Luistercijfers september-oktober 2021

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Badeendje

Luistercijfers september-oktober 2021

Bericht door Badeendje »

10+:

Afbeelding

20-49:

Afbeelding

Vooral in 20-49 en flinke daling voor Veronica, waar Kink behoorlijk stijgt. Zal daar een relatie zijn?
Kwak kwak!
Herman ven Schippers

Re: Luistercijfers september-oktober 2021

Bericht door Herman ven Schippers »

Kink op 1 procent! Nog steeds zonder een noemenswaardige festivalzomer, ik vind het knap.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Nou het is nu wel duidelijk dat de veranderingen bij Veronica zijn mislukt. En dan verdwijnt VI straks ook nog. Radio 2 hersteld zich van vorige maand daling (was dat een beetje een uitschieter?). 538 lijkt de daling te hebben gestopt. De daling vergeleken met een jaar geleden wordt steeds kleiner en ze beginnen maand op maand wat te stijgen. Ook opvallende stijging van Sky radio maar dat war vorige maand ook al zo.
density1

Bericht door density1 »

Mooie cijfers voor KINK, misschien omdat 3FM het maar slecht blijft doen dat KINK hier van weet te profiteren in the end. Het gebruikelijke effect bij veranderingen bij een radiostation zien we nu bij Veronica; er gaan eerst luisteraars weg voordat er bij gaan komen. Nu met de Top 1000 kan het tij keren over een paar metingen. Eens zien of luisteraars er bij komen of nog steeds weg blijven.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Is de volgende meting de laatste op de huidige manier? Gezien dat de laatste is in 2021. Dan zouden de december metingen al de nieuwe manier krijgen. Of gaan ze de nieuwe manier na de december metingen gebruiken?
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Mijn verwachting is dat de cijfers van Veronica niet zullen stijgen in de komende twee maanden. Dit is gebaseerd op de cijfers van vorig jaar en de nu al 4de opeenvolgende daling in 10+ en 20-49. Aangenomen dat de volgende meting ook lager is dan is er een trendbreuk en de vraag is naar welk plateau de cijfers zich zullen stabiliseren.
Daling lijkt dus ingezet te zijn van jun-jul 2021.

Ik weet natuurlijk niet wat Talpa aan Veronica targets heeft meegegeven (stabiliseren, groei, daling Veronica --> stijging R10) maar dit is wel zorgwekkend.
Zeker de messcherpe daling in 20-49 in de laatste meting (4.9-->3.9) kan voor paniek zorgen binnen Talpa. Uiteraard niet significant verschillend maar zo laag hebben ze nog noiit gescoord volgens mij.
density1

Bericht door density1 »

Je weet ook niet wat de nieuwe ochtendshow gaat doen en wat de invloed gaat zijn van de lopende Top 1000. Nog te vroeg om conclusies te trekken dus.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

tophitsradio schreef: 23 nov 2021 12:05 Mijn verwachting is dat de cijfers van Veronica niet zullen stijgen in de komende twee maanden. Dit is gebaseerd op de cijfers van vorig jaar en de nu al 4de opeenvolgende daling in 10+ en 20-49. Aangenomen dat de volgende meting ook lager is dan is er een trendbreuk en de vraag is naar welk plateau de cijfers zich zullen stabiliseren.
Daling lijkt dus ingezet te zijn van jun-jul 2021.

Ik weet natuurlijk niet wat Talpa aan Veronica targets heeft meegegeven (stabiliseren, groei, daling Veronica --> stijging R10) maar dit is wel zorgwekkend.
Zeker de messcherpe daling in 20-49 in de laatste meting (4.9-->3.9) kan voor paniek zorgen binnen Talpa. Uiteraard niet significant verschillend maar zo laag hebben ze nog noiit gescoord volgens mij.
Als er paniek is binnen Talpa, dan verwacht ik dit eerder vanwege het stijgen van R2 en het zakken van R10.
density1

Bericht door density1 »

Dat denk ik ook. Radio 10 is de best scorende zender van Talpa.
StefanT

Bericht door StefanT »

Goed nieuws voor Radio2 dat ze ook zonder Top2000 weer in de lift zitten
Johanneke

Bericht door Johanneke »

StefanT schreef: 23 nov 2021 12:30 Goed nieuws voor Radio2 dat ze ook zonder Top2000 weer in de lift zitten
Die profiteren van de komst van Stenders naar Veronica. Ook ikzelf heb daardoor Radio 2 ontdekt. Luister deze week ook naar JW start op omdat Wilfred er niet is, vind het best een leuke ochtendshow. En Gijs en Ruud vind ik ook super
StefanT

Bericht door StefanT »

Johanneke schreef: 23 nov 2021 13:07 ]

Die profiteren van de komst van Stenders naar Veronica.
Stenders is al sinds weg sinds 25 februari, dus het lijkt me stug dat Radio2 8 maanden later profiteert van zijn vertrek
Janno

Bericht door Janno »

Het is inderdaad niet verstandig om de eigen situatie aan de luistercijfers in het algemeen te koppelen. Dat klopt meestal niet.

Zelf ben ik juist van Radio 2 naar Veronica overgestapt wegens Stenders, dus… ;-)
Jobfr

Bericht door Jobfr »

De stijging van radio 2 lijkt mij eerder een herstel van de vorige meting waar ze opeens 0.4% verloren. Dat was ook opeens een hele sterke daling.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

De daling van 10 verrast me niet zo. Die zijn wel heel erg ver afgeweken van hun roots als classics zender. Ik snap dat een station af en toe wat verjongt en met z'n tijd mee gaat, maar heb het idee dat dat bij 10 nu wel in een heel hoog tempo gebeurd. Benieuwd hoe dat zich ontwikkeld.

Veronica, sja. Zorgelijke ontwikkeling denk ik. Op zich is het niet raar dat bij een nieuw beleid er oude luisteraars vertrekken en nieuwe bijkomen, maar het gaat de eerste maanden onder de nieuwe vlag toch wel erg snel en nieuwe aanwas lijkt er (nog) niet voor in de plaats te komen.

Radio 2 is met de dalingen van 10 en Veronica de lachende derde. Het door sommigen verwachten 3fm effect is nog heel ver weg.

Uitstekend resultaat van KINK. Echt heel knap. Had zelf verwacht dat het plafond iets lager zou liggen, maar blijkbaar is er binnen de niche tochheel veel behoefte aan een dergelijk station.
Plaats reactie