Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Pascal. K »

Stephan123 schreef: 09 okt 2021 17:38
MFM schreef: 09 okt 2021 02:10 Dat de NL versie van hun internationale podcasts van 538 naar Q verhuisd zal menigeen weinig interesseren, je haalt de nieuwe Afrojack, Sunnery etc immers binnen via de gebruikelijke podcastkanalen. En vaak dan nog liefst de internationale versie.

Dus inderdaad een mooi uithangbord, meer niet. Wie luistert er nog naar op de zaterdagavond zelf? Wie denkt er serieus nog dat Armin, Nick of wie dan ook live aanwezig zijn? Iedereen die er in geïnteresseerd in is weet ze te vinden tussen de podcasts op itunes of waar dan ook.

Jammer dat er geen stevigere dance/hardcore uitgezonden wordt op de grotere zenders, dat zou pas onderscheidend zijn.
Want laten we eerlijk zijn, die commerciële dance is de laatste paar jaren alleen maar meer eenheidsworst geworden.

Leuk stukje reclame. Meer niet. Niemand die er wakker van ligt. Wat dan wel weer grappig is, is dat er best grote bedragen mee gemoeid lijken te zijn. Verdien dat maar eens terug.
Ik luister elke zaterdagavond/nacht naar Q-music o.a naar de Worldwide Club 20 en Menno Barreveld zijn maximum weekend mix.

Menno was in elk geval iedere zaterdagnacht live, dit heeft hij zelf een paar keer toegegeven tijdens zijn programma 10-13 doordeweeks en in zijn podcast en heb regelmatig mijn bericht gehoord tijdens Menno zijn show 00:00 -01:00 .

Over de Worldwide Club 20 weet ik niet of die live is, kreeg wel eens tijdens de uitzending een antwoord terug , kan van iemand zijn die daar in de controlekamer zit .
Dat was in de periode dat er geen evenementen waren, inmiddels draait Menno weer op zaterdagavond Q-Music the party
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

En daarom Menno zijn programma denk ik ook naar 21.00 -22-00 gegaan en is het vanaf nu opgenomen. Misschien is het vanavond nog live, geen idee.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Stephan123 schreef: 09 okt 2021 23:58 En daarom Menno zijn programma denk ik ook naar 21.00 -22-00 gegaan en is het vanaf nu opgenomen. Misschien is het vanavond nog live, geen idee.
De gehele danceprogrammering is vanuit de automatisering. Al heeft Armin soms ook zin en tijd om live te gaan vanuit zijn eigen studio.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Is Fien weg bij Q? Ik hoor haar al een tijdje niet meer op Q. En nu zie ik haar bij de dansmarathon op tv. Of heeft dat te maken dat ze ook bij Wendy wat doet?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Deradiokenner schreef: 16 okt 2021 14:40 Is Fien weg bij Q? Ik hoor haar al een tijdje niet meer op Q. En nu zie ik haar bij de dansmarathon op tv. Of heeft dat te maken dat ze ook bij Wendy wat doet?
[/quote

Jawel, ze zat maandag en dinsdag op de office hours, en de week ervoor maandag t/m donderdag. Daarvoor had ze vakantie en daarvoor was ze ziek. Dus klopt dat je haar gemist hebt.
Wel apart dat ze bij de Dansmarathon zat, heb verder alleen Talpa mensen gezien
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Op nu.nl een mooi interview met Dave Minneboo over het succes van Q-music. www.nu.nl/media/6163325/qmusic-voor-het ... beren.html

Ook kondigt hij min of meer aan dat Joe eraan zit te komen op DAB+. Tenminste ik neem aan dat hij dat bedoeld met het 'aanspreken van een wat oudere doelgroep'.
density1

Bericht door density1 »

Benieuwd hoe ze Joe gaan invullen. Nonstop jukebox of met een programmering.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Patrickpp88 schreef: 20 okt 2021 20:07 Op nu.nl een mooi interview met Dave Minneboo over het succes van Q-music. www.nu.nl/media/6163325/qmusic-voor-het ... beren.html

Ook kondigt hij min of meer aan dat Joe eraan zit te komen op DAB+. Tenminste ik neem aan dat hij dat bedoeld met het 'aanspreken van een wat oudere doelgroep'.
Zo lees ik het niet direct. Er kan ook een themakanaal, bijvoorbeeld Q Music Classics, gestart worden. Dit telt dan weer op bij de algehele Q Music luistercijfers, waarmee het de grootste kan blijven.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Phoenix schreef: 20 okt 2021 20:49
Patrickpp88 schreef: 20 okt 2021 20:07 Op nu.nl een mooi interview met Dave Minneboo over het succes van Q-music. www.nu.nl/media/6163325/qmusic-voor-het ... beren.html

Zo lees ik het niet direct. Er kan ook een themakanaal, bijvoorbeeld Q Music Classics, gestart worden. Dit telt dan weer op bij de algehele Q Music luistercijfers, waarmee het de grootste kan blijven.
Zou ook kunnen inderdaad. Maar dat met die themakanalen erbij optellen daar moeten ze sowieso mee stoppen vind ik. Geeft een slecht beeld van de werkelijkheid. Daarnaast kunnen ze Joe NL dan net zo goed opheffen of de naam wijzigen in Q-music Classics.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Patrickpp88 schreef: 20 okt 2021 21:18
Phoenix schreef: 20 okt 2021 20:49

Zou ook kunnen inderdaad. Maar dat met die themakanalen erbij optellen daar moeten ze sowieso mee stoppen vind ik. Geeft een slecht beeld van de werkelijkheid. Daarnaast kunnen ze Joe NL dan net zo goed opheffen of de naam wijzigen in Q-music Classics.
Dat optellen is niet iets wat bewust gebeurd, maar voortkomt uit het foutief invullen door de respondenten.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Gaat vanaf januari veranderen door de nieuwe digitale manier van luistercijfers meten.
jessica

Bericht door jessica »

Pascal. K schreef: 21 okt 2021 07:12 Gaat vanaf januari veranderen door de nieuwe digitale manier van luistercijfers meten.
Dit kan wel eens een sprong voor 538 betekenen. In alle digitale lijstjes staat 538 nog bovenaan.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

jessica schreef: 21 okt 2021 10:49
Pascal. K schreef: 21 okt 2021 07:12 Gaat vanaf januari veranderen door de nieuwe digitale manier van luistercijfers meten.
Dit kan wel eens een sprong voor 538 betekenen. In alle digitale lijstjes staat 538 nog bovenaan.
"alle"?
Ik dacht dat alleen die van Nederland.fm openbaar was. Of zijn er nog meer?
gerard909

Bericht door gerard909 »

Radio, maar met je maten.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

ah, die kende ik nog niet. Dank
Plaats reactie