Radioring 2022

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DavyGer

Re: Radioring 2022

Bericht door DavyGer »

Programma: Ekdom's Funky Music Trip
Vrouw: Marisa Heutink
Man: Rob Stenders
Podcast: IEX Beleggerspodcast
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Programma: Menno Barreveld - Het beste programma op dat tijdstip, eigenlijk samen met Bart Arends
Vrouw: Caroline Brauwer - doet het leuk als sidekick bij Rob Stenders
Man: Jordi Warners - Maakt een leuk weekendavond programma
Podcast: staat er niet bij maar manmanman de podcast zou ik doen - Ik luister verder geen podcasts.
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Progamma: Blokhuis
Vrouw: Emmely de Wilt
Man: Menno Barreveld
Podcast: Podcast
Bagare

Bericht door Bagare »

Programma: Coen en Sander Show - Radio 538
Vrouw: Tessa Mol - Kink
Man: Mark Labrand - Radio 538
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Programma Gijs 2.4
Man Menno Barreveld
Vrouw Marieke Elzinga
Podcast De Broadcast
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Programma: het avondcircus SLAM!
Man: Barend van Deelen 538
vrouw: Julia Maan SLAM
Podcast: Daniel's Talkshow ( staat er helaas niet tussen)
Jimbo57

Bericht door Jimbo57 »

Gestemd...
Dennis Ruyer
Rob Stenders
Celine Huisman
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Programma: FM op 5.
Man: Wouter van der Goes
Vrouw: Jorien Renkema
Podcast: Dit was de radio
Graag minder Kensington op de radio
Radiofriek

Bericht door Radiofriek »

Leuk om te zien op jullie stemmen maar wie verwachten jullie dat de prijs ook pakt?
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Programma: Partij voor de Vrijdag
Man: Rob Janssen
Vrouw: Jorien Renkema
Stephan5

Bericht door Stephan5 »

Ik heb een paar dagen geleden ook gestemd.
.
Programma : Rinkeldekinkel
Man: Jeroen van Inkel
Vrouw: Emmely de Wilt.
Podcast: Maarten van Rossem.
Stephan5

Bericht door Stephan5 »

Radiofriek schreef: 15 jan 2022 09:09 Leuk om te zien op jullie stemmen maar wie verwachten jullie dat de prijs ook pakt?
Emmely de Wilt maakt denk ik wel een kans.
Maarten van Rossem zie ik als een outsider
Jeroen van Inkel denk ik niet.
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Programma: Somertijd (Radio 10)
Radio 10 omschrijft het programma als "de gezelligste middagshow van Nederland", en daar kan ik me wel in vinden. Ik kan erg lachen om de moppen, maar ik geniet ook van de chemie die Rob van Someren heeft met zijn sidekicks DJ Sven, Cobus, Chantal en tot voor kort Luuk. De moppen gaan er nog altijd in als koek. Ik vind het ook wel lachen dat Rob vrij talig is en veel spreekwoorden gebruikt. Daarnaast waardeer ik het programma omdat ze regelmatig tegen de politieke correctheid in durven te gaan, en daarmee een ander geluid brengen dan andere radioshows. Maar toch, vind ik, dat ze daarmee nooit over de schreef gaan. Ze laten zowel elkaar als luisteraars wel in hun waarde. De discussies tussen Rob en zijn sidekicks over actuele onderwerpen weten mij vaak wel te boeien. Soms hoor ik daar een mening waar ik mij in herken, of soms juist helemaal niet, of ik denk: oh ja, daar zit wel wat in.
Ik had het Partij voor de Vrijdag ook enorm gegund, maar dat programma stond niet in de keuzelijst. Als ik Rob Janssen zo hoor, vindt hij het ook gênant als zijn programma genomineerd zou zijn, omdat hij de gastheer van het Gala is. Daar heb ik begrip voor, maar als je stemt, lijkt het mij toch dat je vooral kijkt naar hoe goed je een bepaald programma vindt, en ik vind Partij voor de Vrijdag samen met Somertijd momenteel het gezelligste programma van de Nederlandse radio. Bij zowel Van Someren als Janssen en hun sidekicks heb je het gevoel alsof je bij ze aan de keukentafel zit, of op verjaardag bent. Datzelfde gevoel had ik ook bij Evers Staat Op en Ekstra Weekend.

Man: Rob Janssen (NPO 3FM)
Samen met Jorien Renkema het grootste jonge talent van de Nederlandse radio, als je het mij vraagt. Rob is origineel in wat hij doet, weet ook echt iets anders te brengen dan andere dj's. Hij heeft mij het afgelopen jaar vaak laten lachen met zijn gortdroge humor, ook is hij heel sterk met vormgeving. Ik snap niet dat 3FM hem met Wijnand in de avond gezet. Laat hem, Wijnand en Lideke gewoon een gezellige ochtend- of middagshow maken! Naast komische radio, kan Rob ook wel degelijk serieuze radio maken en zijn toon erop aanpassen wanneer er een serieus onderwerp wordt aangesneden. Dat bewees hij bij de vorige editie (2020) bij Serious Request, toen Bram van der Vlugt overleed. Rob bracht toen een prachtige, gevoelige hommage aan 'Sinterklaas'. Dat Rob ook een cultuurliefhebber is, waardeer ik aan hem. Hij heeft het afgelopen jaar bijvoorbeeld ook Bram Vermeulen gedraaid, iets wat je niet zou verwachten op 3FM. Het wordt hoog tijd dat Rob op een mooiere plek wordt gezet, doorbreekt, en 3FM weer op de kaart zet.

Vrouw: Jorien Renkema (NPO 3FM)
Hierboven zei ik al, samen met Rob Janssen in mijn ogen het grootste radiotalent van dit moment. Waar Rob vooral goed is in entertainmentradio, is Jorien dat in muziekradio. Jorien bezit een flinke dosis muziekkennis, en kan haar enthousiasme ook goed overbrengen op de luisteraar. Ze komt altijd sympathiek over, laat luisteraars in hun waarde, en weet mensen ook op hun gemak te stellen (bijvoorbeeld als ze haar onderdeel Het op maat gemaakte spel spannend vonden). Haar programma gaat qua muziekgenres alle kanten op, en af en toe gooit ze er ook weleens een vergeten hit doorheen. Van mij mag ook Jorien wel wat meer ontdekt worden.
Had het Emmely de Wilt ook zeer gegund, als ik op twee vrouwen kon stemmen had ik ook op haar gestemd. Net als Jorien is Emmely een vakvrouw die veel liefde voor en kennis van muziek heeft (bleek ook uit haar deelname aan de Top 2000 quiz), en ook weer een ander soort programma maakt dan de rest.
Laatst gewijzigd door Freddie Mercuryfan op 17 jan 2022 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Freddie Mercuryfan schreef: 17 jan 2022 22:20 Programma: Somertijd (Radio 10)
Radio 10 omschrijft het programma als "de gezelligste middagshow van Nederland", en daar kan ik me wel in vinden. Ik kan erg lachen om de moppen, maar ik geniet ook van de chemie die Rob van Someren heeft met zijn sidekicks DJ Sven, Cobus, Chantal en tot voor kort Luuk. De moppen gaan er nog altijd in als koek. Ik vind het ook wel lachen dat Rob vrij talig is en veel spreekwoorden gebruikt. Daarnaast waardeer ik het programma omdat ze regelmatig tegen de politieke correctheid in durven te gaan, en daarmee een ander geluid brengen dan andere radioshows. Maar toch, vind ik, dat ze daarmee nooit over de schreef gaan. Ze laten zowel elkaar als luisteraars wel in hun waarde. De discussies tussen Rob en zijn sidekicks over actuele onderwerpen weten mij vaak wel te boeien. Soms hoor ik daar een mening waar ik mij in herken, of soms juist helemaal niet, of ik denk: oh ja, daar zit wel wat in.
Ik had het Partij voor de Vrijdag ook enorm gegund, maar dat programma stond niet in de keuzelijst. Als ik Rob Janssen zo hoor, vindt hij het ook gênant als zijn programma genomineerd zou zijn, omdat hij de gastheer van het Gala is. Daar heb ik begrip voor, maar als je stemt, lijkt het mij toch dat je vooral kijkt naar hoe goed je een bepaald programma vindt, en ik vind Partij voor de Vrijdag samen met Somertijd momenteel het gezelligste programma van de Nederlandse radio. Bij zowel Van Someren als Janssen en hun sidekicks heb je het gevoel alsof je bij ze aan de keukentafel zit, of op verjaardag bent. Datzelfde gevoel had ik ook bij Evers Staat Op en Ekstra Weekend.

Man: Rob Janssen (NPO 3FM)
Samen met Jorien Renkema het grootste jonge talent van de Nederlandse radio, als je het mij vraagt. Rob is origineel in wat hij doet, weet ook echt iets anders te brengen dan andere dj's. Hij heeft mij het afgelopen jaar vaak laten lachen met zijn gortdroge humor, ook is hij heel sterk met vormgeving. Ik snap niet dat 3FM hem met Wijnand in de avond gezet. Laat hem, Wijnand en Lideke gewoon een gezellige ochtend- of middagshow maken! Naast komische radio, kan Rob ook wel degelijk serieuze radio maken en zijn toon erop aanpassen wanneer er een serieus onderwerp wordt aangesneden. Dat bewees hij bij de vorige editie (2020) bij Serious Request, toen Bram van der Vlugt overleed. Rob bracht toen een prachtige, gevoelige hommage aan 'Sinterklaas'. Dat Rob een cultuurliefhebber is, waardeer ik ook aan hem. Hij heeft het afgelopen jaar bijvoorbeeld ook Bram Vermeulen gedraaid, iets wat je niet zou verwachten op 3FM. Het wordt hoog tijd dat Rob op een mooiere plek wordt gezet, doorbreekt, en 3FM weer op de kaart zet.

Vrouw: Jorien Renkema (NPO 3FM)
Hierboven zei ik al, samen met Rob Janssen in mijn ogen het grootste radiotalent van dit moment. Waar Rob vooral goed is in entertainmentradio, is Jorien dat in muziekradio. Jorien bezit een flinke dosis muziekkennis, en kan haar enthousiasme ook goed overbrengen op de luisteraar. Ze komt altijd sympathiek over, laat luisteraars in hun waarde, en weet mensen ook op hun gemak te stellen (bijvoorbeeld als ze haar onderdeel Het op maat gemaakte spel spannend vonden). Haar programma gaat qua muziekgenres alle kanten op, en af en toe gooit ze er ook weleens een vergeten hit doorheen. Van mij mag ook Jorien wel wat meer ontdekt worden.
Had het Emmely de Wilt ook zeer gegund, als ik op twee vrouwen kon stemmen had ik ook op haar gestemd. Net als Jorien is Emmely een vakvrouw die veel liefde voor en kennis van muziek heeft (bleek ook uit haar deelname aan de Top 2000 quiz), en ook weer een ander soort programma maakt dan de rest.
Pot

Bericht door Pot »

Freddie Mercuryfan schreef: 17 jan 2022 22:30 Ik had het Partij voor de Vrijdag ook enorm gegund, maar dat programma stond niet in de keuzelijst. Als ik Rob Janssen zo hoor, vindt hij het ook gênant als zijn programma genomineerd zou zijn, omdat hij de gastheer van het Gala is. Daar heb ik begrip voor, maar als je stemt, lijkt het mij toch dat je vooral kijkt naar hoe goed je een bepaald programma vindt, en ik vind Partij voor de Vrijdag samen met Somertijd momenteel het gezelligste programma van de Nederlandse radio.
Partij voor de Vrijdag staat in de tussenstand wel in de top 15, op basis van vrije keuze.

Alle programma's (alfabetisch):
- Aan de Slag (R2/AVROTROS)
- De 538 Ochtendshow met Frank Dane (538)
- De Bonanza (Veronica)
- De Coen & Sander Show (538)
- De Staat van Stasse (R2/KRO-NCRV)
- De Wild in de Middag (R2/KRO-NCRV)
- Ekdom in de Morgen (Radio 10)
- Het Foute Uur (Qmusic)
- Het oor wil ook Wat (R2/KRO-NCRV)
- Kai, Tom & Bram (Qmusic)
- Mattie & Marieke (Qmusic)
- Partij voor de Vrijdag (3FM/AVROTROS)
- Somertijd (Radio 10)
- Spijkers met Koppen (R2/BNNVARA)