Hoe oud ben jij en welke zender(s) luister je graag?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Hoe oud ben jij en welke zender(s) luister je graag?

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 22 aug 2018 22:22 Evers lijkt een luistercijferkanon en dan geef je die een prominente plek (als hij dat zelf ook wil). Dus zal wel een halfjaar tot een jaar radiostilte zijn en dan komt 'ie terug. Er vanuit gaande dat hij de ochtendshow niet meer wil doen, lijkt mij Radio 10 het meest logisch. Als je andere dj's niet naar een ander tijdstip wil verhuizen, is een lunchprogramma logisch. Maar Evers lijkt goed te kunnen scoren (kan hij dat ook met een andersoortig programma op een ander tijdstip?), dus waarom hem dan niet in de middag zetten? Giel Beelen lijkt het succes bij Veronica niet te kunnen brengen. Dus waarom Niek v/d Bruggen niet weer in de ochtend bij Veronica, Rob van Someren dan naar de middag en Evers op Radio 10 in de middag?
Dat gaat nooit gebeuren. Omdat Evers beschikbaar is verplaatsen we Somertijd maar terug naar Veronica. En als gevolg verplaatsen we Van der Bruggen terug naar de ochtend en sturen we Beelen naar huis.

Als Talpa in zijn geheel had willen groeien, had het Radio 10 gelaten zoals het was. En Veronica versterkt met Ekdom en Evers. Uiteraard met een aangepast muziekbeleid.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Sereena

Bericht door Sereena »

Ik ben 17,over 2 maanden 18

Ik ben generatie Giel in de ochtend op 3fm tot mijn ouders besloten dat we De heer ontwaakt gingen luisteren. Sinds 2015 luister ik 100%NL en ik ben vooral fan van Koen dus vind het héél jammer dat hij naar de vroege middag gaat want nu kan ik minder luisteren :(

In het weekend luister ik meestal Omroep Brabant.
Odeon

Bericht door Odeon »

39

En inmiddels luister ik (nagenoeg) geen radio meer. Opgegroeid met wat nu 3FM is, een klein uitstapje gemaakt naar 538 in 1992, maar al snel weer teruggekeerd. Eind jaren '90 t/m 2011 vaak op Kink FM afgestemd. Tijdens het 'zappen' bleef ik de laatste jaren nog weleens hangen op Studio Brussel, maar de muziekkeuze is hier door de jaren heen ook flink aangepast dat het mij inmiddels amper nog kan bekoren.
De interesse in radio is er bij mij nog wel, maar de juiste zender heb ik niet gevonden.
riensnoep57

Bericht door riensnoep57 »

58

ik luister af en toe radio caroline, soulshow radio en het meest van de tijd naar rtbf classic 21, waar de muziek de hoofdtoon voert en er nog presentators zitten en geen opgefokte dj's
nederlandse radio is niet aan mij besteed, veel slap gelul wat bijna nergens over gaat en muziek die elk station kan draaien
classic 21.be mijn station!
dommelvolk

Bericht door dommelvolk »

51 jaar

als ik net op ben, radio 10 op dab 60 en 70 classics

op het werk van 8 tot half 5 radio 2

voor het slapen gaan Sublime of VRT 1

als het zonnig weer is op internet naar www.italo.nu Italo Classics
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 23 aug 2018 19:16
Orange schreef: 22 aug 2018 22:22 Evers lijkt een luistercijferkanon en dan geef je die een prominente plek (als hij dat zelf ook wil). Dus zal wel een halfjaar tot een jaar radiostilte zijn en dan komt 'ie terug. Er vanuit gaande dat hij de ochtendshow niet meer wil doen, lijkt mij Radio 10 het meest logisch. Als je andere dj's niet naar een ander tijdstip wil verhuizen, is een lunchprogramma logisch. Maar Evers lijkt goed te kunnen scoren (kan hij dat ook met een andersoortig programma op een ander tijdstip?), dus waarom hem dan niet in de middag zetten? Giel Beelen lijkt het succes bij Veronica niet te kunnen brengen. Dus waarom Niek v/d Bruggen niet weer in de ochtend bij Veronica, Rob van Someren dan naar de middag en Evers op Radio 10 in de middag?
Dat gaat nooit gebeuren. Omdat Evers beschikbaar is verplaatsen we Somertijd maar terug naar Veronica. En als gevolg verplaatsen we Van der Bruggen terug naar de ochtend en sturen we Beelen naar huis.

Als Talpa in zijn geheel had willen groeien, had het Radio 10 gelaten zoals het was. En Veronica versterkt met Ekdom en Evers. Uiteraard met een aangepast muziekbeleid.
Waarom zou dat niet gaan gebeuren? Ekdom en Evers passen beter bij Radio 10 dan bij Veronica. En jij doet of het moeten vertrekken van Beelen komt door de komst van Evers, maar dat was niet wat ik bedoelde. Los van Evers gaat Beelen niet heel lang gehandhaaft blijven op Veronica.

De situatie is straks als volgt:
- Giel Beelen maakt niet waar wat hij waar had moeten maken en wordt aan de kant geschoven. Dan is het heel logisch om Niek v/d Bruggen weer in de ochtend te zetten.
- Evers meldt zich weer omdat hij graag radio wil maken. Een dj van zijn kaliber zet je op drivetime. De ochtend wil hij niet meer, dus moet het om een middagshow gaan.
- Op zich komt dat dan mooi uit, want bij Veronica is er plek voor Evers. Maar hij past beter bij Radio 10. Waarom Rob van Someren dan niet naar Veronica (waar hij naar mijn idee beter bij past) en Evers naar Radio 10? Ik kan geen reden bedenken waarom Van Someren niet naar Veronica zou kunnen.
JanL

Bericht door JanL »

44
Op het werk: Q-Music
Thuis: Radio 8FM, Sublime en de lokale omroep BredaNu
marbles

Bericht door marbles »

46. ooit hardcore 3FM maar grotendeels verlaten (soms ff Mark en Ramon), nieuwere koers (naar het lijkt) maakt het interessanter. Vooral Radio 2, ook tussen 6-9 (Ekdom trok ik niet meer, Jan Willem-Jeroen is erg prettig wakker worden). Held Stenders, Annemieke luister ik graag, Ruud de Wild herontdekt. Staverman mag vervangen worden. Klaar met Evers en Coen & Sander, muziek Q trek ik niet, Radio 10 zo voorspelbaar, playlist Veronica een drama. Met radio wil ik soms geamuseerd worden, maar vooral verrast worden door de muziekkeuze. Daarom is Radio 2 momenteel de favoriet.
Minder eenheidsworst op de radio please
McKooijst

Bericht door McKooijst »

riensnoep57 schreef: 23 aug 2018 21:09 58

ik luister af en toe radio caroline, soulshow radio en het meest van de tijd naar rtbf classic 21, waar de muziek de hoofdtoon voert en er nog presentators zitten en geen opgefokte dj's
nederlandse radio is niet aan mij besteed, veel slap gelul wat bijna nergens over gaat en muziek die elk station kan draaien
Classic 21! ja, luister ik ook als ik in Zuid Limburg, België of Luxemburg op vakantie ben.
Return to your radiosets, Caroline is back!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 23 aug 2018 21:44 Waarom Rob van Someren dan niet naar Veronica (waar hij naar mijn idee beter bij past) en Evers naar Radio 10? Ik kan geen reden bedenken waarom Van Someren niet naar Veronica zou kunnen.
In theorie kan het wel, maar het zal niet gebeuren. Het is onrealistisch dat Talpa met drie tijdslots en (minstens) drie jocks gaat schuiven als Evers zich weer meld.
Verder scoort Somertijd als een malle op Radio 10. Dus is er geen enkele noodzaak om dit te veranderen.

Dan ...

Radio 10 verhoudt zich tot Radio Veronica, zoals Radio 5 zich tot Radio 2 verhoudt.
En Radio Veronica verhoudt zich tot 538, zoals Radio 2 zich tot 3FM verhoudt.

Ook bij NPO zou je Evers niet op Radio 5 plaatsen.

Dat maakt de overgang van Ekdom naar 10 ook zo merkwaardig.

En ik begrijp dat velen Radio 10 meer als directe concurrent van Radio 2 zien dan Veronica, maar Talpa wil deze zenders (538, Veronica, 10) duidelijk in deze volgorde positioneren. Daarom heb ik meermaals gezegd dat ik het logischer vind om jocks als Ekdom en Evers bij Veronica te plaatsen. En ik begrijp waarom dit niet gebeurd, maar eigenlijk past dit niet in ideaal plaatje wat Talpa voor ogen heeft.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
marbles

Bericht door marbles »

Phoenix schreef: 24 aug 2018 08:33
Orange schreef: 23 aug 2018 21:44 Waarom Rob van Someren dan niet naar Veronica (waar hij naar mijn idee beter bij past) en Evers naar Radio 10? Ik kan geen reden bedenken waarom Van Someren niet naar Veronica zou kunnen.
heel verhaal...
En verder gaan we weer ontopic
Minder eenheidsworst op de radio please
Radioheld

Bericht door Radioheld »

49... :eek:
BNR - Radio Caroline - Arrow Classic Rock - Soul Radio - RouletteFM
Incidenteel: Jazz FM - Jazz Radio Blues - Soulshow Radio - Sublime
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 24 aug 2018 08:33 Radio 10 verhoudt zich tot Radio Veronica, zoals Radio 5 zich tot Radio 2 verhoudt.
En Radio Veronica verhoudt zich tot 538, zoals Radio 2 zich tot 3FM verhoudt.

Ook bij NPO zou je Evers niet op Radio 5 plaatsen.

Dat maakt de overgang van Ekdom naar 10 ook zo merkwaardig.

En ik begrijp dat velen Radio 10 meer als directe concurrent van Radio 2 zien dan Veronica, maar Talpa wil deze zenders (538, Veronica, 10) duidelijk in deze volgorde positioneren. Daarom heb ik meermaals gezegd dat ik het logischer vind om jocks als Ekdom en Evers bij Veronica te plaatsen. En ik begrijp waarom dit niet gebeurd, maar eigenlijk past dit niet in ideaal plaatje wat Talpa voor ogen heeft.
Qua volgorde in leeftijdsklassen heb je gelijk, maar Radio 5 heeft echt wel een ander profiel dan Radio 10, dus jouw vergelijkingen vind ik wat ingewikkeld. Als je die vergelijking al wil maken, moet je dat meer relatief zien. Even de vergelijking dan proberen:
Er is Radio 2 en er is Radio 5 en je hebt Evers en Van Someren. Wie is bij welke zender het best passend als je de ene bij de ene zender en de andere bij de andere zender moet plaatsen? Dan zou ik toch echt Evers op Radio 5 zetten en Van Someren op Radio 2.

En dan snap ik wel dat als Radio 2 over Evers kan beschikken dat Radio 2 dat graag wil en dat Evers op 2 ook logischer is dan op 5. Maar dat komt omdat het vergelijken van 2 en 5 met Veronica en 10 ook mank gaat.

Wat Talpa overigens wellicht het liefst heeft, is dat Evers na een pauze van een half tot 1 jaar wel weer voor de ochtend wil gaan en dan is het het meest logisch om hem op Skyradio neer te zetten.

Sorry voor dit wat offtopic gesprek. Is er een ander topic geschikt?
Pot

Bericht door Pot »

24 jaar,

Luisterde in de ochtend eerst Giel, daarna Evers. Tegenwoordig werk ik pas na 09:00 uur, Radio 2 thuis en op het werk aan. Tussen 12:00-16:00 willen mijn collega's Q aan. Vervolgens tussen 16:00-17:30 Ruud de Wild. Ook terug in de auto. 's avonds (als ik radio luister) 3FM met Sander. Doordeweeks overdag tijdens vakanties ook
vaak 3fm of Radio Oost.

Weekend: overdag (thuis) eigenlijk altijd 3fm, 's avonds naar Langs de Lijn. 's Nachts af en toe Radio 4, om tot rust te komen...
Oren open!
alex..

Bericht door alex.. »

23 jaar,

tot 2011/2012 redelijk vast 3FM, met enkel Evers in de ochtend en Frank Dane in de avond op 538. Rond 2011 overgestapt op Ruud de Wild.
3FM is toen langzaam vervangen door StuBru, Veronica en Spotify (na het einde van Ekstra Weekend was alleen 3voor12 nog interessant).

Tegenwoordig is het vooral voor een programma om de radio aan te zetten, omdat Spotify snel kan vervelen (te veel slechte voorstellen).
- Evers (538)
- Stenders, Ruud (Radio 2)
- soms Rob, soms Herman, soms Jorien, soms 3voor12, soms Mark+Ramon, Kevin (3FM) (zappend door de slechte muziekmix)
- Boom Room (SLAM) (enige volwaardige electro programma in Nederland)
met StuBru als standaard zap zender, ze hebben alleen te veel reclame en drivetime shows zijn saai voor Nederlandse begrippen. Gunter D is de enige uitzondering daarop.
Plaats reactie