Borsato op de playlist?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

StefanT

Re: Borsato op de playlist?

Bericht door StefanT »

Jackson is vrijgesproken en niet aangeklaagd na Leaving Neverland

En ja, Borsato en ALi B zijn nog niet veroordeeld, maar door ze van de playlist te halen voorkom je

- Dat de DJ ongemakkelijk is
-Dat de DJ grappen maakt
-Dat de luisteraar niet de app volspamt
-- Dat vermeende slachtoffers niet worden geconfronteerd met Ali of Marco

Natuurlijk is het dan dubbel als I Belive I can fly wel wordt gedraaid want R Kelly is wel veroordeeld
Janno

Bericht door Janno »

StefanT schreef: 26 jan 2022 11:41 Jackson is vrijgesproken en niet aangeklaagd na Leaving Neverland

En ja, Borsato en ALi B zijn nog niet veroordeeld, maar door ze van de playlist te halen voorkom je

- Dat de DJ ongemakkelijk is
-Dat de DJ grappen maakt
-Dat de luisteraar niet de app volspamt
-- Dat vermeende slachtoffers niet worden geconfronteerd met Ali of Marco

Natuurlijk is het dan dubbel als I Belive I can fly wel wordt gedraaid want R Kelly is wel veroordeeld
Het verschil is dat R Kelly’s slachtoffers met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet naar de Nederlandse radio luisteren, dus dan valt het confrontatie-aspect weg. Ik heb geen idee hoe ze er in het thuisland van de slachtoffers mee omgaan.
Calypso

Bericht door Calypso »

Janno schreef: 26 jan 2022 12:27 Het verschil is dat R Kelly’s slachtoffers met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet naar de Nederlandse radio luisteren, dus dan valt het confrontatie-aspect weg. Ik heb geen idee hoe ze er in het thuisland van de slachtoffers mee omgaan.
Wat ik begrijp van kennissen uit de US of A is dat er radiostations zijn die hem heel bewust in de ban gedaan hebben en dat nog steeds volhouden - daarvan zijn er ook een aantal die dat zelfs actief naar buiten brengen - iets wat in mijn ogen eigenlijk te zot voor woorden is (want indirect probeer je hier dus als station voordeel te halen uit een misdrijf wat een artiest heeft begaan; je profiteert dus ook van het slachtoffer).

Een paar stations die hem nog wel draaien hebben nooit aan een echte ban gedaan, hoewel de rotatie wel verminderd is. Een aantal stations die wel meededen aan en ban draaien tegenwoordig af en toe z'n muziek nog. In het algemeen gezegd: er is veel minder R Kelly op de US radio. En hoewel normaal gesproken ook een artiest langzaam minder gedraaid wordt, is er bij Kelly wel een duidelijk aanwijsbare reden voor dus.
Janno

Bericht door Janno »

Op gevaar af dat ik van godwins beschuldigd wordt: De Volkswagen is ooit op verzoek van ene A.H. ontworpen en is nog steeds een van de populairste automerken ooit. Ik wil er maar mee zeggen dat het heel lastig is om een fout persoon en een op zich prima product aan elkaar te verbinden en dus maar af te schaffen. Desondanks blijf ik van mening dat het wel chic is tegenover de slachtoffers om in elk geval een pauze in te lassen en voorlopig bepaalde artiesten niet meer te draaien. Niet noodzakelijk, maar wel zo netjes.
big T

Bericht door big T »

Das wel een mooi voorbeeld wat je aanhaalt.
De persoon (AH) was de aanstichter met het merk KDF en het type Volk Wagen..
De Britten pleegden plagiaat om met de ontwerpen ervan, de kever tot productie te brengen en het als merk Volkswagen, afgekort VW, te noemen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik zie dat Radio2 nog wel R Kelly draaide in 2021 maar niet erg veel.
Orange

Bericht door Orange »

Janno schreef: 26 jan 2022 17:33 Op gevaar af dat ik van godwins beschuldigd wordt: De Volkswagen is ooit op verzoek van ene A.H. ontworpen en is nog steeds een van de populairste automerken ooit. Ik wil er maar mee zeggen dat het heel lastig is om een fout persoon en een op zich prima product aan elkaar te verbinden en dus maar af te schaffen. Desondanks blijf ik van mening dat het wel chic is tegenover de slachtoffers om in elk geval een pauze in te lassen en voorlopig bepaalde artiesten niet meer te draaien. Niet noodzakelijk, maar wel zo netjes.
De mensen achter het huidige Volkswagen hebben niets met die tijd te maken. De muziek van R. Kelly draaien op de radio, levert geld op voor R. Kelly (afdracht ivm muziekrechten). Dat speelt wat mij betreft ook mee.
Janno

Bericht door Janno »

Orange schreef: 26 jan 2022 21:01
Janno schreef: 26 jan 2022 17:33 Op gevaar af dat ik van godwins beschuldigd wordt: De Volkswagen is ooit op verzoek van ene A.H. ontworpen en is nog steeds een van de populairste automerken ooit. Ik wil er maar mee zeggen dat het heel lastig is om een fout persoon en een op zich prima product aan elkaar te verbinden en dus maar af te schaffen. Desondanks blijf ik van mening dat het wel chic is tegenover de slachtoffers om in elk geval een pauze in te lassen en voorlopig bepaalde artiesten niet meer te draaien. Niet noodzakelijk, maar wel zo netjes.
De mensen achter het huidige Volkswagen hebben niets met die tijd te maken. De muziek van R. Kelly draaien op de radio, levert geld op voor R. Kelly (afdracht ivm muziekrechten). Dat speelt wat mij betreft ook mee.
Dat is zeker waar. Elke vergelijking gaat sowieso mank natuurlijk. Maar als je zo doorredeneert zou na de dood van R. Kelly zijn muziek dus weer gedraaid kunnen worden. Zijn nabestaanden hebben immers geen schuld aan zijn fouten.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Wat heeft R. Kelly eigenlijk uitgespookt?

Niemand is alleen maar goed of slecht, zo zwart wit is het nooit. Ik begrijp wel dat het nu ingewikkeld kan zijn om Marco B. of Ali B. te draaien, wat StefanT heel goed verwoordt. Uiteindelijk moet het natuurlijk gaan om de kwaliteit van de muziek.

Ehm, de B-tjes maar lekker in de platenkast houden dus :razz:
Rock 'n roll is better than music!
Orange

Bericht door Orange »

Janno schreef: 26 jan 2022 21:22
Orange schreef: 26 jan 2022 21:01
Dat is zeker waar. Elke vergelijking gaat sowieso mank natuurlijk. Maar als je zo doorredeneert zou na de dood van R. Kelly zijn muziek dus weer gedraaid kunnen worden. Zijn nabestaanden hebben immers geen schuld aan zijn fouten.
Dat weet ik niet, maar het argument van die inkomsten vervalt dan iig.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Elvira123

Bericht door Elvira123 »

Ik vind dat iedereen borsato moet schrappen. Ik was zo een grote fan van deze man. Ik heb hem zelfs live gezien door https://www.evenses.com/marco-borsato-boeken maar dat zou ik nu niet meer willen.. die arme vrouwen en kinderen
boxfm

Bericht door boxfm »

Kwam onderstaande stukje tegen op Radiovisie, interessant om te lezen wat Borsato & co (platenlabel, etc) door een radioboycot misloopt/mis kan lopen.
Volgens het Nederlandse Financieele Dagblad kost het niet meer draaien van Marco Borsato op de grote commerciële en openbare zenders de zanger op jaarbasis bij benadering zo’n 78.000 euro aan inkomsten uit royalty’s. Radio 538 betaalt artiesten 0,053 euro per seconde, bij Radio 3FM gaat het om 0,048 euro en bij Qmusic om 0,043 euro. Volgens SoundAware, het bureau dat bijhoudt welke radiostations welke muziek draaien, werd Borsato in 2021 gemiddeld 17 keer gedraaid per dag op de grote stations. Dat komt neer op 6.200 draaibeurten wat gemiddeld goed is voor 78.000 euro. Het bedrag houdt geen rekening met de inkomsten uit de kleinere radiostations.
Ik kan bij het FD niet het artikel lezen, dus weet niet welke zenders wel of niet zijn meegerekend. In ieder geval gaat het om een flink bedrag. Als ze met kleinere radiozenders ook 100%NL rekenen, dan tikt het al helemaal aan.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Elvira123 schreef: 28 jan 2022 12:35 Ik vind dat iedereen borsato moet schrappen. Ik was zo een grote fan van deze man. Ik heb hem zelfs live gezien door https://www.evenses.com/marco-borsato-boeken maar dat zou ik nu niet meer willen.. die arme vrouwen en kinderen
Waarom was je fan?
Plaats reactie