Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

density1

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door density1 »

Ze kan daar echt wel wat toevoegen. Zeker als ik hier de kritieken op Caroline Brouwer en Marisa voorbij hoor komen want zit 'de gemiddelde luisteraar' op deze dames te wachten dan? Kan ik me zo voorstellen dat Stenders haar er graag bij zou willen hebben, al is het eenmalig of op invalbasis. Dat sloot ze ook niet uit overigens als je goed geluisterd had....
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 09 mei 2021 15:32
density1 schreef: 08 mei 2021 23:34 Hopelijk trekt Rob haar een keer naar Veronica toe en wie weet wat daar weer op uit draait uiteindelijk.
Waarom? Francis Dix, die feitelijk een DJ in de marge was, was dertig jaar geleden voor het laatst te horen op de landelijke (kabel-)radio. Waarom zou Stenders haar überhaupt naar Veronica moeten halen? In het gesprek met Kicken werd toch vrij duidelijk dat Dix deze ambitie totaal niet (meer) heeft. Of de (gemiddelde) luisteraar specifiek op Dix zit te wachten vraag ik me ook af.
Denk inderdaad dat er op Veronica al genoeg goede vrouwen zijn. Dix heeft nooit echt hoofdprogramma's gepresenteerd op Veronica vroeger. Ja samen met Alfred Lagarde Countdown Cafe. Dat was wel haar grootste wapenfeit.
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Ik denk zeker dat ze het goed zou kunnen, maar ze ambieert het helemaal niet. Tussen de regels bleek wel dat ze het privé aardig voor elkaar heeft, daar wil ze van gaan genieten.
density1

Bericht door density1 »

jessica schreef: 09 mei 2021 17:29
density1 schreef: 08 mei 2021 23:34 Hopelijk trekt Rob haar een keer naar Veronica toe en wie weet wat daar weer op uit draait uiteindelijk.
Waarom? Francis Dix, die feitelijk een DJ in de marge was, was dertig jaar geleden voor het laatst te horen op de landelijke (kabel-)radio. Waarom zou Stenders haar überhaupt naar Veronica moeten halen? In het gesprek met Kicken werd toch vrij duidelijk dat Dix deze ambitie totaal niet (meer) heeft. Of de (gemiddelde) luisteraar specifiek op Dix zit te wachten vraag ik me ook af.
Denk inderdaad dat er op Veronica al genoeg goede vrouwen zijn. Dix heeft nooit echt hoofdprogramma's gepresenteerd op Veronica vroeger. Ja samen met Alfred Lagarde Countdown Cafe. Dat was wel haar grootste wapenfeit.
Ze heeft in het kortstondige bestaan van Veronica Lokaal wat special bedoeld was als raamprogramma van lokale omroepen een dagelijks programma gedaan meen ik.
JanL

Bericht door JanL »

In de tijd van Stadsradio VOF, die raamprogramma's maakte voor o.a Radio Leydal+ en Stadsradio Breda/Helmond zat Francis van maandag t/m vrijdag van 10 tot 12 in de ochtend met 'Dix in de ochtend'.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 09 mei 2021 17:53
jessica schreef: 09 mei 2021 17:29

Ze heeft in het kortstondige bestaan van Veronica Lokaal wat special bedoeld was als raamprogramma van lokale omroepen een dagelijks programma gedaan meen ik.
Dix zat toen in de nacht van 3 tot 6 uur.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Naar mijn weten zat ze er elke avond. Maar misschien wel een dubbele shift.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Nee nee nee je snapt het niet alles moet zoals vroeger toen wij jong waren want toen was alles beter en hier op RF wordt collectief elke strohalm gegrepen om dat te onderstrepen

edit: ik vergat de /s
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En terug naar verticale programmering ;-)
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Leuk interview weer. Verbaasde me er wel over dat Francis Dix het gek vind dat mensen haar aan haar naam herkennen. Ze schalt met grote regelmaat bij tal van omroepen door de ether.

De mijmering van Kicken om een aantal mensen een uur zendtijd te geven vind ik wel een leuk idee. Iedere werkdag tussen 12-13 uur een andere dj. Hetzij verticaal door iedere week dezelfde stem op dezelfde dag, maar het kan ook door talloze radiomakers hun favoriete muziek te laten draaien. Er lopen er genoeg rond bij Talpa en daarnaast tal van radio helden van weleer. Leuk idee
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

WinnaarRadioring2023 schreef: 10 mei 2021 16:47 Leuk interview weer. Verbaasde me er wel over dat Francis Dix het gek vind dat mensen haar aan haar naam herkennen. Ze schalt met grote regelmaat bij tal van omroepen door de ether.

De mijmering van Kicken om een aantal mensen een uur zendtijd te geven vind ik wel een leuk idee. Iedere werkdag tussen 12-13 uur een andere dj. Hetzij verticaal door iedere week dezelfde stem op dezelfde dag, maar het kan ook door talloze radiomakers hun favoriete muziek te laten draaien. Er lopen er genoeg rond bij Talpa en daarnaast tal van radio helden van weleer. Leuk idee
Was een onderdeel van Kx. Daar zat ze toch ook nog Kx met Dx of iets dergelijks?
density1

Bericht door density1 »

Er is weer een nieuw gesprek, ditmaal Lex Gaarthuis: http://radio.nl/823252/patrick-kicken-i ... huis-video
Leuk gesprek waar de relativatie en zelfspot vanaf druipt.
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Leuk dat Lex zo open is over zichzelf he?

Er komen nog mooie namen aan, o.a. Kees Baars (over zijn boek Ouwe Pik en Alfred Lagarde/Countdown Cafe) en Wytske Kenemans (die sinds dit weekend weer live radio doet, in d'r eentje, bij Wild)
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Daan!

Bericht door Daan! »

Een nieuwe met opvallende naam: Mark Labrand.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 02 jul 2021 19:30 Een nieuwe met opvallende naam: Mark Labrand.
Fantastisch gesprek!
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Plaats reactie