FM radio op de tocht

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radio liefhebber

FM radio op de tocht

Bericht door Radio liefhebber »

Eindelijk een einde aan het hele luistercijferverhaal wat dubieus zou zijn. Lees het volgende: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1822148 ... p-de-tocht . Let er wel even op dat het van de Telegraaf komt, dus neem het niet al te letterlijk.
big T

Re: FM radio op de tocht

Bericht door big T »

De Telegraaf schreef: De toekomst van de analoge radio via AM en FM staat op de tocht. Een adviescollege gaat zich beraden over wat te doen met de radiofrequenties.
Idd radio via de AM, slecht journalist werk.
Heb net een nieuwe vergunning voor 5 jaar gekregen!
Dus AM gaat nog lang niet uit :D
Feivel

Bericht door Feivel »

Zo’n vaart loopt het ook weer niet. De politiek huurt aan de lopende band adviescommissies in. Denk nog even aan de Commissie Borstlap en allerlei doldwaze plannen. Een commissie starten is een ding, maar nieuwe plannen erdoor krijgen kan soms wel een jarenplan zijn ;).
Stophoest

Bericht door Stophoest »

"Maar ook het compleet ’afschakelen’ van de analoge radio staat op de kaart. Dat zou betekenen dat mensen na september 2022 niet meer via de ether naar de radio kunnen luisteren." aldus de Telegraaf.

Wat een onzin. Zoals Radio liefhebber stelt: neem het niet al te letterlijk.

Ik neem het vooral helemaal niet serieus. Die afschakeling gaat er echt niet in 2 jaar komen.

Een te groot deel van de bevolking luistert nog analoog. En al neemt het aantal DAB ontvangers gestaag toe, in 2 jaar tijd luisteren nog veel mensen op de FM. Zeker in de auto.
Bovendien, de dekking van DAB+ is in Nederland nog steeds niet op orde. En binnenshuis is het in sommige gebieden helemaal een drama.
Je hebt kink- en stophoest.
paul04

Bericht door paul04 »

De FM zal nog wel een tijdje bestaan, maar niet op de ziggo kabel. Daar wordt momenteel de ene na de andere regio de analoge fm afgeschakeld. Zo ook in rotterdam waar op 6 juli j.l. de analoge fm werd afgeschakeld. Toen ik daar op visite was bij een kennis wilde hij alle radio''s de deur uit doen. Hij dacht namelijk dat de gehele fm afgeschakeld zou worden. Dus ook in de ether. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het alleen op de kabel zal verdwijnen en niet in de ether. Dus mochten jullie ook bij familie vrienden of kennissen ook zoiets zijn, hoeven ze de radio"s niet weg te doen. Tenzij ze toch voor dab+ kiezen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

paul04 schreef: 17 jul 2021 21:08 De FM zal nog wel een tijdje bestaan, maar niet op de ziggo kabel. Daar wordt momenteel de ene na de andere regio de analoge fm afgeschakeld. Zo ook in rotterdam waar op 6 juli j.l. de analoge fm werd afgeschakeld. Toen ik daar op visite was bij een kennis wilde hij alle radio''s de deur uit doen. Hij dacht namelijk dat de gehele fm afgeschakeld zou worden. Dus ook in de ether. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het alleen op de kabel zal verdwijnen en niet in de ether. Dus mochten jullie ook bij familie vrienden of kennissen ook zoiets zijn, hoeven ze de radio"s niet weg te doen. Tenzij ze toch voor dab+ kiezen.
Is al een halfjaar geleden overal aangekondigd, op tv geweest in het journaal en diverse andere programma’s.
paul04

Bericht door paul04 »

Pascal. K schreef: 17 jul 2021 23:49
paul04 schreef: 17 jul 2021 21:08 De FM zal nog wel een tijdje bestaan, maar niet op de ziggo kabel. Daar wordt momenteel de ene na de andere regio de analoge fm afgeschakeld. Zo ook in rotterdam waar op 6 juli j.l. de analoge fm werd afgeschakeld. Toen ik daar op visite was bij een kennis wilde hij alle radio''s de deur uit doen. Hij dacht namelijk dat de gehele fm afgeschakeld zou worden. Dus ook in de ether. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het alleen op de kabel zal verdwijnen en niet in de ether. Dus mochten jullie ook bij familie vrienden of kennissen ook zoiets zijn, hoeven ze de radio"s niet weg te doen. Tenzij ze toch voor dab+ kiezen.
Is al een halfjaar geleden overal aangekondigd, op tv geweest in het journaal en diverse andere programma’s.
Lezen wat er staat pascal. Mensen denken dat de gehele fm wordt afgeschakeld. Dus ook in de ether. Goed lezen dus voor je antwoord geeft.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

paul04 schreef: 18 jul 2021 00:26
Pascal. K schreef: 17 jul 2021 23:49
Lezen wat er staat pascal. Mensen denken dat de gehele fm wordt afgeschakeld. Dus ook in de ether. Goed lezen dus voor je antwoord geeft.
Laatst gewijzigd door Pascal. K op 18 jul 2021 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Doe jij dan goed reageren/quoten?

Ook dat is gewoon gecommuniceerd! Dat het om de FM kabel gaat en in de diverse berichten die ik ben tegengekomen staat duidelijk geen ether.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Pascal. K schreef: 18 jul 2021 14:27 Doe jij dan goed reageren/quoten?

Ook dat is gewoon gecommuniceerd! Dat het om de FM kabel gaat en in de diverse berichten die ik ben tegengekomen staat duidelijk geen ether.
Maar mensen lezen nu eenmaal heel erg slecht (of alleen de kop). En eerlijk is eerlijk: dat analoge radio via de kabel stopt en via de ether niet, is alleen logisch als je de reden kent. Maar dan vraag je wel weer heel veel van mensen hoor (bijvoorbeeld dat ze zo'n artikel echt lezen en begrijpen) :)) .
rodie

Bericht door rodie »

Zwarte Stoomboot schreef: 18 jul 2021 14:46
Pascal. K schreef: 18 jul 2021 14:27 Doe jij dan goed reageren/quoten?

Maar mensen lezen nu eenmaal heel erg slecht (of alleen de kop). En eerlijk is eerlijk: dat analoge radio via de kabel stopt en via de ether niet, is alleen logisch als je de reden kent. Maar dan vraag je wel weer heel veel van mensen hoor (bijvoorbeeld dat ze zo'n artikel echt lezen en begrijpen) :)) .
Dat ligt niet aan Pascal maar aan die domme Hollanders die niet begrijpend lezen kunnen.
big T

Bericht door big T »

Welke Hollanders bedoel je? Die uit Noord of Zuid? :D
Echtwel

Bericht door Echtwel »

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Plaats reactie