Radioring 2022

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ane Sybesma

Re: Radioring 2022

Bericht door Ane Sybesma »

Uiteraard gestemd voor Partij voor de Vrijdag :-)
Orange

Bericht door Orange »

Derossi schreef: 11 jan 2022 08:41 De radioring wordt steeds meer een non-publieksprijs, gezien de huidige voorwaarden voor stemmen. Zo moest ik de vrije keus invullen, terwijl onderstaande dj en diens programma minimaal een benoeming naast andere shows verdient, maar goed nachtradio is altijd al wat een ondergeschoven kindje.
Ik heb begrepen dat de keuzelijst de 200 best beluisterde radioprogramma's van Nederland bevat. Daar vind ik best wat voor te zeggen. En dan kan je altijd nog een vrije keus invullen.
castmember

Bericht door castmember »

Programma : Aan de Slag
Man : Wouter v/d Goes
Vrouw : Annemieke Schollaardt
Podcast : PodBast

Waar het jaren hiervoor Ekdom was wat de klok sloeg in mijn stem, is het nu een beetje een Radio 2 feestje. Dit ook omdat ik voornamelijk Radio 2 luister (en in de ochtend nog wel naar Ekdom op R10). Maar ik merk wel, Ekdom is het voor mij al een paar jaar kwijt, ik vind hem nog steeds leuk, kan nog steeds best lachen om zijn uitgekauwde grapjes, maar sommige items / spelletjes in zijn programma zijn echt tenenkrommend. Ik mis daarin steeds meer zijn enthousiasme, waar hij bij Effe Ekdom echt uit je speakers sprong, lijkt het nu meer een kunstje dat hij opvoert, dus geen Ekdom meer.

Ik vind Aan de Slag een fijn programma. Het past precies in het tijdblok en buiten veel muziek zitten er leuke items in en vind ik de presentatie door Bart echt goud. Goede snelheid, leuke weetjes en soms nummers laag voor laag opbouwen, de dynamiek klopt gewoon. Is het programma urgent, neuh . . . is het programma heel uniek, misschien ook niet, maar wel het juiste programma op de juiste plek. Wouter van der Goes vind ik zelf heel erg gegroeid, zijn programma Wout 2day vind ik fijn luisteren na een drukke werkdag, ook zijn plek in de Top 2000 was heerlijk, mooie passie voor muziek en goede verhalen. Ook hier weer weinig urgentie, maar misschien is dat ook niet waarom ik radio luister. Annemieke Schollaardt zelfde verhaal. Die vind ik gegroeid in haar presentatie en het luistert fijn weg. Veel meer is er niet aan toe te voegen.

PodCast voor mij is de PodBast van Bastiaan Meijer. Een gesprek van ongeveer drie kwartier met één gast waarin hij kijkt naar de weg naar succes. Welke valkuilen waren er, wie hebben je geholpen en wat waren belangrijke turning points in die carriere. De afwisseling in gasten vind ik tof, en daarin ook de leuke interviews die misschien niet altijd enorm scherp zijn maar wel altijd een verrassend element hebben door wat de gast vertelt!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
petoi

Bericht door petoi »

Orange schreef: 11 jan 2022 09:27 Ik heb begrepen dat de keuzelijst de 200 best beluisterde radioprogramma's van Nederland bevat. Daar vind ik best wat voor te zeggen. En dan kan je altijd nog een vrije keus invullen.
Ik vind dat juist niet wat je nu ziet is dat alle grote zenders veel programma's automatisch genomineerd zijn en van de middelgrote/kleine zenders alleen de programma's tussen 09:00-16:00 dat zijn juist de programma's die toch wat minder onderscheidend zijn dan de drive time of avondshows. De meeste stations zetten hun beste DJ's toch op drive-time.
MFM

Bericht door MFM »

petoi schreef: 11 jan 2022 12:14
Orange schreef: 11 jan 2022 09:27 Ik heb begrepen dat de keuzelijst de 200 best beluisterde radioprogramma's van Nederland bevat. Daar vind ik best wat voor te zeggen. En dan kan je altijd nog een vrije keus invullen.
Ik vind dat juist niet wat je nu ziet is dat alle grote zenders veel programma's automatisch genomineerd zijn en van de middelgrote/kleine zenders alleen de programma's tussen 09:00-16:00 dat zijn juist de programma's die toch wat minder onderscheidend zijn dan de drive time of avondshows. De meeste stations zetten hun beste DJ's toch op drive-time.
Daarnaast is het natuurlijk alleen in de mediawereld normaal dat je een prijs kunt winnen met je baantje op de radio.
Als het “wc-eend” gehalte niet zo hoog was en er niet voor iedereen een categorie was uitgevonden dan had ik het nog wel leuk gevonden.
Maar zolang er in bepaalde categorieën vrijwel nooit nieuwe genomineerden opduiken dan zou ik er als organisatie voor kiezen om bv “opkomend talent” of “beste radioprogramma” te schrappen of op een geheel andere manier te beoordelen.

Dat gezegd hebbende.
1. Beste programma Rick van Velthuyzen.
2. Beste DJ, die invaller van Ruud de Wild..
3. Beste podcast geen idee.

Motivatie?
1. Enige programma wat ik regelmatig opzet, luister weinig radio
2. Toevallig 3x gehoord in de file, zette er de radio niet voor uit. Helaas verder vooral thuis gewerkt dus geen radio geluisterd..
3. Ik wacht wel op de nieuwe categorieën beste mannelijke/vrouwelijke/cabaret/wetenschap, influencers enz.

Natuurlijk met een knipoog, wilde alleen maar even laten zien dat wij ons veel te druk maken om radiobehang.
Orange

Bericht door Orange »

Nee, zo werkt het niet. Het gaat om de 200 best beluisterde programma's. Dus logisch dat de programma's van grotere zenders daarbij horen. Aangezien er meer wordt geluisterd tussen 10 en 16 dan op drive-time, zullen van de kleinere zenders vooral de programma's op die office hours zijn opgenomen.
Je kan ook kiezen voor een ander selectiecriterium, maar de best beluisterde 200 is wel zo helder.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 11 jan 2022 13:37
Nee, zo werkt het niet. Het gaat om de 200 best beluisterde programma's. Dus logisch dat de programma's van grotere zenders daarbij horen. Aangezien er meer wordt geluisterd tussen 10 en 16 dan op drive-time, zullen van de kleinere zenders vooral de programma's op die office hours zijn opgenomen.
Je kan ook kiezen voor een ander selectiecriterium, maar de best beluisterde 200 is wel zo helder.
Dan vind ik niet. Op deze manier worden programma’s die in de randen van de programmering zitten, en waar vaak de pareltjes te horen zijn, per definitie buiten gesloten. De avondprogramma’s van 3FM vallen al buiten de boot en volgens mij alle nachtprogramma’s ook.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 11 jan 2022 14:17 Dan vind ik niet. Op deze manier worden programma’s die in de randen van de programmering zitten, en waar vaak de pareltjes te horen zijn, per definitie buiten gesloten. De avondprogramma’s van 3FM vallen al buiten de boot en volgens mij alle nachtprogramma’s ook.
Hoe zou je dan moeten selecteren welke programma's in de voorkeuzelijst staan? Ik vind 200 al veel.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

MFM schreef: 11 jan 2022 12:34
Daarnaast is het natuurlijk alleen in de mediawereld normaal dat je een prijs kunt winnen met je baantje op de radio.
Als het “wc-eend” gehalte niet zo hoog was en er niet voor iedereen een categorie was uitgevonden dan had ik het nog wel leuk gevonden.
Maar zolang er in bepaalde categorieën vrijwel nooit nieuwe genomineerden opduiken dan zou ik er als organisatie voor kiezen om bv “opkomend talent” of “beste radioprogramma” te schrappen of op een geheel andere manier te beoordelen.

Dat gezegd hebbende.
1. Beste programma Rick van Velthuyzen.
2. Beste DJ, die invaller van Ruud de Wild..
3. Beste podcast geen idee.

Motivatie?
1. Enige programma wat ik regelmatig opzet, luister weinig radio
2. Toevallig 3x gehoord in de file, zette er de radio niet voor uit. Helaas verder vooral thuis gewerkt dus geen radio geluisterd..
3. Ik wacht wel op de nieuwe categorieën beste mannelijke/vrouwelijke/cabaret/wetenschap, influencers enz.

Natuurlijk met een knipoog, wilde alleen maar even laten zien dat wij ons veel te druk maken om radiobehang.
Ja. Dat is toch ook de bedoeling van dit hele niche forum? Net zoals dat de supporters op het forum van Heracles Almelo discussiëren over de linksback of een mogelijke toekomstige spits op basis van een YouTube filmpje. Alleen boeiend voor de liefhebber, net als dit.
Derossi

Bericht door Derossi »

Orange schreef: 11 jan 2022 14:32
Phoenix schreef: 11 jan 2022 14:17 Dan vind ik niet. Op deze manier worden programma’s die in de randen van de programmering zitten, en waar vaak de pareltjes te horen zijn, per definitie buiten gesloten. De avondprogramma’s van 3FM vallen al buiten de boot en volgens mij alle nachtprogramma’s ook.
Hoe zou je dan moeten selecteren welke programma's in de voorkeuzelijst staan? Ik vind 200 al veel.
Nou in ieder geval niet baseren op luistercijfers, want die zeggen tegenwoordig niets meer voor het winnen van een radioprijs. Zeker in een tijd van on-demand en overweldigende aanwezigheid van de socials. Dus hoe moeilijk kan het tegenwoordig zijn om per zender de gehele programmering te plaatsen en daaruit te selecteren?
Pot

Bericht door Pot »

Janno schreef: 11 jan 2022 07:58
Pot schreef: 10 jan 2022 23:06 Meest opgehemelde DJ: Rob Stenders
Spreekt voor zich.
Naast het feit dat deze buitencategorie niet bestaat is dit natuurlijk je eigen perceptie, gebaseerd op wat je leest op radioforum en wellicht een lichte irritatie betreffende genoemde dj, anders had je net zo goed iemand als Lindo Duvall kunnen noemen. Als je het gaat turven zou hij nog weleens bovenaan kunnen staan. Maar hij zorgt natuurlijk voor minder controverse en dan is het niet leuk.

MichelS schreef: 11 jan 2022 08:36
Spreekt voor zich.
Zo grappig dat bij een stemlijstje nog een stukje frustratie toegevoegd moet worden. :lol:

Mijn lijstje:

Programma: Somertijd (heerlijke uurtjes lol als afsluiter van de werkdag)
Vrouw: Ghislaine Plag (vakvrouw bij Spraakmakers op Radio 1)
Man: Wilfred Genee (voor De Ochtendshow op Veronica, maar ook zeker The Friday Move op BNR)
Podcast: Teun en Gijs vertellen alles
Het is geen frustratie. Ik ben alleen van mening dat Rob (en indirect ook heel Veronica) wel erg de hemel in geprezen wordt, terwijl het echt geen bijzonder geweldige DJ/presentator is. Dit is enkel mijn mening natuurlijk :D
Oren open!
Janno

Bericht door Janno »

Pot schreef: 11 jan 2022 16:00
Janno schreef: 11 jan 2022 07:58
Spreekt voor zich.
Naast het feit dat deze buitencategorie niet bestaat is dit natuurlijk je eigen perceptie, gebaseerd op wat je leest op radioforum en wellicht een lichte irritatie betreffende genoemde dj, anders had je net zo goed iemand als Lindo Duvall kunnen noemen. Als je het gaat turven zou hij nog weleens bovenaan kunnen staan. Maar hij zorgt natuurlijk voor minder controverse en dan is het niet leuk.

MichelS schreef: 11 jan 2022 08:36
Spreekt voor zich.
Zo grappig dat bij een stemlijstje nog een stukje frustratie toegevoegd moet worden. :lol:

Mijn lijstje:

Programma: Somertijd (heerlijke uurtjes lol als afsluiter van de werkdag)
Vrouw: Ghislaine Plag (vakvrouw bij Spraakmakers op Radio 1)
Man: Wilfred Genee (voor De Ochtendshow op Veronica, maar ook zeker The Friday Move op BNR)
Podcast: Teun en Gijs vertellen alles
Het is geen frustratie. Ik ben alleen van mening dat Rob (en indirect ook heel Veronica) wel erg de hemel in geprezen wordt, terwijl het echt geen bijzonder geweldige DJ/presentator is. Dit is enkel mijn mening natuurlijk :D
Zolang je het niet als feit presenteert kan je alles zeggen. Ik neem aan dat je het niet erg vindt dat ik het niet met je eens bent :wink:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 11 jan 2022 14:32
Geen idee, maar het is toch vreemd dat een programma als Nachtzuster niet in de lijst voorkomt. Dit zijn toch onderscheidende programma’s.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Het lijk een copy past van de lijst van vorig jaar. Vele programma's en dj's staan er niet eens bij zoals van slam het Avondcircus, ook de DJ's Daniël lippens en Erik Jan rosendahl nergens te zien
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Waarom is iedereen zo hyped van radio 2 en 3fm zijn toch hele saaie zenders. Luister nou is een keer slam het Avondcircus. Elke maandag t/m donderdag van 19u tot 22u
Plaats reactie