Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
marbles

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door marbles »

De zender verliest vooral bij 20-49 jaar. Als je het Veronica van Stenders en Van Inkel terug wil halen, ga je alleen maar meer verliezen in die groep. Hetzelfde zoals pas nog verder terug in de zeezender tijd met Ad Bouwman en Lex Harding. Die zeetijd is bijna 50 jaar geleden, Stenders en Van Inkel waren van 1987 tot 1991 te horen, ook 30 jaar terug. Kortom, als je daar actieve herinneringen aan hebt ben je ook al minstens 45.
Misschien het 'verleden' toch maar loslaten? Het is maar een vraag...
Minder eenheidsworst op de radio please
density1

Bericht door density1 »

Nee, waarom zouden ze. Veronica wil onder Stenders gewoon weer Veronica zijn en daar hoort wat sentiment en nostalgie bij. Dus de focus op nostalgie is slim in deze, en mag wat mij betreft wel wat meer uitgebouwd worden de komende tijd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

marbles schreef: 25 nov 2021 17:12 De zender verliest vooral bij 20-49 jaar. Als je het Veronica van Stenders en Van Inkel terug wil halen, ga je alleen maar meer verliezen in die groep. Hetzelfde zoals pas nog verder terug in de zeezender tijd met Ad Bouwman en Lex Harding. Die zeetijd is bijna 50 jaar geleden, Stenders en Van Inkel waren van 1987 tot 1991 te horen, ook 30 jaar terug. Kortom, als je daar actieve herinneringen aan hebt ben je ook al minstens 45.
Daar ben ik het mee eens. Af en toe kan er best eens terug gekeken worden naar de Veronica historie, zoals met de Veronica Top 60, Countdown Top 750 of zoals laatst met Ad Bouman en Lex Harding. Maar verder moet de reguliere programmering geen kopie zijn van het Veronica van de jaren ‘80.

Hoe goed Jeroen van Inkel ook geweest is, hij is nu een jock op zijn retour. Tijdens zijn vervanging door Giel Beelen op Radio 2 vond ik Beelen al veel beter dan Van Inkel. Eigenlijk had Beelen nu nog bij Veronica moeten zitten. Met Beelen in de ochtend en Tim Klijn met Rick en Niels in de middag (of omgekeerd) was de programmering uitstekend geweest.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik weet trouwens niet of het al gemeld is, of ik het goed verstaan heb, maar de programmering verraadt van wel:

Morgenavond staat Stenders weer van 19:00+ ingepland, als het goed is komt er nog een "net niet top 1000" lijst. Tenminste, zo iets ving ik op in de uitzending van zondag, voor de rest niets meer gehoord. Zou wel aansluiten op wat Stenders op radio 2 wel eens deed, door vanaf de nummer 2001 door te draaien.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 25 nov 2021 17:36 Ik weet trouwens niet of het al gemeld is, of ik het goed verstaan heb, maar de programmering verraadt van wel:

Morgenavond staat Stenders weer van 19:00+ ingepland, als het goed is komt er nog een "net niet top 1000" lijst. Tenminste, zo iets ving ik op in de uitzending van zondag, voor de rest niets meer gehoord. Zou wel aansluiten op wat Stenders op radio 2 wel eens deed, door vanaf de nummer 2001 door te draaien.
Was Radio 2 in het algemeen die dat deed toch?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 25 nov 2021 17:27
marbles schreef: 25 nov 2021 17:12 De zender verliest vooral bij 20-49 jaar. Als je het Veronica van Stenders en Van Inkel terug wil halen, ga je alleen maar meer verliezen in die groep. Hetzelfde zoals pas nog verder terug in de zeezender tijd met Ad Bouwman en Lex Harding. Die zeetijd is bijna 50 jaar geleden, Stenders en Van Inkel waren van 1987 tot 1991 te horen, ook 30 jaar terug. Kortom, als je daar actieve herinneringen aan hebt ben je ook al minstens 45.
Daar ben ik het mee eens. Af en toe kan er best eens terug gekeken worden naar de Veronica historie, zoals met de Veronica Top 60, Countdown Top 750 of zoals laatst met Ad Bouman en Lex Harding. Maar verder moet de reguliere programmering geen kopie zijn van het Veronica van de jaren ‘80.

Hoe goed Jeroen van Inkel ook geweest is, hij is nu een jock op zijn retour. Tijdens zijn vervanging door Giel Beelen op Radio 2 vond ik Beelen al veel beter dan Van Inkel. Eigenlijk had Beelen nu nog bij Veronica moeten zitten. Met Beelen in de ochtend en Tim Klijn met Rick en Niels in de middag (of omgekeerd) was de programmering uitstekend geweest.
Rick en Niels wilden niet meer in de middag, daarom ging VI naar de ochtend. Dus het wordt dan omgekeerd.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Dit hele weekend is de top 1000 "bubbling under"
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 26 nov 2021 10:56 Dit hele weekend is de top 1000 "bubbling under"
Verstandig. Uitmelken tot de laatste druppel. Als radioliefhebber heb ik toch erg genoten van deze Top 1000 maand.

Mijn geheugen laat me soms in de steek, maar welke andere themalijsten zijn er onder Stenders geweest? Zijn de Album Top en Legends Top lijsten uitgezonden onder bewind van Stenders?
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Nee, volgens mij is dit zijn eerste lijstje. Hij begon natuurlijk pas in de zomer.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 26 nov 2021 12:14 Nee, volgens mij is dit zijn eerste lijstje. Hij begon natuurlijk pas in de zomer.
On-air wel, pas vanaf juni, maar achter de schermen was Stenders al eerder gestart.
Disclaimer:
density1

Bericht door density1 »

Lex Harding heeft zijn zegen gegeven...: http://radiowereld.nl/824238/lex-hardin ... e-tijd-was
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Toch sympathiek van Lex.
Rock 'n roll is better than music!
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Er is weer een nieuwe DJ bij gekomen op Veronica Lisanne Bronkhorst die elke zondag van 00u tot 2u te horen is. ( Is dit nou het tijdslot waar een maand geleden Martijn richters mee begon )
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Zij zit er al een maand.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Radiofan500 schreef: 27 nov 2021 10:44 Zij zit er al een maand.
op der insta post ze een paar uur geleden dat ze van start gaat met een eigen programma. Ze is producer bij Ronald
Plaats reactie