Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

topradiofm

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door topradiofm »

Hoop wel op een gepresteerde programmering
density1

Bericht door density1 »

Denk in eerste instantie non stop en dan later uitbouwen met gepresenteerde programma's. Er zouden wat geschikte DJ's van Q dubbele shifts kunnen draaien.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Slijper zit er wel vaker langs, die neem ik niet echt serieus meer met dit soort geruchten.
boxfm

Bericht door boxfm »

Ikbenroy schreef: 22 jan 2021 23:37 Het zou me niks verbazen, Qmusic in NL is immers ook voortgekomen uit een Talpa-station. Die Vlamingen lachen hun ballen uit de broek met dat Talpa.
Grote verschil is wel dat Noordzee FM het niet goed deed en Talpa geld kostte. En het moest verkocht worden om het winstgevende en succesvolle Radio 538 te kunnen kopen.

Nu is Talpa met 4 radiozenders de grootste radiogroep van Nederland. Sky Radio is daarnaast een succesvolle en winstgevende zender.
Orange schreef: 23 jan 2021 10:24 Dit kan ik me niet voorstellen. Sky verkopen om een concurrent in het zadel te helpen voor Veronica en Radio 10.
Als het al zo is, lijkt het me logischer dat ze het kavel verkopen en Sky op het kavel van Veronica zetten.

Maar Talpa ontkent.
Ik kan het mij ook niet voorstellen. Niet dat Talpa het verkoopt, maar ook niet dat DPG een succesvolle en winstgevende zender zou kopen (alleen de frequenties blijkbaar dan) en vervolgens een nieuwe zender wil starten. Je begint dan vanaf 0 met het opbouwen van een merk etc. Sky Radio volledig overnemen en dan gepresenteerde programma's lanceren, etc is dan nog logischer.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Wie zegt dat Sky Radio winst gevend is? Al zie ik het ook niet gebeuren. Beetje raar dat ze Sky in de verkoop zetten omdat deze zender beter loopt dan Veronica. Veronica kan ik me nog inbeelden. Maar Sky ombouwen naar Joe zie ik niet gebeuren
Pot

Bericht door Pot »

Vergeet niet dat Sky wel uniek is in Nederland. Een grote zender met nog steeds bijna 3 miljoen luisteraars. De zender lijkt het meest op Q (qua landelijke radio). Talpa zal er niks geen voordeel van hebben en de luisteraars zie ik deels wel naar Qmusic vertrekken.
De nonstop luisteraar heeft er nog het meeste nadeel van.

Het zou geweldig zijn voor DPG, maar een aanfluiting zijn voor Talpa.

Maar alsnog kan ik me lastig voorstellen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.
Oren open!
boxfm

Bericht door boxfm »

Deradiokenner schreef: 23 jan 2021 11:41 Wie zegt dat Sky Radio winst gevend is? Al zie ik het ook niet gebeuren. Beetje raar dat ze Sky in de verkoop zetten omdat deze zender beter loopt dan Veronica. Veronica kan ik me nog inbeelden. Maar Sky ombouwen naar Joe zie ik niet gebeuren
Dat zei ik hierboven en is in de radiowereld algemeen bekend. Sky Radio is de reden dat Veronica al die jaren onder de vlag van de Sky Radio Groep heeft kunnen bestaan, het zorgde ervoor dat de radiogroep de verliezen kon dekken.

In 2015 was het resultaat van SRG 30,7 miljoen euro en waren de bedrijfslaten 24,2 miljoen euro. Gezien Veronica altijd al een zorgenkindje is geweest en in 2015 kampte met tegenvallende advertentie-inkomsten door het gedaalde marktaandeel en TMG later een boekverlies leed op de verkoop van Classic FM, kan wel geconcludeerd worden dat Sky Radio de grote cash cow van het bedrijf was.

Talpa brengt natuurlijk geen jaarverslagen uit, dus is niet te zien hoe goed (of slechter) de zender het nu doet. Maar je moet wel een idioot zijn wil je een nonstop radiozender met 9,8% marktaandeel (4de zender van Nederland, laatste cijfers) verlies laten lopen.
density1

Bericht door density1 »

Het heeft ook niets met concurrentie te maken want als b.v. Mc Donalds zijn keten verkoopt aan Burger King, ga je ook niet de vraag stellen is dat wel zo slim want zo meteen bakt de Burger King betere burgers dan 'jouw' Mc. Het gaat gewoon puur om business/geld.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

density1 schreef: 23 jan 2021 16:19 Het heeft ook niets met concurrentie te maken want als b.v. Mc Donalds zijn keten verkoopt aan Burger King, ga je ook niet de vraag stellen is dat wel zo slim want zo meteen bakt de Burger King betere burgers dan 'jouw' Mc. Het gaat gewoon puur om business/geld.
Maar, als we jouw voorbeeld dan aanhouden, waarom zou je die winstgevende mac van de hand doen aan de burger king terwijl hij zijn geld opbrengt?
density1

Bericht door density1 »

Het was gewoon hypothetisch. Kan net zo goed over een andere business gaan.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

density1 schreef: 23 jan 2021 16:48 Het was gewoon hypothetisch. Kan net zo goed over een andere business gaan.
Daar gaat het niet om. Ik vraag jouw, aan de hand van je eigen voorbeeld, waarom Talpa het winstgevende sky van de hand zou doen aan een concurent. Volgens jou heeft dat "allemaal met geld te maken", maar als het winstgevend is, brengt het zijn geld toch juist op?
density1

Bericht door density1 »

Dat doet het blijkbaar niet want ze willen het toch verkopen, mochten de geruchten kloppen.
tspronsen

Bericht door tspronsen »

Pot schreef: 22 jan 2021 23:30 Ik kan het me haast niet voorstellen. Dat Veronica ooit verkocht zou worden, zou ik ergens nog wel kunnen begrijpen, maar Sky?
Ik vind het ook opmerkelijk, maar misschien zit hier meer achter. Ik ga even speculeren.

De kanalen Radio Veronica en Veronica TV zijn vallen nu beide onder Talpa, maar sluiten nu nauwelijks op elkaar aan. Sterker nog: ik heb het gevoel dat die merken elkaar meer in de weg zitten dan versterken. Misschien staan we nu aan de vooravond van een reorganisatie bij Talpa waarbij de merken Radio Veronica en Veronica TV op de schop gaan.

Als Talpa van Radio Veronica nu eens een brede muziekzender maakt, een soort kruising tussen SkyRadio en Qmusic met een vleugje sport. Op Veronica TV wordt ook breder geprogrammeerd zodat het meer aansluit bij Radio Veronica dan gaan de merken elkaar versterken. Op die manier kan Talpa Veronica weer als A merk positioneren. Maar dat kan niet op het huidige Oldies-kavel, daarvoor zou Talpa het kavel van SkyRadio kunnen inzetten.

Door de muziekmix van dit nieuwe Radio Veronica aan te laten sluiten bij SkyRadio en de talks kort te houden kun je mogelijk een groot deel van de luisteraars van SkyRadio vasthouden. Het Oldies-kavel verkoopt Talpa aan DPG die daar prima Joe op kan zetten. Op die manier concurreert Joe alleen met Radio 10 (en niet ook nog met Radio Veronica), maar het kavel van Radio 10 heeft wel een betere dekking dan het Oldies-kavel.

Ik heb geen aanwijzingen dat Talpa hier mee bezig is, maar hiermee slaan ze m.i. 2 vliegen in één klap: kosten besparing door de verkoop van een station en herprofilering van het merk Veronica. Toegegeven: ik dacht ook dat Talpa Radio 10 op het Oldies-kavel ging zetten toen ze Radio 10 terug kochten van RadioCorp en dat is niet gebeurd dus de kans is groot dat dit ook niet gaat gebeuren.
Oortjes

ZRe: Veranderingen Sky Radio

Bericht door Oortjes »

In het artikel op Radio.nl staat helemaal niet dat Talpa af wil van Sky Radio. Het zou overwegen de etherfrequentie te verkopen en verder te gaan op DAB+ en internet.

Weet iemand hoeveel mensen via FM naar Sky luisteren? Voor de laatste procent zou ik ook niet de kosten van een FM frequentie over hebben.
Rock 'n roll is better than music!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Dat het via dab+ verder gaat zou ik kunnen voorstellen. De tijd zal uitwijzen of dit echt waar is of niet...
Plaats reactie