is, vind ik echter volkomen absurd. Er is niks mis met lager, of praktisch opgeleiden. Laat deze mensen gewoon genieten van muziek en geef commerciële radiozenders de vrijheid om uit te zenden wat ze willen.

We gaan Sublime toch ook niet verplichten emphatisch vermogen van luisteraars te bevorderen omdat jij luistert?
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

zend-amateur schreef: 15 mei 2022 08:20
Herman ven Schippers schreef: 14 mei 2022 20:39
Mijnheer, uit uw reactie merk ik uit dat deze muziekgenre uw favoriete muziek is waar u continu naar luistert, zonder naar andere muziekgenres te luisteren, laat staan dat u buiten radio zenders die deze muziekgenres vertegenwoordigen, niet naar andere radio zenders luistert.

Zelf luister ik standaard veel tussen Radio 1, Radio 2, Bnr en Sublime, en daarnaast wil ik af en toe nog wel eens aan de knop draaien of er nog andere leuke zenders te ontvangen zijn.

Maar wat mij altijd opvalt bij het beluisteren naar radio zenders die het Nederlandstalige muziekgenre "piratenmuziek" uitzenden dat daar betrekkelijk maar een soort mensen naar zit te luisteren, als ik zo luister naar de mensen die naar deze zenders bellen, en naar de discjockeys die de programma's maken, luistert u alleen eens technisch naar het taal gebruik van deze mensen, daar zit weinig intelligentie tussen, als ik het zo mag stellen, daar uit alleen al kunt u op maken dat er veel laaggeschoolde mensen naar dit soort zenders luisteren.
En waar u dat nog meer kan uitmaken is de afgespeelde muziek, deze muziek is veel al taal technisch zeer slecht vertaald, meestal van uit het Duits, waar bij de gezongen tekst niet meer past bij het instrumentele deel van het lied.
En ook het gebruik van de muziek instrumenten kunt u op uit maken dat er weinig intelligentie in de liederen zit, neem nu eens de accordeon, deze instrument is in veel van deze liederen aanwezig, weet u waarom, nou de accordeon is een erg overheersend op de voorgrond staand instrument die het hele leid overruled, en zo mensen afleidt van de slechte kwaliteit van wat het bepaalde lied is, slecht gezongen, slecht vertaalt, tekst past niet meer bij het instrumentele deel van het gehele lied etc.

Mijns inziens moet er in de vergunning van dit soort radio zenders worden opgenomen, dat men ieder uitzend uur voor minstens 60% moet gaan vullen met educatie, om de luisteraars die naar deze zenders luisteren in niveau om hoog te brengen, zo dat ze een gezondere en hogere levensstijl krijgen, uit de uitkeringen blijven, geen loon aanvullende subsidies meer hoeven te hebben en volledig onafhankelijk zijn iets wat de gemeenschap veel geld gaat opleveren die dan anders besteed kan worden.
Er staan hier zoveel nergens op gebaseerde (persoonlijke) aannames en vooroordelen, dat ik hier verder helemaal geen moeite aan ga verspillen. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
sven_engelen

Bericht door sven_engelen »

zend-amateur schreef: 15 mei 2022 08:20 Mijns inziens moet er in de vergunning van dit soort radio zenders worden opgenomen, dat men ieder uitzend uur voor minstens 60% moet gaan vullen met educatie, om de luisteraars die naar deze zenders luisteren in niveau om hoog te brengen, zo dat ze een gezondere en hogere levensstijl krijgen, uit de uitkeringen blijven, geen loon aanvullende subsidies meer hoeven te hebben en volledig onafhankelijk zijn iets wat de gemeenschap veel geld gaat opleveren die dan anders besteed kan worden.
Dit vind ik wel heel erg ver gaan. Dat er veel praktisch opgeleiden naar dit soort radiostations luisteren kan ik me nog enigszins in vinden maar luisteraars zullen massaal weglopen als 60% van de programmering met educatie gevuld moeten worden. Laat ze lekker hun piratenzenders luisteren en luister jij lekker naar wat jij wil luisteren
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

zend-amateur schreef: 15 mei 2022 08:20 Mijnheer, uit uw reactie merk ik uit dat deze muziekgenre uw favoriete muziek is waar u continu naar luistert, zonder naar andere muziekgenres te luisteren, laat staan dat u buiten radio zenders die deze muziekgenres vertegenwoordigen, niet naar andere radio zenders luistert.
...
Laat dit soort persoonlijke reacties in het vervolg maar even achterwege, waarvoor dank namens alle laaggeschoolde, smakeloze, intelligentieloze en niet-superieure mensen onder ons.
Je hebt misschien vast wel of misschien niet een punt over de haalbaarheid, daar meng ik me hier niet in. Maar een beetje meer respectvolle reactie verwachten we hier in ieder geval wel.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
AlanTrebber

Bericht door AlanTrebber »

Ik denk dat het gewone mensen zijn die langs de grens naar piratenmuziek luisteren. Het is echter waarschijnlijk een meer landelijk en kleinstedelijk publiek. Grote steden zijn daar niet.

Doet Wim Drent zijn show eigenlijk vanuit zijn thuisstudio in Barßel? Of zelfs van zijn Imbiß?

Groeten uit Duitsland.
Plaats reactie