Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
rutgrrr

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door rutgrrr »

Ik vind het hilarisch dat als Stenders door commercials heenpraat dat allemaal moet kunnen en vergoeilijk wordt hier, maar als de DJ's van 3FM dat doen is de boot aan. Hou dit vol!

Verder moet het denk ik misschien niet eens gaan over "goede" of "slechte" radio (dat is immers subjectief, zoals iedereen we eens is hier), maar over relevante radio. Is wat er uit Den Antenne komt nog wel aansprekend voor de luisteraar van nu?
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 23 nov 2021 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

San27 schreef: 23 nov 2021 20:58 Weer die Lindo? Ik vind Marisa en Martijn vele malen beter voor wat ze uit moeten dragen, Lindo is een hitjock geen muziek liefhebber
Wel een hele goede radiomaker. Dat is toch waar jet pm gaat.
Rock 'n roll is better than music!
Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef: 23 nov 2021 18:51 Misschien moet Rob Stenders er over na gaan denken vanaf januari 2022 zelf op prime time te gaan zitten. De morgen zie ik hem niet doen, dus dat zal dan de middag worden. Kan Tim Klijn naar de morgen. Een Willem Dorelijers zou met niet te veel moeite de uren 14-16 in de middag van Rob kunnen overnemen.
Lijkt mij een slimme zet, alhoewel ik het net iets anders zou doen:
6.00 tot 9.30u Tim Klijn met Rick en Niels
Martijn Muijs een uur langer, dus tot 15.00u
15.00 tot 18.00u Rob Stenders

Alhoewel ik Martijn Muijs beter tot z'n recht vind komen in de avond. Dus liever om 18.00u Martijn Muijs en om 21.00/22.00u dan Marisa. Maurice Verschuuren dan van 12 tot 15u? Of elders een jock vandaan halen voor de lunch? [denkt ineens aan Lindo Duvall, haha]
MFM

Bericht door MFM »

Orange schreef: 23 nov 2021 14:40
Johanneke schreef: 23 nov 2021 10:12
MFM schreef: 23 nov 2021 09:58
Persoonlijk vind ik het jammer dat het op het conto van Stenders alleen afgeschoven wordt, “zijn andere helft” Carolien neemt natuurlijk net zo veel beslissingen.
Sterker nog, ik heb het idee dat zij in veel zaken de bepalende factor is. Ik denk dat Veronica onder Stenders maar dan zonder Caroline misschien wel degelijk een succes zou worden. Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.
Ook raar dat interview in de Telegraaf gisteren waar ze zo enthousiast lopen te doen. Tot de Top 1000 deze week heeft Veronica voor mijn gevoel zes maanden in slaapmodus gestaan.
Dit is wel heel hilarisch. Nu staat Stenders aan het roer en als het dan minder gaat, is het de schuld van Caroline. Dat lijkt mij dus niet.
Stenders en Caroline verdienen het om het komende jaar een kentering teweeg te brengen (dus de tijd te krijgen. Maar als het dan niet werkt, is het te makkelijk om dat op Caroline af te schuiven. Stenders is gehaald en niet Caroline.
Klopt, gehaald of meegelopen, uiteindelijk neemt zij de zakelijke beslissingen en mag Rob plaatjes knutselen. Zo waren de taken volgens hun zelf toch verdeeld?
Je redt het niet met het binnenhalen van alleen hobbyRob, dus dat er daarnaast een zakelijk ingestelde vrouw zit is mooi, maar dat er slechte radiobeslissingen genomen worden is duidelijk. Wie neemt uiteindelijk die beslissingen? Zij of hij?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Veronica stond jaar lang stabiel op 3,5% tot Stenders kwam. Dus het is duidelijk dat eerste tekenen niet goed zijn. Alleen een goede vervanging van Wilfred en verbetering van middagshow kan het tij keren. Moeten maar goed nadenken komende maand.
San27

Bericht door San27 »

Zou er niet teveel aan sleutelen zeker muziekaal zit het goed in elkander , een gemis voor de niet luisteraars zou ik bijna zeggen
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Jobfr schreef: 23 nov 2021 22:12 Veronica stond jaar lang stabiel op 3,5% tot Stenders kwam. Dus het is duidelijk dat eerste tekenen niet goed zijn. Alleen een goede vervanging van Wilfred en verbetering van middagshow kan het tij keren. Moeten maar goed nadenken komende maand.
En dan wil men hier op het forum de presentator van de middag naar de ochtend halen. Bijzonder
density1

Bericht door density1 »

Ja en waarom moet dan maar weer met Rick en Niels. Waarom dat geleur met de twee steeds. Die waren onlosmakelijk verbonden met Edwin Evers, die tijd is geweest. Vond het al vreemd dat ze met Wilfred programma gingen doen. Het is ook wel eens een keer klaar met deze 2.
Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef: 23 nov 2021 22:29 Ja en waarom moet dan maar weer met Rick en Niels. Waarom dat geleur met de twee steeds. Die waren onlosmakelijk verbonden met Edwin Evers, die tijd is geweest. Vond het al vreemd dat ze met Wilfred programma gingen doen. Het is ook wel eens een keer klaar met deze 2.
Omdat luisteraars deze twee sidekicks waarderen? Wellicht niet jouw smaak (weet ik niet), maar bij Evers en Genee deden ze toch iets goed wat bijdraagt aan het succes van de programma's die ze maken.
density1

Bericht door density1 »

Dat is gewoon gewenning, je weet niet of het scoort zonder die 2.
Henkjan2016

Orange schreef: 23 nov 2021 22:34
density1 schreef: 23 nov 2021 22:29 Ja en waarom moet dan maar weer met Rick en Niels. Waarom dat geleur met de twee steeds. Die waren onlosmakelijk verbonden met Edwin Evers, die tijd is geweest. Vond het al vreemd dat ze met Wilfred programma gingen doen. Het is ook wel eens een keer klaar met deze 2.
Omdat luisteraars deze twee sidekicks waarderen? Wellicht niet jouw smaak (weet ik niet), maar bij Evers en Genee deden ze toch iets goed wat bijdraagt aan het succes van de programma's die ze maken.
Ik ben Rick inderdaad gaan missen bij zijn afwezigheid, maar de meerwaarde van Niels mis ik volledig. Mr obvious in eigen persoon, plak daarbovenop de wijze waarop hij zich in korte tijd heeft opgeworpen als moraalridder/beschermer van het geweten van Nederland en volledig open deuren intrapt en je hebt een nietszeggens pratende pop. Of het iets met de pittige toon van Wilfred te maken heeft dat hij zich zo op stelt (het haantjesgedrag), ik vermoed van wel. Ook heb ik het idee dat Florentien te pittig voor hem is want elke afwijkende mening wordt tegen het ‘oooooh, dat hoort niet’-licht gehouden.
Henkjan2016

Orange schreef: 23 nov 2021 22:34
Ze hebben overigens wel ‘geregeld’ dat het een ochtendshow is geworden, wat het programma overduidelijk geen goed heeft gedaan. Florentien houdt het nog een beetje pittig, maar de jeu is er helemaal uit. Ik vond dat het deze zomer in de middag wel weer een beetje ouderwets ‘smiddags’ klonk, met het EK.
Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef: 23 nov 2021 22:47 Dat is gewoon gewenning, je weet niet of het scoort zonder die 2.
Met die twee scoorde de ochtendshow op 538 iig beter dan de huidige ochtendshow. En met die twee had VI in de middag een hoger marktaandeel dan het gemiddelde van Veronica. Dus we weten er zeker wel iets van.
Hoe dat nu in de ochtend is, weet ik niet. Ik zou graag inzicht hebben in hoe de luistercijfers zich per tijdvak per radiostation ontwikkelen.
Kraft

Bericht door Kraft »

Ik lees veel berichten met enigszins gefronste wenkbrauwen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Of het verlies nu 0.1, 1 of 1.5 procent was geweest, de stuip is dan vaak het gevoerde beleid afkeuren. Maar is dat niet te kort door de bocht?

Kennen we het beleid? Kennen we de doelen? Kennen we Rob's budget?

Natuurlijk is het verlies van luisteraars GEEN onderdeel van het beleid, maar kan wel een (hopelijk voor Rob en Caroline) tijdelijk gevolg zijn van een ingeslagen weg. Moeten Rob en Caroline nu werkelijk in een vlaag van paniek, op basis van deze daling, het ingezette en vast nog niet gefinetunede beleid compleet overboord gooien en een totaal andere koers gaan varen? Nee toch?

Luisteraars. Je raakt ze sneller kwijt dan dat je ze wint. Geef het wat tijd.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Kraft schreef: 24 nov 2021 10:00 Ik lees veel berichten met enigszins gefronste wenkbrauwen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Of het verlies nu 0.1, 1 of 1.5 procent was geweest, de stuip is dan vaak het gevoerde beleid afkeuren. Maar is dat niet te kort door de bocht?

Kennen we het beleid? Kennen we de doelen? Kennen we Rob's budget?

Natuurlijk is het verlies van luisteraars GEEN onderdeel van het beleid, maar kan wel een (hopelijk voor Rob en Caroline) tijdelijk gevolg zijn van een ingeslagen weg. Moeten Rob en Caroline nu werkelijk in een vlaag van paniek, op basis van deze daling, het ingezette en vast nog niet gefinetunede beleid compleet overboord gooien en een totaal andere koers gaan varen? Nee toch?

Luisteraars. Je raakt ze sneller kwijt dan dat je ze wint. Geef het wat tijd.
Je laatste alinea snijdt het meeste hout. 20% luisteraars kwijt in 20-49 in een jaar tijd. Dat is echt wel een hele prestatie, volgens mij is dat 3fm zelfs nooit zo snel gelukt. Denk niet dat Rob en Caroline hun "beleid" overboord moeten gooien maar dat Talpa hen beter overboord kan gooien met een mooie afkoopsom. Maar dat gaan ze niet doen, op naar de 2,5% vrees ik en dat zal niet lang duren.
Plaats reactie