Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 09 apr 2021 20:31
Phoenix schreef: 09 apr 2021 07:10
Romeo schreef: 09 apr 2021 00:29

En elke keer staat t weer ergens in serieuze media
Jij noemt Rob Goossens van de Telegraaf serieuze media?
Beetje offtopic dit. Maar, hoe wordt iemand als Rob Goossens deskundige? Ligt de lat dan blijkbaar zo ontzettend laag tegenwoordig? Ik ga wel eens naar de afhaalchinees, ben ik dan een China deskundige?
Nee. Jij niet. Patrick Kicken dan weer wel 🤣
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 09 apr 2021 21:47
Herman ven Schippers schreef: 09 apr 2021 20:31 Ik ga wel eens naar de afhaalchinees, ben ik dan een China deskundige?
Nee. Jij niet. Patrick Kicken dan weer wel 🤣
Haha ik heb vandaag zelf maar die afhaalchinees opgezocht, best lekker -bier
Rock 'n roll is better than music!
Romeo

Bericht door Romeo »

Rick van V deed Van Inkels Choice en dat klonk ontzettend lekker. Gewoon lekkere muziek, veel muziek ook die je zelden hoort, geen schijtlolige gesprekjes en jingles. Was ook mooi om te zien hoe strak hij schuifde.

Dit format met DJ als Rick en Jeroen van Inkel en ook Leo die gewoon de volledige vrije hand hebben en in de nacht zitten, dat is wmb hoe radio moet zijn
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Romeo schreef: 12 apr 2021 14:05 Dit format met DJ als Rick en Jeroen van Inkel en ook Leo die gewoon de volledige vrije hand hebben en in de nacht zitten, dat is wmb hoe radio moet zijn
Jammer dat Avro/Tros Kx radio de nek om hebben gedraaid en luister eens naar Ice Radio.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Romeo schreef: 09 apr 2021 12:56
Stophoest schreef: 09 apr 2021 09:51 De heren van Wildgroei namen niet alleen deze week de donderdag- en vrijdagochtend over maar deze dagen vorige week ook al. Volgens de heren van Wildgroei: "Om Giel ook eens een weekend te gunnen'. Beslissing was voor Giel genomen.
Ik vind Jeroen en Evert echt een leuk duo. Als ze vanaf 10 mei de nacht gaan omgooien, dan zou ik ze zelf een vast plekje geven en Giel naar de late avond doen

ma-vrij
Giel 22--00
Rick - 00-0200 (Powned krijgt meer uren, dit zijn er alvast 2 pw meer)
Kimberly 02-0400
Wildgroei 4-6 (dan zou ik persoonlijk de programmanaam veranderen naar 'De Wekservice' of iets dergelijks)

(hiermee vervalt Van Inkels Choice, dat toch maar een programma is dat of wordt opgenomen of wordt vervangen)

Het is nu al bekend dat Frank tijdelijk de late avond gaat doen waarom dan niet meteen naar Giel. Die kan er dan ook nog de V15 bij doen, wat wmb lekkerder klinkt met Giel en Leo, meer evenwicht nu, omdat Rob de show toch naar zichtoetrok.
Wat mij betreft mag Giel naar het tijdstip 18.00 - 20.00.
Mijn favoriete DJ Wouter van de Goes kan dan terug naar 16.00 - 18.00 wat hij een paar jaar geleden ook deed.

Nu zit daar Eddy Keur en daar kan ik geen 5 minuten naar luisteren.
Henkjan2016

Noordzee schreef: 12 apr 2021 17:02
Stophoest schreef: 09 apr 2021 09:51 De heren van Wildgroei namen niet alleen deze week de donderdag- en vrijdagochtend over maar deze dagen vorige week ook al. Volgens de heren van Wildgroei: "Om Giel ook eens een weekend te gunnen'. Beslissing was voor Giel genomen.
Ik vind Jeroen en Evert echt een leuk duo. Als ze vanaf 10 mei de nacht gaan omgooien, dan zou ik ze zelf een vast plekje geven en Giel naar de late avond doen

ma-vrij
Giel 22--00
Kimberly 02-0400
Wildgroei 4-6 (dan zou ik persoonlijk de programmanaam veranderen naar 'De Wekservice' of iets dergelijks)

(hiermee vervalt Van Inkels Choice, dat toch maar een programma is dat of wordt opgenomen of wordt vervangen)

Het is nu al bekend dat Frank tijdelijk de late avond gaat doen waarom dan niet meteen naar Giel. Die kan er dan ook nog de V15 bij doen, wat wmb lekkerder klinkt met Giel en Leo, meer evenwicht nu, omdat Rob de show toch naar zichtoetrok.
Mijn favoriete DJ Wouter van de Goes kan dan terug naar 16.00 - 18.00 wat hij een paar jaar geleden ook deed.

En toch zijn de luisteraars erg enthousiast over Eddy.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef: 12 apr 2021 18:03
Noordzee schreef: 12 apr 2021 17:02

ma-vrij
Giel 22--00
Kimberly 02-0400

En toch zijn de luisteraars erg enthousiast over Eddy.
Er zijn ook luisteraars die het niks vinden. Er zijn er ook die het niet uitmaakt. Zo is het met alles in het leven.
jessica

Bericht door jessica »

Romeo schreef: 12 apr 2021 14:05 Rick van V deed Van Inkels Choice en dat klonk ontzettend lekker. Gewoon lekkere muziek, veel muziek ook die je zelden hoort, geen schijtlolige gesprekjes en jingles. Was ook mooi om te zien hoe strak hij schuifde.

Dit format met DJ als Rick en Jeroen van Inkel en ook Leo die gewoon de volledige vrije hand hebben en in de nacht zitten, dat is wmb hoe radio moet zijn
Zal het eens terug luisteren. Goede tip!
WFNX

Bericht door WFNX »

Het is jammer dat we Rick niet vaker zo horen. Men is dat wat vergeten na al die nachtprogramma's, die zijn immers heel anders dan zijn door de weekse programma's (herinner me "ma-di-wo-do maar niet vrijdag" nog). Maar een "normaal" program dat kan hij ook erg goed. Ik mis nog altijd de solo Rick uit zijn 538 tijd pre weekend Rick (wat ook erg leuk was maar altijd met side kicks!).
Romeo

Bericht door Romeo »

WFNX schreef: 12 apr 2021 22:35 Het is jammer dat we Rick niet vaker zo horen. Men is dat wat vergeten na al die nachtprogramma's, die zijn immers heel anders dan zijn door de weekse programma's (herinner me "ma-di-wo-do maar niet vrijdag" nog). Maar een "normaal" program dat kan hij ook erg goed. Ik mis nog altijd de solo Rick uit zijn 538 tijd pre weekend Rick (wat ook erg leuk was maar altijd met side kicks!).
Ik trek dat Rick van V doet 2 slecht in deze vorm, waar sidekick Koert en luisteraars Robbie, Dokter Vincent en Woongroep Ellen elke keer hetzelfde vertellen. Ik vind het leuk als luisteraars meedoen maar dan liever zoals Giel Beelen het doet. Dat programma draait om muziek en daar mogen luisteraars aan meedoen

Rick liet gisteren weer eens zien hoe goed een programma dat draait om muziek hem ligt
Romeo

Bericht door Romeo »

De muziekmix is iets aan het veranderen op Radio2 volgens mij.

Ik hoor de laatste tijd veel de Albumversies van klassieke albums, veel uit de jaren 70 en 80. Dat betekent ook langere nummers, en wat meer oudere nummers. Dat het om de albumtrack gaat wordt er ook expliciet bij vermeld en je hoort regelmatig juist een wat onbekendere hit van die groep

En de verzoekjes worden minder. Behalve dat de Bonanza/Platenpaleis en de Alijst verdwijnen is de Ultieme Playlist bij Leo gestopt en is de verzoekplaat en doet Martine ook iets anders met de verzoekplaat in het begin. Eerder stopte Rabbering al met de verzoekplaten, er zat er een in het eerste uur en de Drie van de Dag had ze ook.

Verder hoor ik qua nieuwe muziek vooral Nederpop, bandjes. De buitenlandse pophits zijn veel minder dan drie of twee jaar terug.

Meer mensen die dit allemaal opvalt?
Jan Pel

Bericht door Jan Pel »

Nu Stenders weg is, klinkt Radio 2 meer zoals Stenders zou willen?
Henkjan2016

Romeo schreef: 13 apr 2021 00:26 De muziekmix is iets aan het veranderen op Radio2 volgens mij.

Ik hoor de laatste tijd veel de Albumversies van klassieke albums, veel uit de jaren 70 en 80. Dat betekent ook langere nummers, en wat meer oudere nummers. Dat het om de albumtrack gaat wordt er ook expliciet bij vermeld en je hoort regelmatig juist een wat onbekendere hit van die groep

En de verzoekjes worden minder. Behalve dat de Bonanza/Platenpaleis en de Alijst verdwijnen is de Ultieme Playlist bij Leo gestopt en is de verzoekplaat en doet Martine ook iets anders met de verzoekplaat in het begin. Eerder stopte Rabbering al met de verzoekplaten, er zat er een in het eerste uur en de Drie van de Dag had ze ook.

Verder hoor ik qua nieuwe muziek vooral Nederpop, bandjes. De buitenlandse pophits zijn veel minder dan drie of twee jaar terug.

Meer mensen die dit allemaal opvalt?
Nee hoor, pas 3 jaar. Ze zijn mij al geheel kwijtgeraakt.

Een singleversie van Golden Earring tijdens de platen2daagse? Bijzondere gedachtengang.
Henkjan2016

Jan Pel schreef: 13 apr 2021 05:51 Nu Stenders weg is, klinkt Radio 2 meer zoals Stenders zou willen?
Dat zou erg sneu zijn. Je aanpassen aan de ideeën van 1 enkele dj. Dan is deze persoon wel heel erg belangrijk geweest voor het station.
Durashift

Bericht door Durashift »

Romeo schreef: 13 apr 2021 00:26 De muziekmix is iets aan het veranderen op Radio2 volgens mij.

(...) de Ultieme Playlist bij Leo gestopt en is de verzoekplaat (...)
(..)
Mwah, die 'kopieert' het item van Giel: de plaat van een luisteraar in een ander land.
Blijft een plaat die gekozen is door een luisteraar.
Plaats reactie