Ongehoord Nederland en Omroep Zwart nieuwe aspirant-omroepen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

petoi

Re: Ongehoord Nederland en Omroep Zwart nieuwe aspirant-omroepen

Bericht door petoi »

Phoenix schreef: 01 apr 2021 17:38
Nee, ik denk niet zozeer vanuit de commercie in dezen. Als de ideologie van Zwart is om cultuurverandering te realiseren wens ik de omroep veel succes. Cultuurverandering is een organisch proces en kun je niet afdwingen.
Je kan organische processen op vele manieren stimuleren. En dit is een manier om dat te doen.
Of dit is deel van een cultuurverandering en dit is een gevolg ervan. Ik denk dat niemand bij Zwart er vanuit gaat dat ze na 5 jaar hun missie hebben bereikt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

petoi schreef: 01 apr 2021 20:09
Nee, ik denk niet zozeer vanuit de commercie in dezen. Als de ideologie van Zwart is om cultuurverandering te realiseren wens ik de omroep veel succes. Cultuurverandering is een organisch proces en kun je niet afdwingen.
Je kan organische processen op vele manieren stimuleren. En dit is een manier om dat te doen.
Of dit is deel van een cultuurverandering en dit is een gevolg ervan. Ik denk dat niemand bij Zwart er vanuit gaat dat ze na 5 jaar hun missie hebben bereikt.
Eens dat dit op vele manieren kan. Een aparte omroep lijkt me één van de meest onlogische routes om dit te bewerkstelligen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
petoi

Bericht door petoi »

Phoenix schreef: 01 apr 2021 20:18
petoi schreef: 01 apr 2021 20:09
Eens dat dit op vele manieren kan. Een aparte omroep lijkt me één van de meest onlogische routes om dit te bewerkstelligen.
Is natuurlijk niet alleen een omroep het is een onderdeel van een grotere beweging. Anders is het inderdaad niet de beste manier.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 01 apr 2021 20:18 Eens dat dit op vele manieren kan. Een aparte omroep lijkt me één van de meest onlogische routes om dit te bewerkstelligen.
Als je cultuurverandering wil, zal je een boodschap uit moeten dragen. Dan lijkt het hebben van een eigen publieke omroep mij juist een hele logische en effectieve stap.

Volgens mij is dat de oorsprong van de meeste ledenomroepen?
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 01 apr 2021 21:08
Phoenix schreef: 01 apr 2021 20:18 Eens dat dit op vele manieren kan. Een aparte omroep lijkt me één van de meest onlogische routes om dit te bewerkstelligen.
Als je cultuurverandering wil, zal je een boodschap uit moeten dragen. Dan lijkt het hebben van een eigen publieke omroep mij juist een hele logische en effectieve stap.

Zwart zal met name aansluiting gaan vinden bij de bestaande achterban. De initiatiefnemers van Zwart hebben de afgelopen jaren een steeds groter wordend podium gekregen bij bestaande media. Dat lijkt me de juiste weg om cultuurverandering te realiseren. Nu lijkt het alsof ze zich ervan afsplitsen en een eigen medium creëren. Daarmee zul je gelijkgestemden wel bereiken, maar die groep waarbij je een cultuurverandering wil bewerkstelligen zal je links laten liggen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 01 apr 2021 21:16 Daarmee zul je gelijkgestemden wel bereiken, maar die groep waarbij je een cultuurverandering wil bewerkstelligen zal je links laten liggen.
Eens. Er worden ook weinig mensen geevangiliseerd door de EO. Tegelijkertijd geeft een eigen omroep wel de kans de boodschap te zenden, meer dan nu. Het komt altijd wel ergens aan.

Als liefhebber van dames kijk ik ook niet naar Jojannekke. Toch dringt deze boodschap van de EO wel door in discussies. Op die manier kan Zwart ook buzz veroorzaken.
Rock 'n roll is better than music!
Beplatingswinkel

Bericht door Beplatingswinkel »

Ik geef nieuwe omroepen het voordeel van de twijfel. Als ze met programma's komen die iemand nieuwe inzichten kan geven, lijkt mij de missie geslaagd. Ben benieuwd.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Phoenix schreef: 01 apr 2021 21:16 Zwart zal met name aansluiting gaan vinden bij de bestaande achterban. De initiatiefnemers van Zwart hebben de afgelopen jaren een steeds groter wordend podium gekregen bij bestaande media. Dat lijkt me de juiste weg om cultuurverandering te realiseren. Nu lijkt het alsof ze zich ervan afsplitsen en een eigen medium creëren. Daarmee zul je gelijkgestemden wel bereiken, maar die groep waarbij je een cultuurverandering wil bewerkstelligen zal je links laten liggen.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het hele kenmerk van de NPO is, dat de verenigingen de radio- en TV-stations delen. Ze hebben dus juist geen eigen kanaal, waardoor je de programma's vrij gemakkelijk 'per ongeluk' te zien en de horen krijgt. Ik vind dit de kracht van het omroepbestel.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Phoenix schreef: 01 apr 2021 21:16
Oortjes schreef: 01 apr 2021 21:08

Zwart zal met name aansluiting gaan vinden bij de bestaande achterban. De initiatiefnemers van Zwart hebben de afgelopen jaren een steeds groter wordend podium gekregen bij bestaande media. Dat lijkt me de juiste weg om cultuurverandering te realiseren. Nu lijkt het alsof ze zich ervan afsplitsen en een eigen medium creëren. Daarmee zul je gelijkgestemden wel bereiken, maar die groep waarbij je een cultuurverandering wil bewerkstelligen zal je links laten liggen.
Voor wat ik heb meegekregen willen beide omroepen vooral tv maken. Probleem van beide omroepen lijkt me vooral dat hun eigen achterban helemaal geen televisie (meer) heeft, of tenminste er helemaal niet naar kijkt.
Plaats reactie