Borsato op de playlist?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Borsato op de playlist?

Bericht door DavyGer »

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Rob Stenders zo geschrokken is van dit nieuws dat hij zijn favoriete muzikant ook in het verleden gecanceld heeft. :D
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Als Marco Borsato of een andere persoon inderdaad grensoverschrijdend gedrag hebben gehad ( Dat het onderbouwd en bewezen is) dan moet je hem uit de playlist halen. Echter zijn dit puur geruchten en zo wordt iemand zijn carrière kapot gemaakt puur door geruchten..

Ik kan ook wel zeggen dat Artiest A of B mij aangerand heeft ...
big T

Bericht door big T »

https://nos.nl/artikel/2408989-juicekan ... tere-media
Juist Jan de Roos zou er achter zitten, de matroos weet je nog?
Stephan123

Alles voor de clicks doet dat Youtube kanaal.....

https://www.mediacourant.nl/2021/11/rod ... er-gillis/

Dus clickbait videos, Alles om maar geld binnen te harken en iedereen zijn carriere kapot te maken.

Hun beledigen ook diverse groepen mensen..
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Juicekanalen zijn puur commerciele clickbait generatoren zonder enige moraal. Het enige wat hier tegen werkt is compleet negeren.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Stephan123

Dat dus.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De zenders die normaal Borsato op de playlist hebben staan programmeren zeer risicoloos. Aan Borsato kleeft nu een negatieve associatie. Het is begrijpelijk dat deze zenders Borsato voorlopig weren van de playlist. Van de week hoorde ik Borsato tijdens de Top 4000 op Radio 10. Er werd niet gerept over de geruchten, maar ik dacht er wel aan. Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal. Ik denk dat radiozenders op dit moment niet hiermee geassocieerd willen worden.

Ook Emma Heesters heeft de samenwerkende even vooruit geschoven. Het draait allemaal om geld. Volkomen begrijpelijk. Of het terecht is is een andere vraag. Maar het valt niet te voorkomen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Calypso

Bericht door Calypso »

Zelf heb ik op dit moment niets tegen Borsato op een playlist. Ben zelf verantwoordelijk voor de playlist van een webstation en heb daar geen aanpassing in gedaan, dus kan een Borsato daar voorbij komen (staat er niet veel in overigens).

Mijn persoonlijke afweging is dat tot het moment dat iemand officieel verdacht wordt ik geen actie onderneem op een playlist. Anders kun je in de hedendaagse Internetwereld bezig blijven; als iemand echt iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan dan verwacht ik dat iemand aangifte doet en dat er actie ondernomen wordt door justitie. En dan horen we dat vanzelf.

"Vroeger" laakten we de roddelbladen omdat ze geruchten verspreiden; maar ze stonden wel voor hetgeen ze schreven en namen hun verantwoordelijkheid. Tegenwoordig met de zgn Juicekanalen is zelfs dat niet meer het geval en denken degenen die geruchten de wereld in sturen enkel maar bezig om zoveel mogelijk clicks (dus inkomsten) te krijgen zonder dat ze vaakj vinden verantwoordelijkheid te moeten nemen. Als zelfs 1 van die juicekanalen aangeeft dat het gerucht te mager is om er aandacht aan te besteden, tja, dan zegt dat al wel wat voor me.

Nogmaals: als er wat aan de hand is wat onderzocht moet worden wat Borsato gedaan zou hebben, dan moeten justitie dat zeker onderzoeken, en hangende het onderzoek zal ik zeker de playlist bekijken. Maar of Borsato onschuldig is kan ik niet over oordelen: mijn eerste gedachten zijn dat het een makkelijk slachtoffer is (bekend, ligt al onder vuur want is vreemd gegaan, etc) en anno 2021 is zelfs kijken naar een minderjarige al verdacht.
big T

Bericht door big T »

Neem Gerry Glitter, de man is veroordeeld voor pedo sex en heeft zijn straf uitgezeten.
Hij staat nog steeds op mijn speel lijst met heel veel hits.
Als er geen rechter/aanklacht is laat staan een uitspraak, dan ga jij als radio station niet roomser dan de paus worden?
Dat is censuur toepassen zonder dat zo iets gecontroleerd kan worden.
Nog een stap verder, je gaat dan ook nieuws weren van landen die niet zuiver zijn?
Want dat is ook nadelig voor je imago?
StefanT

Bericht door StefanT »

Volgens mij staat I Believe I Can Fly ook niet meer op playlists maar hoor je m af en toe nog
Oortjes

Bericht door Oortjes »

big T schreef: 11 dec 2021 08:47 Neem Gerry Glitter, de man is veroordeeld voor pedo sex en heeft zijn straf uitgezeten.
Hij staat nog steeds op mijn speel lijst met heel veel hits.
En terecht. De hits worden er niet minder goed van en soms bestaan zaken naast elkaar.
Rock 'n roll is better than music!
boxfm

Bericht door boxfm »

Radiozenders draaien muziek om luisteraars te winnen en te behouden, de nummers die zij draaien moeten bij de luisteraars een positieve associatie hebben anders zappen ze weg.

Door alle geruchten rondom Marco Borsato zullen veel luisteraars even een mindere associatie hebben en/of aan die geruchten denken. Geen gekke stap van radiozenders om hem dan van de playlist te halen.

De situatie zou ook heel anders zijn geweest als Marco Borsato zelf direct & duidelijk had ontkend toen de geruchten in de media kwamen. Je weet dat veel mensen mediakanalen volgen en de groep die de geruchten hoort steeds groter wordt. Zijn zwijgzaamheid erover heeft geen goed gedaan, doet mensen denken aan het gezegde 'Waar rook is, is vuur'.

Daarnaast heeft -naar mijn idee- zijn imago eerder al een deuk opgelopen toen bleek dat hij niet de ideale gezinsman was, maar buiten de deur speelde. Dat imago was weer wat opgepoetst, maar daar komt nu weer een gigantische deuk in.
MFM

Bericht door MFM »

Het ligt er maar net aan hoe politiek correct je als zender wilt overkomen op je doelgroep.
Iets wat ik zelf trouwens na het wegstrepen van commerciële belangen, want boze luisteraars..oh wat erg.., nogal vermakelijk blijf vinden.
Als luisteraar, je weet wel..die de radio als achtergrond tijdens het werken, sporten, autorijden aan heeft staan lig ik er in ieder geval niet wakker van of een sinterklaasliedje van Het Goede Doel (en natuurlijk zwarte Piet) voorbij komt.
Of dat R.Kelly, INXS(want wurgsex) MJ (pedo) of de grootste helft aan NL wannabe rappers voorbijkomt (want criminieel geweest). DAT INTERESSEERT ALLEEN DE WOKE DOELGROEP, maar die zijn vaak te druk op hun mobiel om zich met radio te bemoeien.

Voorbeeld : filmster wordt gecanceled, maar zijn films zijn nog steeds overal verkrijgbaar. Worden misschien niet meer zo snel uitgezonden maar blijven gewoon te koop, te streamen of te huur.

Ander voorbeeld : R.Kelly, Michael Jackson, <insert nog tig namen> enz. Gewoon te koop, publiek toegankelijk, geen gedoe. Wil je hun muziek waarderen dan luister/stream/koop je het, geen mens die jouw daarover veroordeelt. In ieder geval geen normaal denkende medemens…

En dan bv Andre Hazes en Marco Borsato die jarenlang in deze regio werden geboycot omdat de ene zijn blote reet liet zien tijdens zijn (dronken) optreden en de ander een manager had die geen tijd had voor de lokale pers, dat interesseerde ook weinig mensen iets… plaatjes vonden ook gretig hun weg naar het publiek zonder optredens in de regio.

Cancelen, boycotten of verbannen is puur om de publieke opinie, voor de buhne, collectieve verontwaardiging, commercieel belang.
Want anders waren die al gekochte albums, cd’s, downloads enz van dit soort acteurs, zangers, bands enz allang uit jouw of mijn platenkast verdwenen. Toch?

Vergeet ook niet dat 1 negatieve tweet vaak meer aandacht krijgt doordat die interessanter zijn om op te pikken dan positieve tweets.
En dat dat dus vaak niet eens de mening van een algemene meerderheid is.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

De geruchten gaan dat Borsato zich schuldig heeft gemaakt aan kindermisbruik. Dat alleen al is een goede reden om hem van de playlist te halen!
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ Okay.. misschien dat ik dan een gerucht over Freddy ga bedenken.. wordt het nog stil op radio 2 om vijf voor twaalf oudjaarsavond. :wink:

Kom op zeg, bij geruchten kan ook smaad op de loer liggen.
Het is een beetje als bij de Meilandjes... de marketing regeert.. (helaas).
Plaats reactie