Borsato op de playlist?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Roelandliefhebber

Re: Borsato op de playlist?

Bericht door Roelandliefhebber »

Als station wil je er nu misschien gewoon je vingers niet aan branden. Het ligt op zoveel vlakken gevoelig. Los van dat je iemand zeker op dit onderwerp nooit moet veroordelen als er geen duidelijk verhaal is
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik las op Twitter dat Bart Arens Marco Borsato wel draait maar niet aan en afkondigt
Romeo

Bericht door Romeo »

Nou, Ali B en Soulvation kunnen ook wel van de Playlist. Nou vond ik dat Reset Your Brain toch al waardeloos maar nu nog meer
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Romeo schreef: 15 jan 2022 17:30 Nou, Ali B en Soulvation kunnen ook wel van de Playlist. Nou vond ik dat Reset Your Brain toch al waardeloos maar nu nog meer
Ali B. ontkent. En er is nog geen gerechtelijke uitspraak dat het toch zo is.

Alleen Jeroen Rietbergen heeft zelf toegegeven dat hij inderdaad in het verleden domme dingen heeft gedaan. Daar lijkt hij overigens ook aan gewerkt te hebben. Volgens eigen zeggen in ieder geval. Als je leest wat een bron nu zelf aangeeft wat de strekking is van wat er gebeurd is, zijn dat ook geen zaken die een gevangenisstraf zouden kunnen opleveren. Soulvation cancelen lijkt mij vooralsnog wat overdreven.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Romeo schreef: 15 jan 2022 17:30 Nou, Ali B en Soulvation kunnen ook wel van de Playlist. Nou vond ik dat Reset Your Brain toch al waardeloos maar nu nog meer
Als we iedereen van de playlist halen die ergens van beschuldigd wordt, houden we waarschijnlijk alleen praatprogramma's over.

Laten we het op z'n minst beperken tot mensen waarbij het waar blijkt te zijn. Dat is bij Ali B niet (of nog niet) het geval.
Rock 'n roll is better than music!
Durashift

Bericht door Durashift »

Romeo schreef: 15 jan 2022 17:30 Nou, (..) Soulvation kunnen ook wel van de Playlist. (..)
Hoezo? De huidige formatie heeft hier, vooralsnog, geen betrokkenheid bij.
Calypso

Bericht door Calypso »

Durashift schreef: 16 jan 2022 02:39
Romeo schreef: 15 jan 2022 17:30 Nou, (..) Soulvation kunnen ook wel van de Playlist. (..)
Hoezo? De huidige formatie heeft hier, vooralsnog, geen betrokkenheid bij.
Tja, het is een kenmerk van de gekte die uitbreekt wanneer iedereen de ander wil overtreffen in kijk-mij-eens-hoe-correct-ik-ben in combinatie met persoonlijke voorkeuren. Je laat hier overigens precies een stukje zin weg uit de quote die in deze (in mijn ogen) wel belangrijk is: "Nou vond ik dat Reset Your Brain toch al waardeloos" - dat maakt het van de playlist halen van een nummer natuurlijk wel een stuk makkelijker.

Het naming and shaming is alweer in volle gang inderdaad; en dat zal voorlopig wel niet ophouden. Door de berichten rondom Borsato is een nieuwsbericht rondom hem of programma's die met-m gewerkt hebben natuurlijk extra interessant. Een Rietberger die in het verleden een scheve schaats gereden heeft bijvoorbeeld - het is in deze tijd veel meer een issue of mogelijk een contact wel of geen "scheve machtsrelatie" in zich had, en dat is in het huidige tijdsbeeld veel meer een issue als dat het een paar jaar geleden of langer geleden was. Daarin zijn we denk ik ongezond doorgeschoten; als iemand die in zo'n situatie zat achteraf spijt heeft van het gebeuren of geld ruikt is het natuurlijk een makkelijk argument tegenwoordig (want het "is iets"), terwijl het vaak (al dan niet onbewust) aanwezig is.

Ik wil fout gedrag absoluut niet bagatelliseren; ik ben voor het straffen van serieus ongewenst gedrag. Maar ik krijg wel de indruk dat op dit moment er zaken bij zitten die erg opgeblazen worden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Calypso schreef: 16 jan 2022 05:57 Een Rietberger die in het verleden een scheve schaats gereden heeft bijvoorbeeld - het is in deze tijd veel meer een issue of mogelijk een contact wel of geen "scheve machtsrelatie" in zich had, en dat is in het huidige tijdsbeeld veel meer een issue als dat het een paar jaar geleden of langer geleden was.
In mijn optiek ligt dit wat anders.

Wie het met wie doet en hoe dat thuis uitgelegd wordt, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Op het moment dat sex ingezet wordt in machtrelaties, om andere stappen dan sex wel of niet mogelijk te maken voor degene die afhankelijk is van de machthebbende, wordt dit een ander verhaal. Dan heb ik het niet over het gelijkwaardige betalen voor sex, wel over gunsten voor sex.

Ik heb hier weleens geschreven dat in de jaren '80 anders omgegaan werd met leeftijdsverschillen, blote borsten, etc. Dat is zeker veranderd. Bij mij op de middelbare school deden we niet moeilijk over een docent(e) meer of minder. Dat is veranderd.

Wat niet veranderd is, is dat goede cijfers niet tussen de lakens behaald werden. Dat kon toen niet, dat kan nu niet.

Wat ik begrepen heb uit het verhaal van Jeroen Rietbergen, is dat hij die machtspositie wel inzette voor sex. Dat vind ik serieus fout en dat is het altijd al geweest.
Calypso

Bericht door Calypso »

Oortjes schreef: 16 jan 2022 11:24
Calypso schreef: 16 jan 2022 05:57 Een Rietberger die in het verleden een scheve schaats gereden heeft bijvoorbeeld - het is in deze tijd veel meer een issue of mogelijk een contact wel of geen "scheve machtsrelatie" in zich had, en dat is in het huidige tijdsbeeld veel meer een issue als dat het een paar jaar geleden of langer geleden was.
In mijn optiek ligt dit wat anders.

Wie het met wie doet en hoe dat thuis uitgelegd wordt, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Op het moment dat sex ingezet wordt in machtrelaties, om andere stappen dan sex wel of niet mogelijk te maken voor degene die afhankelijk is van de machthebbende, wordt dit een ander verhaal. Dan heb ik het niet over het gelijkwaardige betalen voor sex, wel over gunsten voor sex.
...
Wat ik begrepen heb uit het verhaal van Jeroen Rietbergen, is dat hij die machtspositie wel inzette voor sex. Dat vind ik serieus fout en dat is het altijd al geweest.
Dat laatste heb ik nergens meegekregen in de berichten die ik erover gelezen heb; daar werd aangegeven dat er sprake was van een machtsrelatie, niet dat die ook uitgebuit zou worden. Over het eerste ging mijn reactie; er is eigenlijk altijd wel sprake van een soort machtsrelatie. Als er daadwerkelijk sprake is van het moedwillig uitbuiten van een machtsrelatie (a-la Weinstein: "je krijgt geen rol als je niet...") dan ben ik het helemaal met je eens.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

TVOH wordt nu al gecanceld door diverse sponsoren, dus tja... het paradepaardje van Talpa/RTL gaat de stofboeken in en daarbij in het rijtje Pokémonflippo’s, Idols en Furby’s. Dat gemeld hebbende: Hilversum begint langzamerhand de Hollywood van de lage landen te worden, er moet uiteraard wel gekeken worden in hoeverre iets te bewijzen en de aard van het misbruik. Om dan gelijk te gaan roepen dat beoaalde artiesten geboycot moeten worden om te roepen gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zenders moeten gewoon draaien wat ze willen draaien dus ook hits van Borsato of Ali B (lees: ik vind ze allebei k*t) zoldra er niets aan bewijs geleverd kan worden. Een ander geval is een smeerlap als R.Kelly, dan moet je wel je conclusies trekken.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Calypso schreef: 16 jan 2022 18:28
Oortjes schreef: Wat ik begrepen heb uit het verhaal van Jeroen Rietbergen, is dat hij die machtspositie wel inzette voor sex. Dat vind ik serieus fout en dat is het altijd al geweest.
Als er daadwerkelijk sprake is van het moedwillig uitbuiten van een machtsrelatie (a-la Weinstein: "je krijgt geen rol als je niet...") dan ben ik het helemaal met je eens.
Dat laatste weet ik niet. Hij heeft zelf gezegd dat hij het zelf niet als machtsrelaties zag, maar nu begrijpt dat de dames in kwestie dat anders beleefd kunnen hebben. Het is natuurlijk vaak allemaal wat subtieler dan direct sex voor een gunst, het is vaak de illusie van invloed. Net zo kwalijk, wat mij betreft.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Calypso schreef: 16 jan 2022 05:57 het is in deze tijd veel meer een issue of mogelijk een contact wel of geen "scheve machtsrelatie" in zich had, en dat is in het huidige tijdsbeeld veel meer een issue als dat het een paar jaar geleden of langer geleden was. Daarin zijn we denk ik ongezond doorgeschoten; als iemand die in zo'n situatie zat achteraf spijt heeft van het gebeuren of geld ruikt is het natuurlijk een makkelijk argument tegenwoordig (want het "is iets"), terwijl het vaak (al dan niet onbewust) aanwezig is.

Ik wil fout gedrag absoluut niet bagatelliseren; ik ben voor het straffen van serieus ongewenst gedrag. Maar ik krijg wel de indruk dat op dit moment er zaken bij zitten die erg opgeblazen worden.
Maar nu maak je het toch weer het probleem van het slachtoffer en niet van de dader...
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

rutgrrr schreef: 17 jan 2022 14:30 Maar nu maak je het toch weer het probleem van het slachtoffer en niet van de dader...
Ik snap niet waarom je dit vraagt? Waarmee doet Calypso dit?

Je mag toch wel verwachten dat als iemand een ander beschuldigt, dit onderbouwd wordt en de feitelijke gebeurtenissen wel ergens over gaan. Dat is inderdaad het probleem van de dader, maar ook een verplichting in normale omgang met elkaar.
Janno

Bericht door Janno »

Het is inderdaad allemaal een beetje voorbarig. Voorlopig zijn er slechts aanklachten, die serieus genomen moeten worden, maar er is nog geen sprake van daders en slachtoffers zolang er niemand is veroordeeld. Tot nu toe kan het nog alle kanten op en moet je er rekening mee houden dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten en dat wij die kanten alleen kennen van wat er in de media over is verschenen. Dat maakt het moeilijk om een afgewogen oordeel te geven of een kant te kiezen.
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Janno schreef: 17 jan 2022 19:37 Het is inderdaad allemaal een beetje voorbarig. Voorlopig zijn er slechts aanklachten, die serieus genomen moeten worden, maar er is nog geen sprake van daders en slachtoffers zolang er niemand is veroordeeld. Tot nu toe kan het nog alle kanten op en moet je er rekening mee houden dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten en dat wij die kanten alleen kennen van wat er in de media over is verschenen. Dat maakt het moeilijk om een afgewogen oordeel te geven of een kant te kiezen.
Het zijn van slachtoffer is niet afhankelijk van een veroordeling. Het feit kan heel goed gepleegd zijn, zonder dat het bewijs geleverd kan worden. Dan ben je wel degelijk een slachtoffer. Dader ben je pas, nadat de veroordeling onherroepelijk is. Tot die tijd is behoedzaamheid geboden.
Plaats reactie