Centraal Top2000 2021 topic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Patrickpp88

Re: Centraal Top2000 2021 topic

Bericht door Patrickpp88 »

MFM schreef: 01 jan 2022 03:21 Ook dit jaar geprobeerd te luisteren.
Via radio(in de auto), tv thuis, maar op de een of andere manier vond ik het eigenlijk niet de moeite waard.
Zal er ook wel mee te maken hebben dat het gezin hier absoluut niet van dit soort RTL/SBS achtige incrowd radio houdt.

Uiteindelijk bleek de KPN ontvanger het prima te doen op een Stingray classics kanaal. Iedereen hier blij.

Waarmee ik alleen maar wil aangeven dat wat ons betreft de “vrolijke eindejaarsparty die top2000 heet” na jaren eindelijk heeft afgedaan.

Zijn er meer mensen op dit forum die er zo over denken?
Ik heb persoonlijk weer genoten van de Top 2000. Ik miste natuurlijk wel de sfeer van het café. Hopelijk dat het in 2022 wel weer kan.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ben dan ik dan een van de weinigen die het wel een goede editie vond? Ik heb haast geen beelden gezien van het “Top-2000-café” en heb voornamelijk via de radio geluisterd. En ja, de muziek is veranderd de laatste jaren: Maar is dat erg? De tijd verandert ook en de luisteraar wordt ook jonger. Dat is de charme van de Top 2000 in mijn ogen: Zo hoor je André Hazes en daarna weer AC-DC. Het gaat alle kanten op. Bart Arens, Wouter van der Goes en Emmely de Wilt waren de toppers. Ben geen fan van Gijs Staverman en Carolien Borgers. Minstens zo interessant: Vandaag en morgen de Top 2000 Afterparty: Komen ook mooie nummers voorbij. Vanaf maandag weer de normale programmering. Kunnen we weer uitkijken naar de volgende editie van de Top 2000. Een gelukkig nieuwjaar iedereen!!
MFM

Bericht door MFM »

Het zal geen slechte uitzending geweest zijn.
Maar de kanteling naar “het is een lijst met muziek voor jong en oud” geeft aan dat er een andere gedachte achter zit dan eerst.

Voorheen (tot 2012 naar mijn gevoel) was de t2000 vooral gefocust op de kerndoelgroep van Radio2, toen het succes groter werd is dat langzaam uitgebreid naar een bredere lijst voor een bredere groep mensen die niet per se vaste luisteraar van Radio2 waren en dus na de lijst ook weer langzaam vertrokken.

Dus de “bijvangst” is steeds meer en meer hun grip en invloed op de inhoud van de lijst gaan uitbreiden. Een beetje weggekaapt van de vaste luisteraars van de zender.
Door bijvoorbeeld de ludieke studentenacties om toch nog een plaatje erin te stemmen, het wegvallen van de regel dat platen een bepaalde leeftijd moesten hebben om in de lijst gestemd te kunnen worden, dat soort zaken zorgen er voor dat het uiteindelijke publiek dus niet meer de kerndoelgroep van Radio2 is, maar een veel bredere groep.

En zoals met zoveel te groot gegroeide lijstjes, evenementen, shows of programma’s worden er naar mijn gevoel dus nu te veel concessies gedaan om iedereen maar tevreden te houden.
Daardoor is tijdens de aanloop naar de top2000 heel Radio2 zichzelf eigenlijk niet meer, pas ergens eind januari daalt het stof en klinkt alles weer vertrouwd voor de vaste luisteraar.
Alsof de luistercijfers belangrijker zijn dan de identiteit van de omroep.
En dat is de reden waarom ik er niet meer lang naar kan luisteren.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik ben positief verrast door Giel. Zijn grapjes kan ik best waarderen zoals over Marco. Toch maar een keer luisteren naar Giel. Ik hoop echt dat Emmely de Wilt op 20.00-22.00 komt want ze is geen talent meer maar een goede dj. Ik heb genoten van de lijst en de beelden ach ik stoor me er niet aan.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Hoeveel mensen zullen de laatste uren naar de Top 2000 geluisterd hebben. Wie luistert er nou naar de radio op oudejaarsavond? De Top 1000 AT AT op Veronica was tenminste op een normale tijd afgelopen. (19:30).
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
steef1973

Bericht door steef1973 »

Same here. Waar voorheen de radio hele dag aanstond is t nu paar uurtjes tijdens werk als achtergrond. De hype en de teveel nummers van dit jaar maakt t er niet leuker op. En de irritante Bart, Wouter Frankie Ruud Gijs als dj,s ook niet...
Bartes

Bericht door Bartes »

Via radio(in de auto), tv thuis, maar op de een of andere manier vond ik het eigenlijk niet de moeite waard.
Zal er ook wel mee te maken hebben dat het gezin hier absoluut niet van dit soort RTL/SBS achtige incrowd radio houdt.

Uiteindelijk bleek de KPN ontvanger het prima te doen op een Stingray classics kanaal. Iedereen hier blij.

Waarmee ik alleen maar wil aangeven dat wat ons betreft de “vrolijke eindejaarsparty die top2000 heet” na jaren eindelijk heeft afgedaan.

Ik weet niet, voor zover mij is opgevallen was er niet een wezenlijke trendbreuk met voorgaande jaren. Het gehalte "wij van wc eend" is naar mijn idee altijd wel vrij hoog geweest toch?
Bo Lus schreef: 01 jan 2022 10:32 Hoeveel mensen zullen de laatste uren naar de Top 2000 geluisterd hebben. Wie luistert er nou naar de radio op oudejaarsavond? De Top 1000 AT AT op Veronica was tenminste op een normale tijd afgelopen. (19:30).
Een heel stuk meer dan je denkt, vermoed ik. Vroeger luisterde ik ook geen radio op oudjaarsavond, maar dit keer heb ik met een paar mensen een kaartje gelegd met de Top 2000 op de achtergrond (afgewisseld met Kink) en dat was heel prettig. Volgend jaar ga ik het weer zo doen als het aan mij ligt.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Nee, nog niet afgedaan. Ik hoor in de Top2000-week nog altijd veel leuke muziek. Ik vond het - voor zo ver ik heb kunnen luisteren en naar omstandigheden - helemaal geen slechte aflevering. Toch wel met plezier geluisterd en gekeken dus.

Maar... wat de Top2000 ook leuk maakte is dat je eens kennismaakte met andere (en minder formatveilige) muziek. Muziek die je uit jezelf nooit zou opzetten. En dat slijt inderdaad wel.

Want waar de eerste keer Echoes van Pink Floyd nog wel mijn nieuwsgierigheid prikkelde, weet ik inmiddels: ik vind het niks en ik ga het ook nooit wat vinden. Idem voor het laatste werk van David Bowie en (ongeveer) alles van Muse. Om maar wat te noemen. Dat waren ooit welkome afwisselingen, maar ze beginnen nu toch wat irritant te worden (en voor andere mensen geldt dat natuurlijk weer voor andere muziek).

Het leidt ertoe dat waar ik een aantal jaren geleden bij wijze van spreken geen uur wilde missen, de Top2000 nu gewoon radio is, die ik aanzet als er niks anders is.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Bo Lus schreef: 01 jan 2022 10:32 Hoeveel mensen zullen de laatste uren naar de Top 2000 geluisterd hebben. Wie luistert er nou naar de radio op oudejaarsavond? De Top 1000 AT AT op Veronica was tenminste op een normale tijd afgelopen. (19:30).
Ligt een beetje aan de setting, maar over het algemeen staat hij wel de hele avond aan als we met vrienden zitten. Als behang, maar wel prettig behang.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Ik heb de laatste 4 uur opgenomen en ga dat morgen afluisteren.
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Mijn mening over de Top 2000 mag bekend worden geacht. Het radio-element is steeds meer naar de achtergrond verdwenen en dat maakt het voor mij persoonlijk minder interessant. Juist de afgelopen twee jaar had men door de situatie weer meer kunnen teruggrijpen op het oorspronkelijke concept. In plaats daarvan bleef men vasthouden aan de hype en alles wat daarmee samenhangt. Gevolg is dat DJ’s vooral druk zijn met olijk doen voor de camera. Ik heb Giel in de weer gezien met een regenboog paraplu en ik heb Emmely met het meisje van de productie een Spice Girls act zien opvoeren. Velen zullen dit interessante “radio” vinden maar aan mij is dit niet besteed. Ik ontwijk liever de Top 2000 en enkel uit interesse voor de radio pak ik een paar korte momenten mee.

Welke radiozender durft het aan om volgend jaar de Not 2000 uit te zenden? Een (willekeurige) lijst met 2000 nummers die niet in de Top 2000 staan. Volledig gelijktijdig uitgezonden met de Top 2000. Een lijst waarvan je weet dat je geen Bohemian Rapsody geserveerd krijgt. Een lijst met ‘vergeten’ pareltjes. De Top 2000 kennen we nu wel.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Je heb de Snob 2000 op Pinguin Radio, weet alleen niet of die parallel loopt aan de Top 2000.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 01 jan 2022 17:27

Mijn mening over de Top 2000 mag bekend worden geacht. Het radio-element is steeds meer naar de achtergrond verdwenen en dat maakt het voor mij persoonlijk minder interessant. Juist de afgelopen twee jaar had men door de situatie weer meer kunnen teruggrijpen op het oorspronkelijke concept. In plaats daarvan bleef men vasthouden aan de hype en alles wat daarmee samenhangt. Gevolg is dat DJ’s vooral druk zijn met olijk doen voor de camera. Ik heb Giel in de weer gezien met een regenboog paraplu en ik heb Emmely met het meisje van de productie een Spice Girls act zien opvoeren. Velen zullen dit interessante “radio” vinden maar aan mij is dit niet besteed. Ik ontwijk liever de Top 2000 en enkel uit interesse voor de radio pak ik een paar korte momenten mee.

Welke radiozender durft het aan om volgend jaar de Not 2000 uit te zenden? Een (willekeurige) lijst met 2000 nummers die niet in de Top 2000 staan. Volledig gelijktijdig uitgezonden met de Top 2000. Een lijst waarvan je weet dat je geen Bohemian Rapsody geserveerd krijgt. Een lijst met ‘vergeten’ pareltjes. De Top 2000 kennen we nu wel.
Klinkt als een potentiële Veronica actie
DavyGer

Bericht door DavyGer »

2000 nummers waarvan je zou verwachten dat ze erin staan maar dat niet doen. Een soort net-niet-top-40 idee, mij lijkt t wel wat. moet ook zeker gaan.
BDL

Bericht door BDL »

density1 schreef: 01 jan 2022 17:30 Je heb de Snob 2000 op Pinguin Radio, weet alleen niet of die parallel loopt aan de Top 2000.
Dit jaar uitgezonden van 18 t/m 31 december tussen 7:00 en 19:00 en op de 31e van 07:00 tot middernacht, dus deels parallel met de Radio 2 Top 2000.
Plaats reactie