Sharid Alles stopt als Zendermanager 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Sharid Alles stopt als Zendermanager 3FM

Bericht door Janno »

Henkjan2016 schreef: 18 nov 2021 17:41
Janno schreef: 18 nov 2021 17:33
Totti schreef: 18 nov 2021 12:33 @ density1 en Henkjan2016: Jullie hebben allebei gelijk. Vijf jaar geleden (of waren het er zes), toen Radio 2 enorm verjongd was, ontstond de concurrentie in eigen huis en daarom werd 3FM verpakt in een strak korset waar ze tot op de dag van vandaag niet uit zijn gekomen.

Als je de jonge richting niet wilt koppelen aan de leeftijd van de muziek, zou je moediger kunnen zijn in de richting: meer tempo, volume, luidheid of zelfs liedjes die pijn doen, de fouten titels, om zo te zeggen. Dat is precies wat 3FM vroeger deed. Het station zou de brutale tegenhanger van Radio 2 kunnen zijn. En zo ook een gesprek tussen mensen worden. Een deel van de muziek kan in delen worden verspreid, het andere deel van speciale programma's. Een onderscheid naar Radio 2 en Radio 5 zou ook mogelijk zijn.
Radio 2 en 3FM samenvoegen is ook al eens geopperd. Helemaal niet zo'n gek idee misschien.
Was is de zin van samenvoegen? Dan hef je 3fm toch net zo hard op?
Inderdaad. Dat is dan ook de zin van samenvoegen. Een zender met het beste van twee zenders. Een brede playlist met iets meer alternatief, dus een beetje van 3FM en een beetje van radio 2. Met de verrukkelijke 15 is daar al een klein voorschot op genomen. Een aparte jongerenzender lijkt niet meer te werken, dus waarom niet het succes van radio 2 gebruiken om een nóg bredere zender op te zetten voor 20-49. Persoonlijk zie ik voor 3FM niet veel toekomst meer, behalve in de marge. Dat mag van mij wel bestaan, maar het kost natuurlijk wel veel geld om een station in de lucht te houden dat steeds verder wegzakt.
density1

Bericht door density1 »

Dat is zeker een optie en ook ruim voldoende. We zijn een te klein land voor heel veel zenders. En als je er dan 1 laat vallen waarvan de kosten hoger zijn dan dat het opbrengt; luisteraars dan lijkt me de keuze snel gemaakt...
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Janno schreef: 18 nov 2021 17:53
Henkjan2016 schreef: 18 nov 2021 17:41
Janno schreef: 18 nov 2021 17:33

Radio 2 en 3FM samenvoegen is ook al eens geopperd. Helemaal niet zo'n gek idee misschien.
Was is de zin van samenvoegen? Dan hef je 3fm toch net zo hard op?
Inderdaad. Dat is dan ook de zin van samenvoegen. Een zender met het beste van twee zenders. Een brede playlist met iets meer alternatief, dus een beetje van 3FM en een beetje van radio 2. Met de verrukkelijke 15 is daar al een klein voorschot op genomen. Een aparte jongerenzender lijkt niet meer te werken, dus waarom niet het succes van radio 2 gebruiken om een nóg bredere zender op te zetten voor 20-49. Persoonlijk zie ik voor 3FM niet veel toekomst meer, behalve in de marge. Dat mag van mij wel bestaan, maar het kost natuurlijk wel veel geld om een station in de lucht te houden dat steeds verder wegzakt.
Een heel goed idee, kan me hier helemaal in vinden. Het zou Radio 2 net wat publieker maken en 3FM is al lang geleden ter ziele gegaan. Nu alleen nog officieel opheffen, het is mooi geweest.
☝️Bovenstaande tekst betreft mijn persoonlijke mening.
Pot

Bericht door Pot »

Over het muziekbeleid:

Vandaag werd twee keer 'Kensington - Island' gedraaid. Mede vanwege het afscheid van Eloi, waarschijnlijk. Maar in plaats van meerdere Kensington nummers te kiezen (genoeg keuze zou ik zeggen), kiezen ze opeens voor twee keer hetzelfde nummer van twee jaar oud. Geen hit op dit moment. De afgelopen week tien (!) keer gedraaid. Tot vorige week werd dit nummer 'maar' drie keer gedraaid in heel 2021.

(Wel weer een meevaller: Martin Garrix/Fall Out Boy - Summer Days werd vandaag eens niet gedraaid).

Menno heeft vanaf januari in ieder geval genoeg te doen.
Oren open!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Pot schreef: 18 nov 2021 23:41 Over het muziekbeleid:

Vandaag werd twee keer 'Kensington - Island' gedraaid. Mede vanwege het afscheid van Eloi, waarschijnlijk. Maar in plaats van meerdere Kensington nummers te kiezen (genoeg keuze zou ik zeggen), kiezen ze opeens voor twee keer hetzelfde nummer van twee jaar oud. Geen hit op dit moment. De afgelopen week tien (!) keer gedraaid. Tot vorige week werd dit nummer 'maar' drie keer gedraaid in heel 2021.

(Wel weer een meevaller: Martin Garrix/Fall Out Boy - Summer Days werd vandaag eens niet gedraaid).

Menno heeft vanaf januari in ieder geval genoeg te doen.
Ik ben voor het eerst deze week New Music Friday op Spotify wezen luisteren en hij is afgelopen week ‘opnieuw uitgekomen’. De unplugged-versie. Vermoed dat het niet enkel aan het vertrek ligt :wink:
StefanT

Bericht door StefanT »

Er vallen hier namen voor zendermanagers, maar je moet ook maar willen, het afbreukrisico is groot bij 3FM.
castmember

Bericht door castmember »

StefanT schreef: 19 nov 2021 12:06Er vallen hier namen voor zendermanagers, maar je moet ook maar willen, het afbreukrisico is groot bij 3FM.
Ik denk inderdaad dat er eerst gaat worden gekeken wat de ad-interim doet en welke opdracht hij meekrijgt voor 3FM en hopelijk wordt er pas (intern) geworven naar een nieuwe zender manager als men weet waar men heen wil met de zender en welke capaciteiten die zendermanager heeft. Het is allang duidelijk dat alleen de DJ's in het gareel houden niet het enige is waar de zendermanager zich druk om mag maken . . .

Ben wel benieuwd wat er met 3FM gaat gebeuren en het blijft pijnlijk om te zien wat er van mijn jeugdhonk over is. Tot 2014 stond ik ermee op en ging ik ermee slapen, degene die de radio van zender wilde wisselen riskeerde een tik op de vingers, dat is intussen wel veranderd en eigenlijk is dat heel jammer. Hoe een enorm sterk merk in een paar jaar de afgrond in is gedoken.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

3FM zit in een sterfhuisconstructie omdat men blijft vast houden aan een jongerenzender. Terwijl je met een brede / volkse popzender (radio 2) en een smaller alternatieve poprock zender (radio 3) die beide gericht zijn op de doelgroep 65- je wellicht meer jongeren bereikt dan in de huidige situatie. Daar hoort mijn inziens ook het loslaten van muzikale decennia bij, dus alles wat past van de jaren 50 tot nu gewoon programmeren.

Het beste wat 3FM kan overkomen is en blijft het los laten van de leeftijdsdoelgroep jongeren en de verbreding naar 'iedereen die van alternatieve muziek houdt maar vindt dat dit onvoldoende te horen is op de Nederlandse radio'. Dat heeft m.i. ook meer publiek belang dat het huidige eisen dat jongeren radio moeten luisteren.

Dan kun je ook meteen eens kijken naar de profielen en dj's van beide zenders.
Henkjan2016

castmember schreef: 19 nov 2021 16:39
StefanT schreef: 19 nov 2021 12:06Er vallen hier namen voor zendermanagers, maar je moet ook maar willen, het afbreukrisico is groot bij 3FM.
Ik denk inderdaad dat er eerst gaat worden gekeken wat de ad-interim doet en welke opdracht hij meekrijgt voor 3FM en hopelijk wordt er pas (intern) geworven naar een nieuwe zender manager als men weet waar men heen wil met de zender en welke capaciteiten die zendermanager heeft. Het is allang duidelijk dat alleen de DJ's in het gareel houden niet het enige is waar de zendermanager zich druk om mag maken . . .

Ben wel benieuwd wat er met 3FM gaat gebeuren en het blijft pijnlijk om te zien wat er van mijn jeugdhonk over is. Tot 2014 stond ik ermee op en ging ik ermee slapen, degene die de radio van zender wilde wisselen riskeerde een tik op de vingers, dat is intussen wel veranderd en eigenlijk is dat heel jammer. Hoe een enorm sterk merk in een paar jaar de afgrond in is gedoken.
Paar jaar is eigenlijk een druk op de knop geweest. Ze hebben, zonder fasering, de playlist en enkele djs ineens overgezet naar radio 2.

Van succesvol naar afgrond, het waarom heb ik overigens nog steeds niet ontdekt.
StefanT

Bericht door StefanT »

Er luisteren ontzettend veel jongeren naar Radio2. Ze houden van de Top2000, al dan niet via hun ouders maar ook gedurende het jaar hoor je ze her en der in programmas van radio2. Radio2 draait veel populaire dansmuziek, omarmt jonge artiesten als S10, Meau, Flemming. etc

Dus Radio2 heeft al min of meer de functie overgenomen als zender voor een jong publiek. Jongeren die niets met radio2 hebben luisteren muziek via Spotify en tictoc etc

3FM zomaar opdoeken gaat echter niet, de omroepen hebben hier hun zendtijd. Als Funx in d evier grote steden succesvol is maar daarbuiten niet kan je dat wellicht met een FM frequentie veranderen.
Henkjan2016

StefanT schreef: 19 nov 2021 21:26 Er luisteren ontzettend veel jongeren naar Radio2. Ze houden van de Top2000, al dan niet via hun ouders maar ook gedurende het jaar hoor je ze her en der in programmas van radio2. Radio2 draait veel populaire dansmuziek, omarmt jonge artiesten als S10, Meau, Flemming. etc

Dus Radio2 heeft al min of meer de functie overgenomen als zender voor een jong publiek. Jongeren die niets met radio2 hebben luisteren muziek via Spotify en tictoc etc

3FM zomaar opdoeken gaat echter niet, de omroepen hebben hier hun zendtijd. Als Funx in d evier grote steden succesvol is maar daarbuiten niet kan je dat wellicht met een FM frequentie veranderen.
Dus we houden een zender in de lucht voor de omroepuren? Dan kunnen ze de uren ook wel gewoon naar wens invullen. Voor de luisteraars doen ze het dan niet, dan hoeft men qua inhoud ook geen rekening te houden met de luisteraars.
StefanT

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 19 nov 2021 22:45

Dus we houden een zender in de lucht voor de omroepuren? Dan kunnen ze de uren ook wel gewoon naar wens invullen. Voor de luisteraars doen ze het dan niet, dan hoeft men qua inhoud ook geen rekening te houden met de luisteraars.
Omroeppolitiek he. Omroepen krijgen er geld voor,
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Kink FM de frequenties van 3 FM geven en klaar 3 FM brengt niks meer bij alleen radio 1 en radio 2 houden bespaard ook veel geld en dat kunnen we nu wel ergens anders voor gebruiken
De medewerker van 3FM verdelen over de regionale omroepen en klaar
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 20 nov 2021 12:33 Kink FM de frequenties van 3 FM geven en klaar 3 FM brengt niks meer bij alleen radio 1 en radio 2 houden bespaard ook veel geld en dat kunnen we nu wel ergens anders voor gebruiken
De medewerker van 3FM verdelen over de regionale omroepen en klaar
Dat gaat niet. Onrechtmatige concurrentie wanneer men de frequentie geeft aan Kink. Zal dan ook via een veiling moeten gaan.
Laatst gewijzigd door Pascal. K op 20 nov 2021 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Echtwel schreef: 20 nov 2021 12:33 Kink FM de frequenties van 3 FM geven en klaar
Sinterklaas is weer in het land.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Plaats reactie