Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Bericht door Oortjes »

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/337 ... -in-je-rug

In dit artikel noemt de Bredase horeca de actie van Radio 538 "een mes in de rug." Ik heb daar veel begrip voor en vind dat Radio 538 beter een steunactie voor de horeca (of andere gesloten branches) kan organiseren. Dit evenement zie ook ik als ogen uitsteken van hen die nu noodgedwongen thuis zitten.

Daarnaast wordt meegewerkt aan het normaliseren van een testsamenleving, wat ik ook zeer discutabel vind. Een uitje naar de teststraat is voor mij geen onderdeel van een leuk evenement en ook niet nodig, zeker buiten niet

Wat vinden jullie, is dit een messteek of gewoon leuk?
Rock 'n roll is better than music!
Orange

Re: Koningsdag 538: messteek of gewoon leuk?

Bericht door Orange »

Dit is gewoon leuk.

De boel gaat de komende maanden langzaam weer open en wat we zeker niet moeten gaan doen is jaloers zijn op een ander omdat die al wel iets mag en jij zelf niet. De horeca van Breda moet zich dus niet richten op 538 en dat een mes in de rug noemen.

Wat mij betreft gaan terrassen trouwens open onder voorwaarden. Ik denk zelfs dat het niet tot meer besmettingen hoeft te leiden, wellicht zelfs minder. Maar dat het dramatische beleid van Rutte en De Jonge is zoals die is, moet de horeca van Breda afwentelen op Rutte en De Jonge, niet op 538.

Alhoewel het artikel niet duidelijk is op wie de horeca boos is. Ze zijn boos OVER 538 Oranjedag. Dat is iets anders dan boos OP 538.
Laatst gewijzigd door Orange op 14 apr 2021 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
djvinnieman

Bericht door djvinnieman »

Heb totaal niks met Radio 538 en hun oranje evenementen.
Laat staan dat ik er ook uberhaubt naar luister.
Muziek en artiesten die ze brengen is niet onze genre en de dj's zijn mateloos irritant te noemen.

Maar snap zeker de reactie van de horeca ondernemers.
Die zitten al maanden dicht en de inkomsten blijven weg.

Talpa zou eens solidair moeten zijn met de regio zeker in deze tijd.
Hopelijk komt er een samenwerking uit die voor beide partijen wat oplevert en niet ikke ikke ikke.
Vinnieman...what else?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 14 apr 2021 19:21 Dit is gewoon leuk.

De boel gaat de komende maanden langzaam weer open en wat we zeker niet moeten gaan doen is jaloers zijn op een ander omdat die al wel iets mag en jij zelf niet. De horeca van Breda moet zich dus niet richten op 538 en dat een mes in de rug noemen.

Wat mij betreft gaan terrassen trouwens open onder voorwaarden. Ik denk zelfs dat het niet tot meer besmettingen hoeft te leiden, wellicht zelfs minder. Maar dat het dramatische beleid van Rutte en De Jonge is zoals die is, moet de horeca van Breda afwentelen op Rutte en De Jonge, niet op 538.

Alhoewel het artikel niet duidelijk is op wie de horeca boos is. Ze zijn boos OVER 538 Oranjedag. Dat is iets anders dan boos OP 538.
Rationeel snap ik je betoog. Hier speelt echter ook emotie. Natuurlijk is de horeca niet minder dicht als 538 er niet staat, maar het is wel heel erg cru als duizenden mensen voor je deur staan te feesten terwijl je zelf nog geen kop koffie mag schenken.
density1

Bericht door density1 »

Het gaat ook om de timing; net na de persco waarin werd medegedeeld dat horeca/terrassen nog even moeten wachten met openen, kwam 538 met het grote nieuws een test feestje te gaan vieren voor maar liefst 10.000 bezoekers, op niet eens Koningsdag zelf maar op de zaterdag er voor. Ik snap dat de horeca hier problemen mee heeft en je toch wat scheve gezichten krijgt hierdoor.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Orange schreef: 14 apr 2021 19:21 Dit is gewoon leuk.

Ik als horeca ondernemer vindt niet leuk. Hoe kun je met 10.000 mensen een feestje vieren terwijl in het hele land niks te doen is! Mijn terras mag niet open al zou dat met testen vooraf zijn, maar dit mag wel! En dit is niet meer dan promotie voor 538! En ik dan? Ik mag helemaal niemand ontvangen! Belachelijk
Daan!

Bericht door Daan! »

Alleen ligt dat niet aan 538, maar aan de overheid.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Wij hebben nog wel een plekje voor nog een fieldlab test. Dus 538, kom maar naar het evenemententerrein in Biddinghuizen als Breda niet wil.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Daan! schreef: 14 apr 2021 21:07 Alleen ligt dat niet aan 538, maar aan de overheid.
Aan beide, lijkt mij.
Orange

Bericht door Orange »

Deradiokenner schreef: 14 apr 2021 20:54 Ik als horeca ondernemer vindt niet leuk. Hoe kun je met 10.000 mensen een feestje vieren terwijl in het hele land niks te doen is! Mijn terras mag niet open al zou dat met testen vooraf zijn, maar dit mag wel! En dit is niet meer dan promotie voor 538! En ik dan? Ik mag helemaal niemand ontvangen! Belachelijk
Ik ben het helemaal met je eens. Het beleid van De Jonge en Rutte slaat nergens op. Echt tijd voor een andere strategie. En het lijkt me daarin logischer om onder voorwaarden terrassen open te gooien dan 10.000 mensen bij elkaar te zetten.
Maar laten we de kritiek dan vooral richten op de overheid en niet op degenen die wel iets mogen. Omdat kappers open mogen en kroegen niet, kan je het de kappers niet verwijten. Zo kan je het 538 dus ook niet verwijten.
Daan!

Bericht door Daan! »

Oortjes schreef: 14 apr 2021 22:30
Daan! schreef: 14 apr 2021 21:07 Alleen ligt dat niet aan 538, maar aan de overheid.
Aan beide, lijkt mij.
Lijkt mij niet. Zie argumentatie van Orange.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Daan! schreef: 14 apr 2021 22:43 Lijkt mij niet. Zie argumentatie van Orange.
Een kapper en een kroeg is echt een andere verhouding. Radio 538 maakt de keuze om een feest met duizenden mensen te organiseren voir de deur van nensen die in mineur zitten omdat ze (m.i. onterecht) geen terrassen mogen openen. Dat de overheid 538 stimuleert en de jroegen naar de afgrond helpt, doet niets af aan de keuze van 538. Het is zoiets als een polonaise lopen langs een begrafenisstoet.

Een kapper biedt heel andere dienstverlening. Dat is echt anders.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

538 had beter moeten weten, maar staat op de tafel te springen. En tuurlijk prima dat er geëxperimenteerd wordt maar het is wel scheef dat dit wel mag maar mijn terras mag niet open en daar komen geen 10000 man kan ik je wel vertellen!
remco_k

Bericht door remco_k »

Oortjes schreef: 15 apr 2021 17:15 doet niets af aan de keuze van 538. Het is zoiets als een polonaise lopen langs een begrafenisstoet.
Niet helemaal goede vergelijking.
Het is de polonaise lopen langs iemand die heel ziek is, maar binnenkort weer helemaal beter wordt. Hij mag alleen nog effe niet meedoen.

De overheid vindt het blijkbaar te vroeg om alle horeca open te doen en heeft er nou eenmaal voor gekozen om te gaan testen met grotere evenementen, zodat we straks weten of en hoe andere evenementen door kunnen gaan. En ja, dan komt er dus ergens een evenement met 10.000 mensen. Dit keer in Breda. Ik snap dat het lullig aanvoelt voor die horeca. Ze zullen het alleen even moeten slikken. Een test-feest op elke andere plek zou hetzelfde euvel opleveren.
Ik weet niet of het past binnen de test, maar misschien kunnen ze die lokale horeca tijdens dat feest ook opengooien, als onderdeel van de test.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
Daan!

Bericht door Daan! »

Deradiokenner schreef: 15 apr 2021 18:06
538 had beter moeten weten, maar staat op de tafel te springen. En tuurlijk prima dat er geëxperimenteerd wordt maar het is wel scheef dat dit wel mag maar mijn terras mag niet open en daar komen geen 10000 man kan ik je wel vertellen!
Nee de overheid moet in het achterhoofd houden dat de kans dat iemand buiten besmet raakt, dusdanig klein is dat alle terrassen gewoon open hadden kunnen blijven.
Plaats reactie